Artykuł sponsorowany
Dla każdej firmy, która oferuje swoje usługi lub produkty klientom, bardzo duże znaczenie ma oprogramowanie CRM (skrót od ang. customer relationship management). Do niedawna wielu przedsiębiorców było przekonanych o tym, że system CRM musi znajdować się fizycznie w firmie, by zainstalować go w sposób tradycyjny. Warto jednak stawiać na innowację, która przynosi wiele korzyści, a mianowicie – systemy CRM w chmurze.
CRM online – zalety
Na czym polega crm online i jakie są zalety tego rozwiązania? Po pierwsze: utrzymywanie systemów CRM online sprawia, że nie trzeba inwestować w pełną infrastrukturę IT w firmie. Jest to więc istotny element optymalizacji kosztów przedsiębiorstwa.
W przypadku systemów CRM, funkcjonujących w danej firmie, konieczne byłoby zaopatrzenie się w serwer, co niesie za sobą niemałe koszty. Serwer to jednak nie wszystko. System informatyczny to przecież także macierze dyskowe, systemy backupu i archiwizacji. Nie wspominając o licencji i innych elementach, a każdy z nich to dodatkowy koszt.
W systemie CRM online – jak sama nazwa wskazuje – chodzi o to, że program CRM funkcjonuje na serwerze dostawcy tegoż rozwiązania. Co za tym idzie – to on odpowiada za bezpieczeństwo i prawidłowe działanie wszystkich funkcji. Istotny jest także fakt, że system CRM online pozwala na swobodny dostęp zdalny na dowolnych urządzeniach, także poza biurem.
Systemy CRM – jakie dają możliwości?
Systemy CRM są niezwykle przydatne w każdej firmie, która poważnie traktuje kwestię kontaktów z klientami. Dzięki takiemu profesjonalnemu oprogramowaniu w jednym miejscu można mieć dostęp do wszelkich danych klienta, jak i procedur związanych z kontaktami z klientem oraz sprzedażą (na każdym etapie lejka sprzedażowego).
Nietrudno się domyślić, jak duże jest to ułatwienie. I to nie tylko w przypadku gigantów sprzedażowych. Sprawną i efektywną obsługę klienta doceniają nawet małe przedsiębiorstwa. W ich przypadku szczególnie sprawdzają się takie rozwiązania, jak właśnie CRM w chmurze. Trudno bowiem oczekiwać na przykład od mikroprzedsiębiorcy, że będzie budował (a potem rozbudowywał) pełną infrastrukturę IT i zatrudniał specjalistów w tym zakresie.
Warto również wiedzieć, że systemy CRM mają wiele funkcjonalności, a z roku na rok są jeszcze bardziej udoskonalane. To nie tylko tworzenie raportów i baz danych, ale także możliwość wykonania skrupulatnej analizy wyników sprzedażowych. Takie możliwości dają szansę na realny rozwój przedsiębiorstwa. Wystarczy wyciągnąć odpowiednie wnioski na temat każdego etapu procesu sprzedażowego.
Dodaj komentarz