Produkty internetowe firmy Google znane są ze sztucznie przedłużonych faz publicznych testów. Dziś firma zdjęła w końcu znaczek „beta” ze swoich popularnych narzędzi: Gmail, GTalk, Calendar i Docs.
No i czas najwyższy, bo istniejący już od 5 lat Gmail powoli goni liderów rynku providerów/klientów poczty online z 146 milionami użytkowiników na świecie. W Stanach Zjednoczonych, gdzie użytkowników ma 36 milionów, GMail ustępuje jedynie Yahoo! Mail (98 mln), Windows Live Hotmail (46 mln) i AOL Mail (40 mln). Z tym że należy pamiętać, że produkt Google to jedyny z wymienionych, który urósł prawie o połowę w ciągu minionego roku. Pozostałe rosły niewiele (Yahoo!) lub wręcz traciły użytkowników.
Pozostałe produkty Google nie są o wiele młodsze. GTalk wystartował w roku w 2005, Docs w 2006, a Calendar w 2007.
Google Apps sprzedawane w paczce mają już 2 miliony klientów na świecie wśród małych i średnich firm. W ostatnim czasie odbyło się też kilka spektakularnych wdrożeń jak wielka migracja z Exchange do Google Mail w australijskich szkołach.
Aktualizacja: A co z tymi, którzy przyzwyczaili się do znaczku „beta”? Na szczęście pomyślano i o nich. W Google Labs można pobrać plugin Back to Beta przywracający ten znaczek w logo Gmaila 🙂
Dodaj komentarz