Ecommerce B2B – dlaczego sprzedaż dla klientów biznesowych to dobry pomysł?

Artykuł sponsorowany

Handel w sieci z roku na rok wyłącznie zyskuje na popularności. Wśród klientów chętnych nabywać towar przez Internet nie brakuje również firm, które mogą w ten sposób zaoszczędzić czas i środki finansowe. Dlaczego warto zainwestować w ecommerce B2B? Jak dotrzeć go grupy docelowej, którą tworzą klienci biznesowi? Zachęcamy do przeczytania poniższego artykułu.

Ecommerce B2B – dlaczego to istotny kanał sprzedaży?

Zakupy online stały się już czymś zupełnie naturalnym. Miliony osób na całym świecie każdego dnia chętnie kupuje w ten sposób nie tylko odzież, obuwie i kosmetyki, ale też wyposażenie domu, zabawki czy produkty spożywcze. Za formą tą zdecydowanie przemawia zarówno wygoda, jak i możliwość zaoszczędzenia pieniędzy. Zdecydowanie wygodniejsze jest przeglądanie asortymentu z poziomu własnej kanapy, niezależnie od godziny, bez konieczności stania w długich kolejkach i samodzielnego dźwigania toreb z zakupami. W sklepach Internetowych często też można nabyć towar znacznie taniej niż w punktach stacjonarnych. Zalety te skłaniają do kupowania drogą online również klienta biznesowego, który szczególnie je sobie ceni. Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami, aż 90% przedsiębiorców poszukuje produktów dla swoich firm w sklepach Internetowych. Oznacza to, że inwestując w ten właśnie kanał sprzedaży, można stworzyć stabilny i dochodowy biznes. Wiele cennych informacji na ten temat również można znaleźć w sieci, np. na stronie https://sohoshop.pl/ecommerce-b2b/, gdzie poznać można odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące ecommerce B2B.

Sprzedaż online i jej kluczowe zalety

Zdecydowanie do zalet sprzedaży Internetowej zalicza się wysoka efektywność sprzedaży przy minimalnej ilości czasu potrzebnego do jej prowadzenia. Zarówno w przypadku sprzedaży hurtowej, jak i detalicznej, drogą online można w tym samym czasie sprzedać znacznie więcej przedmiotów niż w sklepie stacjonarnym czy nawet podczas sprzedaży telefonicznej. Każdy klient może dokonać zakupu w wygodnej dla siebie chwili, bez konieczności odwiedzania konkretnego miejsca, na co w obecnych czasach każdy z nas ma zwyczajnie coraz mniej czasu. Drugi istotny atut sprzedaży ecommerce stanowi natomiast fakt, że dzięki temu sprzedawać i kupować można niezależnie od lokalizacji – zamiast ograniczać się do wybranej miejscowości czy własnego kraju, można robić to globalnie, co w przypadku przedsiębiorców z sektora ecommerce naturalnie przyczynia się do możliwości pozyskania większej liczby klientów, niezależnie od branży.

Formy sprzedaży ecommerce B2B

Wiele w tej kwestii zależy od branży, jaką obejmuje dana działalność. W przypadku niektórych ze sprzedawanych w sieci produktów nie wymaga się specjalnie indywidualnego podejścia do klienta, gdyż są one powszechnie znane, w związku z czym rzadko kiedy zachodzi konieczność szerszej komunikacji. Można zatem swobodnie prowadzić działalność posiadając wyłącznie sklep internetowy dla firm, w którym prezentowane będą określone produkty fizyczne. Niekiedy jednak zachodzi konieczność posiadania własnej strony internetowej, na której dodatkowo zaprezentowane zostaną oferowane towary bądź usługi. Z uwagi na ich specyfikę, należy uwzględnić także dokładną formę komunikacji z partnerami biznesowymi, aby ułatwić potencjalnym zainteresowanym proces realizacji transakcji w swoim sklepie internetowym.

Jak się komunikować, aby spełnić oczekiwania klientów biznesowych?

Podejmując się ecommerce B2B warto dobrać odpowiednie kanały marketingowe, których wymienić można naprawdę sporo. Chcąc wybrać wyłącznie te, które przyniosą zamierzony skutek, należy przede wszystkim określić grupę docelową, do której kierowane będą oferowane produkty bądź usługi. Podczas określania grupy docelowej ważne jest, aby stworzyć tzw. personę, czyli postać klienta posiadającą wybrane cechy, jakie powinien mieć odbiorca właśnie konkretnych towarów. W ten sposób znacznie łatwiej i co ważne skuteczniej można dotrzeć do swoich klientów. W sektorze B2B często wykorzystywane są kanały dominujące w przypadku sprzedaży B2C – jednym z podstawowych kanałów stanowią social media, z uwagi na ich popularność i zasięg. Kierując się do klientów biznesowych, zdecydowanie lepiej jednak skupić się przykładowo na LinkedIn, gdzie znajduje się największa ilość odbiorców zgodnych z określoną wcześniej grupą docelową. Dobrym pomysłem w każdej branży z pewnością będzie też inwestycja w pozycjonowanie organiczne, płatne działania reklamowe Google Ads, jak również promowanie swojej marki oferując webinary bądź szkolenia dla firm.

Ecommerce B2B – o czym warto pamiętać?

Chociaż komunikacja z klientem jest niezwykle istotna, w przypadku sektora B2B pełni ona wyjątkowo istotną rolę. Klientom biznesowym szczególnie zależy na płynnym kontakcie ze sprzedawcą, dlatego też należy pamiętać, aby udostępnić im różnorodne formy kontaktu. Do najczęściej wykorzystywanych należą czat na stronie internetowej i email, jednak lepiej umożliwić klientowi również kontakt telefoniczny. Warto pamiętać, że komunikacja z klientami B2B musi odbywać się na najwyższym poziomie – ważne jest, aby klient miał pewność co do kompetencji sprzedawcy. W związku z tym należy dokładnie znać specyfikację oferowanych przez siebie produktów lub usług, co zdecydowanie przyda się podczas udzielania wyczerpujących odpowiedzi na każde z pytań, jakie często zadawać może wymagający klient biznesowy.

 

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *