Po zbadaniu sprawy wpływu Google Instant na AdWords, firma Marin Software informuje, iż obie strony – Google oraz reklamodawcy – osiągnęli sukces dzięki nowej funkcji wyszukiwarki.
Według Marin Software przychody Google z reklamy kontekstowej wzrosły o 5,5% z uwagi na wyraźny wzrost liczby kliknięć, natomiast nie dokonało się to kosztem reklamodawców, a wręcz przeciwnie – o prawie 3,5% spadł koszt jednego kliknięcia. Sam Google twierdzi zaś, że wpływ Instant na przychody firmy jest „minimalny”.
Spadek CTR wyniósł natomiast 3,37%. Spowodowane to jest faktem, iż po wprowadzeniu nowej funkcji wyszukiwarki liczba wyświetleń reklam wzrosła o 9%, jednak jednocześnie spadła liczba kliknięć – o 5,63%.
Sprawny Marketing wyjaśnia to ciekawe zjawisko:
Łączne wydatki na reklamę wzrosły o prawie 2%, jednak koszt kliknięcia spadł przy tym o 3,47%. Jak to możliwe? Jednocześnie aż o 5,63% wzrosła liczba kliknięć, spowodowana z kolei wzrostem liczby wyświetleń (aż 9,31%). 2% wzrost wydatków na AdWords oznacza dodatkowe 5 mln dolarów tygodniowo w kieszeni Google’a, i to licząc wyłącznie rynek amerykański.
Jakim cudem spadek CTR mógł mieć miejsce jednocześnie ze spadkiem ceny kliknięcia (CPC)? Po pierwsze spadek CTR dotyczy generalnie kampanii wszystkich reklamodawców, po drugie przyczyną mogą być niedostosowane do wprowadzenia Instanta budżety; niedostosowowane, tj. niepowiększone, pomimo zwiększenia się podaży kliknięć.
Dodaj komentarz