Wydawać by się mogło, że dzisiejszy świat dąży bezpośrednio do sprzedaży i zysku. Sklepy zabiegają o konsumenta licznymi promocjami i rabatami, a klienci wciąż muszą uważać na pułapki zastawiane przez marketingowców!
Polowanie na klienta przynosi skutki, ale jedynie tymczasowe. Wystarczy, że nasza konkurencja obniży cenę o 10 gr i już tracimy na popularności. Co zatem zrobić, przy przywiązać klienta do marki i sprawić by pozostał na dłużej z wybranym producentem lub dostawcą usług?
Tworzenie fanpage lub profilu społecznościowego firmy.
Oczywiście najlepszym narzędziem do pozyskiwania fanów i osób zainteresowanych naszą działalnością są portale społecznościowe. Facebook, Pinterest czy Instagram pomagają nam w zdobyciu klientów.
Jednak prowadzenie fanpage`a czy profilu na Instagramie wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Okazuje się bowiem, że nie wystarczy wrzucać co jakiś czas informacji produktowych lub słodkich kotków. Fanpage lub profil na Instagramie wymaga czasu i poświęcenia. Wystarczy zobaczyć na profile prowadzone przez duże agencje social media, by zobaczyć, że fanpage znanych marek są doskonale przemyślane.
Najpierw musimy zdecydować, jaka grupa docelowa klientów nas interesuje? Matki, kobiety sukcesu,mężczyźni po 30, nastolatki a może seniorzy? Kiedy określimy dla kogo stworzony jest nasz produkt, będziemy mogli zaplanować strategię marketingową, która będzie dostosowana do wybranej grupy.
Ułatwi nam to sprawę także w kampanii Facebook Ads, gdyż będziemy mogli precyzyjnie dobrać odbiorców naszych reklam.
Twórz historię produktu – przyciągaj klientów.
Kiedy zbudujesz już fanpage oparty na realnie zainteresowanych fanach, pomyśl o największych markach i zastanów się, co sprawia, że zamiast po zwykłą czekoladę – sięgasz po milkę, a zamiast butów sportowych bez loga wybierasz Nike?
To, co sprawia, że produkt jest wyjątkowy, to jego historia. Każdy produkt, który niesie za sobą pewne przesłanie lub ideę, jest bliższy klientowi niż ten, który nie kojarzy się z niczym szczególnym.
Dlatego, kiedy na Twoim fanpage lub Instagramie zagości już spora liczba osób zainteresowanych Twoją marką, warto rozpocząć swoją opowieść. Wybierz dany produkt i zastanów się co sprawia, że jest wyjątkowy?
Jeśli sprzedajemy ubrania, zastanówmy się, czy naszym targetem będzie klient ubierający się na sportowo, elegancko czy może w jeszcze innym stylu?
Potem zadedykujmy prowadzenie fanpage właśnie pod naszego klienta i usługę. Jeśli wybierzemy kolekcję sportową, piszmy o zdrowej żywności, sporcie, zlocie fitness-owym, rowerze i wszystkim tym, co dla sportowca może okazać się ciekawe. Dzięki temu nasz fan będzie utożsamiał koszulki z naszym logiem nie tylko z kolekcją ubrań ale także z całą filozofią firmy.
Dzięki temu poczuje, że nosi wyjątkowe ubranie, stworzone specjalnie na jego potrzeby!
Społeczność zawsze lojalna!
Musimy pamiętać, że doceniony klient to klient lojalny. Dlatego właśnie, jeśli zaangażujesz go w działania związane z social mediami, sprawisz, że chętniej sięgnie po Twoja usługę lub produkt. Jest to ważne, ponieważ na rynku nie brakuje konkurencji.
Musimy sprawić, że nasza marka będzie wyjątkowa a jej historia będzie się wyróżniała na tle podobnych firm. Warto więc, przed podjęciem działań sprzedażowych zainwestować w działania wizerunkowe, które przyciągną naszą społeczność.
Nie spieszmy się ze sprzedażą. Musimy uzbroić się w cierpliwość, zbudować wizerunek firmy, zaciekawić klienta a dopiero potem rozpocząć działania handlowe. Dzięki temu uzyskamy wspaniałą społeczność oddanych klientów.
Dodaj komentarz