Wraz z intensywnymi zmianami w algorytmach wyszukiwarek, a szczególnie Googlowskiej Pandzie i Pingwinie, sposób prowadzenia działań SEO uległ w ostatnich dwóch latach sporym zmianom. Wysoce istotne stało się pozyskiwanie linków wysokiej jakości, więc specjaliści SEO zwrócili się w stronę Content Marketingu. Jak te dwie gałęzie się przeplatają i co zyskuje tak wzbogacone SEO opowie nam agencja High Interactivity z Poznania.
Zmiana strategii
Nowe algorytmy są nastawione na treść i użyteczność. Oznacza to, że stare metody pozycjonowania, oparte o automatyczne działania, stały się nie dość, że mało skuteczne, to niebezpieczne dla pozycji stron. W najlepszym wypadku, stosowanie “starych” technik jest po prostu mało efektywne. Obecne, dostosowane do wytycznych Google’a SEO stawia przede wszystkim na dobrą optymalizację witryn oraz treści wysokiej jakości – aby algorytmy uznały je za naturalne. I tu pojawia się potrzeba zastosowania Content Marketingu; potrzebujemy treści reklamowej, która będzie ciekawa, zachęcająca czytelnika do zgłębienia i udostępniania, a także przyjazna dla robotów skanujących sieć. Ich funkcjonalność i wielozadaniowość jest coraz większa i z łatwością wychwytują nienaturalnie wyglądające techniki pozycjonerskie. Dlatego, prowadzone działania muszą być transparentne, lecz cały czas efektywne. Zadanie to jest trudne, ale wykonalne, jak twierdzą specjaliści z agencji SEO http://www.high-interactivity.pl/
Wdrażanie Content Marketingu w SEO
Aby prowadzić prace zgodne z obecnymi wytycznymi wyszukiwarek, zatem w sposób zgodny z zasadami White Hat SEO, nie ma możliwości pominięcia Content Marketingu w pozycjonowaniu; połączenie tych działań ma ogromny potencjał, ponieważ pozwala na pozyskanie linków wysokiej jakości przy zachowaniu pełnej przejrzystości działań. Aby pozycjonowanie z użyciem Content Marketingu było skuteczne, należy pamiętać o:
- tworzeniu unikalnych i wartościowych materiałów – tekstowych, grafik, infografik, nagrań video
- tematycznym dopasowaniu miejsca publikacji do przedstawianej treści
- dywersyfikacji źródeł linków
- przystosowaniu stylistyki języka do miejsca publikacji
- sprawnym łączeniu funkcji reklamowej z informacyjną
- transparentności działań
Zalety i problemy
Największą zaletą użycia Content Marketingu w pozycjonowaniu jest bez wątpienia możliwość połączenia SEO z budową wizerunku marki; za pomocą jednego działania można wypromować konkretny brand, zaszczepić zainteresowanie w umysłach użytkowników – przy dobrze przygotowanym materiale można zyskać ich zainteresowanie, które przerodzi się w konwersję. Content Marketing, oprócz samego faktu pozyskania wartościowego linku, pozwala na generowanie ruchu na stronie, co przekłada się na lepsze wyniki zarówno pozycji witryny, jak i ogólnego wizerunku promowanej firmy. Jednocześnie, tak prowadzone działania nie narażają strony na kary ze strony wyszukiwarek, bo nie naruszają żadnej z zasad etycznej promocji. Content Marketing wykorzystany w pozycjonowaniu stron jest, zatem dobrym rozwiązaniem dla wszystkich stron wymiany online; nic dziwnego, że ta metoda robi zawrotną karierę w świecie marketingu internetowego.
Artykuł partnera
Dodaj komentarz