Artykuł partnera
Zdobywanie nowych klientów na rynku przesyconym produktami jest dosyć trudne. Musimy więc nie tylko być konkurencyjni dla innych pod względem cen, ale przede wszystkim atrakcyjni w oczach konsumentów. Pozostając autentyczni i sprzedając dobrej jakości towar, na pewno zyskamy w ich oczach, a klienci wrócą na naszą witrynę. Problemem jednak, zwłaszcza u nowych firm, jest zdobycie nowego klienta. Musimy dać się poznać i sprawić, że użytkownicy sami zainteresują się ofertą.
Znalezienie grupy docelowej
Ważnym aspektem szukania nowych klientów jest odpowiedzenie sobie na pytanie, jakich klientów szukamy. Należy wiedzieć jaka grupa wiekowa nas interesuje i czemu nasz produkt powinien trafić akurat do niej. W poszukiwaniu klientów z danej grupy pomoże nam chociażby Google Adwords (więcej tutaj). Jest to narzędzie do wyszukiwania fraz kluczowych, ale możemy również prowadzić na nim skuteczne kampanie online. Sprawi to, że na naszej stronie internetowej będziwmy używać wyłącznie fraz, które dadzą pożądany efekt. Możemy realizować długofalowe kampanie dotyczące naszego produktu, skierowane do danej grupy odbiorców, a także kampanie krótkookresowe, które pozwolą nam na zachęcenie ich do kupna produktów sezonowych.
Marketing firmy
Marketing firmy jest bardzo istotny w prowadzeniu biznesu. Powinien on być oparty na naszej filozofii marki. Klienci chcą poczuć, że wierzymy w to, co robimy na co dzień. Jeśli jesteśmy firmą, która dopiero wchodzi na rynek, nasz marketing powinien być wyjątkowo doprecyzowany. Ważnym jest, aby wizerunek był spójny od początku do końca oraz aby nasze zaangażowanie nie spadało. Przy nowej marce musimy wypromować siebie jako firmę „inną niż wszystkie”. Znajdźmy coś, co nas wyróżnia, a w dobie ogromnej globalizacji informacji oraz szybkiego rozwoju nowych marek może okazać się, że wcale nie jest to tak łatwe. Zawsze jednak znajdzie się jakiś wyróżnik, który pokaże, że jesteśmy jedyni w swoim rodzaju. Może być to fakt, że nasze produkty są naturalne albo że posiadamy nietypowe opakowania.
Marketing firmy powinien być również od początku kierowany bezpośrednio do klienta, by czuł on, że to co robimy, jest przeznaczone specjalnie dla niego. Stąd ważne są spersonalizowane i spójne kampanie internetowe, pozwalające nam dotrzeć do konkretnego grona odbiorców, na których nam najbardziej zależy.
W zdobyciu klientów, również tych nowych, pomoże nam zapewne agencja marketingowa, która wybierze dla nas najbardziej skuteczną kampanię.
Dodaj komentarz