Artykuł sponsorowany
Każdy przedsiębiorca stara się, aby jego firma miała mocną pozycję na rynku, a marka była rozpoznawalna przez jak największą grupę odbiorców i przynosiła pozytywne skojarzenia. Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów jest z pewnością dobrze zaplanowana kampania reklamowa.
O efektywności reklamy decyduje kilka czynników. W kampaniach marketingowych liczy się dobry pomysł, najlepiej zawierający elementy zaskoczenia lub dowcipu, a także jego realizacja. Nie mniejsze znacznie ma też wybrany kanał, za pomocą którego reklama ma dotrzeć do odbiorców. Nie jest żadną tajemnicą, że bloki reklamowe emitowane w telewizji często są lekceważone, a wraz z ich początkiem wielu widzów zmienia kanał bądź udaje się do kuchni po przekąski lub coś do picia. Nieco inaczej wygląda to w kinach.
Atmosfera wpływająca na pozytywny odbiór reklamy
Wyjście do kina kojarzy się z rozrywką i relaksem. Widzowie udający się na film odbierają więc spoty reklamowe nieco inaczej niż ma to miejsce np. w domach przed telewizorem, gdzie bloki reklamowe emitowane w przerwach pomiędzy kolejnymi programami lub w ich trakcie nierzadko budzą irytację. Jeśli w dodatku film marketingowy zostanie nagrany z zachowaniem najwyższych standardów, reklamowana marka z pewnością zapadnie w pamięć widzów kinowych jako godna zaufania.
Reklama na dużym ekranie
Jeśli chodzi o media, kino jest znacznie skuteczniejsze niż telewizja czy radio. Wpływ na taki stan rzeczy ma m. in. jakość obrazu wyświetlanego na dużym ekranie oraz emitowanego dźwięku. Nietrudno zauważyć, że reklamy w kinie prezentują się znacznie lepiej niż te w telewizji i trudno porównywać nawet najlepszy domowy sprzęt RTV do tego stosowanego w kinie. Warto tutaj wspomnieć o jeszcze jednej istotnej kwestii – w niektórych kinach reklamy emitowane są już po wygaszeniu świateł. Tak jest m. in. w sieci kin Multikino. Uwaga widzów dzięki temu jest w większym stopniu skupiona na filmie reklamowym, a tym samym przedstawiane treści znacznie lepiej zapadają w pamięć. Przekłada się to na większą rozpoznawalność marki, co może mieć odzwierciedlenie w większym zainteresowaniu nią konsumentów, a tym samym – w poprawie wyników finansowych.
Maksymalne wykorzystanie przestrzeni kinowej
Reklama w kinie kojarzy się przede wszystkim ze spotem promocyjnym emitowanym na dużym ekranie. W rzeczywistości jednak do celów marketingowych można wykorzystać również przestrzeń poza salami kinowymi, a więc np. główny hol. Widzowie przed udaniem się na seans muszą kupić bilety, często też udają się do stoisk z przekąskami. Oprócz tego wewnątrz budynków kinowych nierzadko spotkać można kawiarnie. Wszystko to daje dodatkowe możliwości w prowadzeniu kampanii marketingowych. Zastosowanie specjalnych nalepek na podłogach, stoiska z ulotkami, spoty wyświetlane na ekranach znajdujących się w holu czy obecność hostess sprawia, że reklama w kinie wcale nie musi ograniczać się do filmów promocyjnych, co dodatkowo podnosi skuteczność działań marketingowych.
Dodaj komentarz