Sieć hoteli Hilton chce do 2016 roku umożliwić klientom korzystanie ze smartfonów w roli kluczy do pokoi, oraz pośredników w realizacji rezerwacji.
Firma Hilton Worldwide inwestuje dziesiątki milionów dolarów w technologię inteligentnego sterowania otoczeniem. Jednym z jej priorytetowych projektów jest wdrożenie do stowarzyszonych hoteli systemu elektronicznej obsługi rezerwacji oraz sterowania wynajmowanymi pokojami . Na wprowadzenie zmian do wszystkich 4100 ośrodków firma daje sobie dwa lata, w przyszłości każdy pokój w Hiltonie będzie kontrolowany przy pomocy telefonu. Co to właściwie oznacza?
Przede wszystkim Hilton chce umożliwić swoim gościom otwieranie pokoju za pośrednictwem smartfona, choć na tym nie kończy się inteligentna rewolucja. Już tego lata firma wprowadzi na rynek aplikację umożliwiającą zarezerwowanie pokoju, zameldowanie się, wymeldowanie a nawet realizację specjalnych zamówień. Przy takim systemie obsługi gości z obsługą hotelową spotkamy się tylko po to, by przyjąć, lub zdać klucz. Przynajmniej do 2016 roku, kiedy wszystkie placówki zostaną wyposażone w pokoje ze smartfonowym zamkiem.
Otwartym pozostaje pytanie co do bezpieczeństwa takiego rozwiązania. Może okazać się, że wystarczy jedna luka w aplikacji, by potencjalni przestępcy otrzymali dostęp do wszystkich pokoi w hotelach Hiltona.
Dodaj komentarz