Korzystaj z systemu CRM i zarabiaj jeszcze więcej!

System CRM (z ang. Customer Relationship Management), czyli mądre zarządzanie relacjami z klientami, wykorzystywany jest w biznesie od ponad 20 lat. Wraz z upływem czasu udoskonala się go oraz dopasowuje do zmiennych potrzeb przedsiębiorców, wspólników i kontrahentów. Ze względu na spektakularne wyniki, CRM zyskał ogromną popularność oraz wciąż budzi zainteresowanie w wielu branżach. Na czym polega? W jaki sposób jest wdrażany?

Jeśli firma podejmie decyzję o zmianie standardów oraz poprawie jakości obsługi klienta, musi być przygotowana na cztery podstawowe etapy działania. Dzięki nim proces może funkcjonować sprawnie i przynosić realne zyski sprzedażowe (a co za tym idzie rosnące przychody).

Właściwy dobór sprzętu

Poważne korporacje i duże spółki, które posiadają własne zaplecze informatyczne oraz pracowników przygotowanych na zmiany, nie powinny mieć w tym przypadku najmniejszego problemu. Mniejsze przedsiębiorstwa muszą zainwestować w serwerownię lub wynajmować przestrzeń serwerową (oczywiście druga opcja jest zdecydowanie tańsza). Nie można zapominać o sprawnych i wydajnych komputerach, narzędziach biurowych oraz bardzo szybkim połączeniu internetowym – to ono stanowi podstawę efektywnego działania.

Skuteczne oprogramowanie

Obecnie znaleźć można mnóstwo firm, które świadczą usługi wdrażania systemu CRM, nadzorują jego prawidłowe funkcjonowanie oraz udzielają wsparcia technicznego w przypadku awarii. Posiadają również standardowe lub indywidualnie przygotowywane oprogramowania, zgodne z charakterem działalności oraz poszanowaniem klientów. Opcji ułatwiających współpracę jest naprawdę wiele: komunikatory, przestrzeń do publikowania ważnych dokumentów, zintegrowana platforma sprzedaży internetowej czy dostęp do raportów aktualizowanych w czasie rzeczywistym oraz okresowo.

Przejrzysta baza danych

O sukcesie wdrażanego procesu decyduje także przejrzysta baza danych. Dzięki niej można określić informacje dotyczące kontrahenta (np. miejsce prowadzenia biznesu, szczegóły dotyczące całej współpracy), wiele zachowań klientów, tendencji oraz zagrożeń (np. utrata wieloletnich klientów). Bałagan w bazie danych lub błędy (szczególnie w adresach e-mail lub numerach kontaktowych) powodują nieodwracalne straty, głównie finansowe i wizerunkowe.

Nie umiesz zapanować nad bazą swoich klientów? W Twojej firmie brakuje standardów obsługi klienta? Skorzystaj z usług dostawcy nowoczesnego systemu CRM – http://www.chromecrm.com/crm/

Wykwalifikowany zespół

Wszelkie zmiany w firmie muszą być stosowane w porozumieniu z pracownikami. Wraz z wprowadzeniem profesjonalnego systemu CRM, należy dobrze wyszkolić personel, przygotować na ewentualne problemy, uświadomić o korzyściach i możliwych zagrożeniach oraz dokonać mądrego podziału ról (zgodnie z umiejętnościami i wcześniejszymi doświadczeniami). Nie da się ukryć, że to oni odpowiedzialni są za kontakty z klientami, budują długotrwałe relacje, negocjują, podpisują umowy, organizują spotkania oraz mają realny wpływ na lepsze wyniki sprzedażowe. Zasługują zatem na właściwe traktowanie i dobre przygotowanie merytoryczne.

Z powyższych informacji wynika, że system CRM jest wymagający i dość skomplikowany. Niezależnie od tego, pozostaje jednym z najlepszych sposobów na zyskanie szacunku wśród klientów oraz może generować kilkukrotnie wyższe przychody. A o to przecież chodzi w biznesie!

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *