Krzysztof Śmiechowicz poinformował, że zostały wypełnione wymagania Bounty 33, którego celem było stworzenie dla systemu AROS podsystemu graficznego 3D w oparciu o bibliotekę Gallium3D.
Zmiany zaimplementowane w nocnych kompilacjach systemu AROS obejmują:
– mesa.library – najnowszą wersję biblioteki Mesa3D, która implementuje API OpenGL,
– gallium.library – bibliotekę klienta modułów umożliwiających dostęp do możliwości renderingu 3D. Może to być wykorzystywane przez klientów, takich jak OpenGL, OpenVG lub (w przyszłości) OpenCL,
– oprogramowanie sterownika 3D – rendering za pomocą emulacji procesora. Działa na każdym systemie, w którym sprzęt 3D nie jest dostępny,
– rendering sprzętowy 3D dla kart NVIDIA – GeForce 5xxx i nowszych.
Dodatkowo powstał nowy sterownik 2D dla całej rodziny kart GeForce oraz wsparcie dla AGP niektórych chipsetów płyt głównych.
Programista podziękował wszystkim, którzy dokonali wpłat na bounty oraz członkom społeczności AROS-a, którzy pomogli w testowaniu sterowników w systemie. Osoby zainteresowane szczegółami wykonanej pracy mogą się z nią zapoznać tutaj.
System Bounty dla AROS-a to niewielkie nagrody pieniężne dla programistów fundowane przez społeczność użytkowników. Dzięki Bounty powstały dla AROS-a m.in. przeglądarka internetowa, stos USB czy wersja systemu dla architektury 64-bitowych procesorów x86.
Dodaj komentarz