Indeks TRI*M to jednoliczbowy wskaźnik stanowiący miernik poziomu utrzymania klientów. Opiera się na 4 czynnikach – ogólna ocena produktu i usług firmy przez klientów; prawdopodobieństwo rekomendacji przez klientów; prawdopodobieństwo ponownego zakupu; przewaga konkurencyjna.
Indeks utrzymania klientów Kaspersky Lab jest znacznie wyższy niż średnia dla branży i korzystnie wypada w porównaniu z główną konkurencją. Przy indeksie TRI*M na poziomie 106 punktów dla produktów korporacyjnych oraz 99 punktów dla produktów przeznaczonych dla użytkowników indywidualnych Kaspersky Lab znacznie wyprzedza średnie wyniki w branży wynoszące odpowiednio 73 i 61 punktów.
Indeks TRI*M dla produktów firmy Kaspersky Lab, zarówno korporacyjnych, jak i przeznaczonych dla użytkowników indywidualnych, mieści się w 10% najlepszych wyników na świecie** i posiada wysoki poziom utrzymania klientów na rynku bezpieczeństwa IT. Co więcej, rezultaty firmy poprawiły się w stosunku do przewyższających średnią wyników z 2011 roku: indeks TRIM*M produktów korporacyjnych firmy Kaspersky Lab zwiększył się o 15 punktów, natomiast w przypadku produktów dla użytkowników indywidualnych – o 2 punkty.
Według badania, powodem tak dobrych wyników jest wysoka jakość produktów Kaspersky Lab: „W skali globalnej Kaspersky Lab utrzymuje swoich klientów głównie ze względu na funkcje produktów. Wyraźny trend pokazuje, że funkcjonalność, łatwość użytkowania oraz elastyczność stanowią kluczowe mocne strony firmy Kaspersky Lab”.
Aleksander Jerofiejew, dyrektor ds. marketingu w Kaspersky Lab, powiedział: „Uzyskiwanie informacji zwrotnych od naszych klientów jest dla nas bardzo istotne. TNS posiada ogromne globalne doświadczenie w badaniu satysfakcji klientów; niezwykle pomogła nam w analizie potrzeb naszych klientów, zarówno w segmencie korporacyjnym, jak i użytkowników indywidualnych. Cenimy sobie te informacje, ponieważ nieustannie pracujemy nad dalszym udoskonalaniem naszych rozwiązań oraz pozycjonowaniem naszej marki. Cieszymy się na wiadomość, że dzięki naszym wysiłkom zostaliśmy liderem pod względem satysfakcji klientów!”.
* Badanie zostało przeprowadzone w Rosji, Niemczech, Stanach Zjednoczonych oraz Japonii w okresie od października do grudnia 2012 roku. Ankieta objęła 1671 użytkowników indywidualnych następujących produktów do ochrony przed szkodliwym oprogramowaniem: Kaspersky, McAfee, Symantec, TrendMicro, AVG, BitDefender oraz Webroot, oraz 1056 specjalistów IT, których firmy wykorzystują takie rozwiązania antywirusowe jak Kaspersky, McAfee, Symantec, TrendMicro i Sophos
** Światowe normy IT/technologiczne w zakresie indeksu utrzymania klientów TRI*M w oparciu o 29 000 wywiadów w segmencie B2C oraz 29 500 wywiadów w segmencie B2B.
Informacje o TNS
TNS doradza klientom w zakresie strategii wzrostu dotyczących wejścia na nowe rynki, innowacji, zmiany marki i zarządzania interesariuszami, wykorzystując ugruntowaną wiedzę ekspercką i wiodące na rynku rozwiązania. Działając w ponad 80 krajach, TNS prowadzi więcej rozmów z klientami na całym świecie niż jakakolwiek inna firma i rozumie indywidualne zachowania ludzkie oraz postawy w każdym kulturowym, gospodarczym i politycznym regionie na świecie. TNS wchodzi w skład Kantar, jednej z największych na świecie grup świadczących usługi w zakresie informacji i doradztwa. Więcej informacji można uzyskać na stronie www.tnsglobal.com.
Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.
Dodaj komentarz