Jak tworzyć dobre nagłówki dla artykułów content marketingowych?

W trakcie tworzenia artykułu zazwyczaj skupiamy się na jego treści oraz dostosowaniu go do zasad obowiązujących w content marketingu. Tymczasem nawet najciekawszy tekst może zostać zignorowany przez użytkowników sieci, jeżeli nie…

W trakcie tworzenia artykułu zazwyczaj skupiamy się na jego treści oraz dostosowaniu go do zasad obowiązujących w content marketingu. Tymczasem nawet najciekawszy tekst może zostać zignorowany przez użytkowników sieci, jeżeli nie zostanie rozpoczęty odpowiednim nagłówkiem.

Musimy pamiętać o tym, że informacja o naszym artykule dociera do internautów wraz z wieloma innymi wiadomościami. Zapoznanie się ze wszystkim tekstami jest zbyt czasochłonne, dlatego ludzie skupiają się na tych informacjach, które najbardziej przyciągnęły ich uwagę. Działa tutaj podobna zasada jak w przypadku poznawania nowych osób, gdy pierwszych kilka sekund decyduje o tym, czy chcemy kontynuować znajomość. Od nagłówka zależy natomiast to, czy odbiorcy będą mieli ochotę zapoznać się z całym tekstem. Najskuteczniej nagłówki to te, które wzbudzają ciekawość, wskazują na zawartość w teście przydatnych informacji albo zapowiadają inne korzyści. Ciekawość czytelnika można wzbudzić, rozpoczynając nagłówek na przykład takimi słowami jak: „Największy sekret…” „Najnowsze odkrycie…”.

Wśród drugiej grupy nagłówków można wymienić te, które mają formę wyliczanek, na przykład „5 sposobów na…”, „3 zasady skutecznego…”.. Według analizy przeprowadzonej przez Buzzsumo artykuły opatrzone takimi właśnie tytułami zyskują ogromną popularność, ponieważ dla internautów tego typu nagłówek jest informacją, że w danym tekście odnajdą praktyczne wskazówki dotyczące interesującego ich zagadnienia. Podobne efekty można uzyskać, rozpoczynając nagłówek od słowa „jak”, na przykład „Jak działa…”, albo „Jak przygotować…”. Ponadto warto pamiętać o pewnych słowach-kluczach, które skutecznie przyciągają uwagę czytelników. Jako przykład można wskazać takie słowa i zwroty jak „poznaj sekret”, „nowość”, „poznaj korzyści” albo „szybki sposób na”.

Słowo „jak” można wykorzystać także do stworzenia nagłówka, który zapowiada inne korzyści, na przykład możliwość zysków finansowych lub poprawy zdrowia. „Jak zarobić dodatkowe pieniądze?” albo „Jak nie zachorować zimą?” to tytuły, obok których trudno przejść obojętnie. Oczywiście, tego typu nagłówki nie muszą być rozpoczęte wyrazem jak. Także i tutaj można wykorzystać słowa-klucze, na przykład „za darmo”albo „wygraj”.

Uwagę odbiorców przyciągają także nagłówki, w których znajdują się ciekawe cytaty, nazwiska znanych osób lub nazwy popularnych firm. Wiele osób chętnie przeczyta artykuł, który zostanie opatrzony na przykład takim tytułem jak „Graj jak Robert Lewandowski” albo „Zdobądź popularność jak Microsoft lub Apple”.

Tworząc nagłówek należy także pamiętać o tym, że powinien on być zwięzły i nie może wprowadzać czytelnika w błąd. Chociaż ilość słów nie jest najważniejsza, to wiele osób widząc długi tytuł rezygnuje nie tylko z czytania artykułu, ale nawet z doczytania do końca samego nagłówka. Nagłówek nie powinien mieć zatem więcej niż 14 wyrazów. Tworzenie nagłówka niezgodnego z treścią artykułu wskazuje natomiast na to, że mamy na calu wyłącznie zwiększenie ruchu na stronie, a takie zachowania nie pomagają w kreowaniu dobrego wizerunku. Zły efekt może wywołać także użycie nagłówka, który wskazuje na to, że artykuł ma charakter reklamowy. Większość użytkowników sieci nie ma czasu ani ochoty na czytanie tekstów, których głównym celem jest przekonanie ich do zakupu określonego produktu bądź skorzystania z usług danej firmy.

Po stworzeniu nagłówka warto przeczytać go kilka razy i zadać sobie pytanie, czy samemu byłoby się zainteresowanym poznaniem treści opatrzonego nim artykułu. W przypadku wątpliwości można skonsultować się z inną osobą, która będzie w stanie obiektywnie ocenić nagłówek. W celu poprawy swoich umiejętności tworzenia dobrych tytułów warto natomiast zwracać uwagę na nagłówki artykułów, które zyskały dużą popularność wśród internautów.

Na koniec należy wspomnieć o tym, że ważne jest nie tylko to, jak brzmi nagłówek, ale i jak wygląda. Odpowiednie formatowanie sprawia, że tytuł jest lepiej widoczny, a tym samym skuteczniej przyciąga uwagę użytkowników sieci.

Informacji udzielił serwis gdzie-taniej.pl

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *