Google testuje reklamy wideo w wynikach wyszukiwania

Google zawsze było skromne w swym podejściu do reklamy internetowej i dzięki tej skromności zostało bezdyskusyjnym królem w tej branży. Reklamy Google nie były niczym więcej jak kilkoma słowami tekstu. To może się zmienić. Wczoraj zaczęły się pojawiać reklamy wideo na stronach wyników wyszukiwania.

Marissa Mayer, która jest w Google wiceprezydentem produktów wyszukiwania i doświadczenia użytkownika powiedziała w wywiadzie dla New York Timesa, że zmiana ta odzwierciedla ewolucję niegdyś skromnych stron wyszukiwarki z Mountain View. W zeszłym roku Google wprowadził bowiem tzw. uniwersalne wyszukiwanie, które miesza obrazy, filmy, wiadomości i inne rodzaje informacje ze standardowymi linkami tekstowymi do stron WWW.

Mayer powiedziała, że sukces Google nie wziął się z reklam tekstowych, lecz ze zrozumienia, że reklamy powinny harmonijnie współistnieć z medium przekazu. Tekstowe wyszukiwanie tekstu domagało się reklam, które były czystym tekstem. Wizualne reklamy nie sprawdzają się w takim środowisku, zmuszają internatów by sięgali po narzędzia oczyszczające strony WWW z niepożądanych elementów.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Jedna odpowiedź do „Google testuje reklamy wideo w wynikach wyszukiwania”
  1. Awatar Cyber Killer
    Cyber Killer

    Znaczy się należy to rozumieć, że będą np reklamy video w trakcie trwania filmików na YouTube??? (skoro medium przekazu ma odpowiadać medium reklamy)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *