Artykuł sponsorowany
Profesjonalny call center to dział w przedsiębiorstwie, który pozwala skutecznie poprawić wydajność i efektywność działania każdej średniej lub dużej firmy. Aby maksymalnie wykorzystać możliwości, jakie daje call center, warto wprowadzić w przedsiębiorstwie kilka zmian. W tym artykule znajdziesz garść wskazówek, które pomogą Ci w poprawie produktywności zespołu obsługi klienta.
Nowoczesny call center software
Innowacyjne, wysokiej klasy oprogramowanie i narzędzia pozwalają na poprawę jakości i skuteczności działu call center w firmie. Na przykład, nowoczesny call center software od sprawdzonego dostawcy, takiego jak firma Thulium, umożliwia kompleksowe zarządzanie wszystkimi połączeniami przychodzącymi z poziomu przeglądarki. Call center software Thulium służy do pełnej obsługi połączeń przychodzących. Posiada wbudowaną wirtualną centralę telefoniczną VoIP, kolejki z funkcją od dzwonień, dynamiczny edytowalny IVR oraz funkcję identyfikacji klienta wraz z historią kontaktu. Kompleksowe narzędzie usprawnia pracę konsultantów, co przekłada się na ich efektywność oraz wydajność. Wszystkie próby kontaktu ze strony klienta są widoczne w systemie. To oznacza, że nawet jeśli jakieś połączenie nie zostanie od razu odebrane, to konsultant zostanie o tym poinformowany i oddzwoni możliwie najszybciej. Historia kontaktu pozwoli spersonalizować rozmowę. System IVR umożliwi natomiast nagranie ważnych komunikatów oraz kierowanie klientów zgodnie z ich potrzebami do konkretnych specjalistów bądź działów zajmujących się danymi zagadnieniami. Ponadto opcja kolejkowania wskaże klientowi, ile osób przed nim znajduje się w kolejce, dzięki czemu podejmie on świadomą decyzję, czy chce czekać na połączenie.
Profesjonalny zespół konsultantów
Poza nowoczesnymi narzędziami niezwykle ważny jest aspekt ludzki. Bez dobrego zespołu nawet najlepsze narzędzia nie zdadzą bowiem egzaminu. Dlatego tak ważne jest skuteczne zarządzanie zespołem konsultantów, jak również podnoszenie ich umiejętności. Wysokiej klasy call center software umożliwia nagrywanie i ocenę rozmów. Dzięki temu lider czy menedżer może przysłuchiwać się pracy swego zespołu, analizując poziom i umiejętności konsultantów. To pozwoli w podniesieniu jakości rozmów.
Ponadto dobrej klasy konsultant to taki, który świetnie wie, jakie ma zadania, na czym polegają jego obowiązki, a także jakie produkty czy usługi poleca swym rozmówcom. Dlatego tak ważne jest zadbanie o regularne doszkalanie pracowników, aby otrzymywali oni najświeższe informacje dotyczące ważnych zmian w asortymencie albo usługach firmy. Lider lub kierownik zespołu powinien też dokładnie obserwować rozwój i umiejętności każdego pracownika i w miarę potrzeb motywować go, doszkalać albo przekwalifikowywać. Należy mieć na uwadze, że nie każdy pracownik call center jest w stanie np. sprawdzić się w każdej kampanii. Znając więc lepiej zdolności pracownika, łatwiej mu przydzielić zadania albo konkretną kampanię.
Więcej informacji o poprawie wydajności i skuteczności call center w firmie znajdziesz na stronie internetowej: https://thulium.com/pl/product/phone/.
Dodaj komentarz