Jeśli istnieje jakakolwiek firma mogąca zagrozić pozycji Apple na rynku mobilnym, niewątpliwie jest nią Google. Problemem jest jednak to, że polityka rozwoju firmy nie skupia się wystarczająco na ulepszeniu obsługi HTML5.
Według ostatnich analiz, aplikacje tworzone w standardzie HTML5 najlepiej sprawują się na urządzeniach firmy Apple. Wynika to z akceleracji sprzętowej oferowanej przez giganta z Cupertino.
Apple liderem
Podstawą tej tezy są wyniki niedawno przeprowadzonych badań. Choć wydajność desktopowej wersji przeglądarki Safari pozostawia wiele do życzenia, to jej mobilna odsłona całkowicie deklasuje rywali. Ładowanie stron na urządzeniu iPad jest nawet ośmiokrotnie szybsze niż na urządzeniach korzystających z systemu Android.
Wynika to z faktu, że Google skupia się głównie na rozwoju swoich usług internetowych, najwięcej czasu poświęcając na rozwój m.in. usług Google Docs, Picasa, Gmail, YouTube. Strategia dotycząca sektora mobilnego nie jest już tak oczywista. Opiera się ona w głównej mierze na udoskonalaniu kolejnych wersji systemu Android. Apple stara się wprowadzać na bieżąco wszystkie nowości, co skutkuje zwiększeniem wydajności ich produktów i bezpośrednio przekłada się na liczbę sprzedanych urządzeń. Podstawą sukcesu firmy Apple jest równe traktowanie aplikacji natywnych oraz tych w standardzie HTML5.
Na dzień dzisiejszy niekwestionowanym liderem w tym szalonym wyścigu jest Apple. Czy Google jest w stanie dogonić rywala?
Dodaj komentarz