Microsoft wypuścił finalną wersję projektu Kodu. To nowy wizualny język programowania gier dla XBoksa. Ma być na tyle prosty, żeby mogły korzystać z niego dzieci.
W Kodu “programujemy” z użyciem gamepada. Język bazuje całkowicie na ikonach. Programy dzielą się na strony, które można rozumieć jako zestaw reguł składających się z warunków i akcji.
Możemy stworzyć proste gry (prototypy gier?) z wykorzystaniem takich konceptów jak wizja, słuch i czas, w celu kontrolowania zachowania bohaterów (przyp. red. przyznam, że nie bardzo rozumiem co mają na myśli autorzy w tym zdaniu).
Z innych ciekawostek, mamy do dyspozycji m.in. interaktywny (wtf?) edytor terenu, z możliwością budowania ścieżek, mostów i ogólnie światów w dowolnym kształcie i rozmiarze. Dostępnych jest też 20 różnych postaci.
Mimo że Kodu stworzony jest przede wszystkich dla Xboksa, działa również na pececie (przy założeniu, że korzystamy z domyślnego systemu).
Tytuł niusa jest nieco zwodniczy, bo Kodu to projekt nieco inny niż stare dobre Logo, ale koncepcja języka programowania dla dzieci jest tu podobna. Z inncyh wizualnych językó do programowania gier nasuwa się tu podobieństwo z o wiele bardziej zaawansowanym Alice dla aplikacji napisanych w Javie.
Dodaj komentarz