Microsoft uznał, że trzy aplikacje równocześnie wystarczą

Producent systemu operacyjnego Windows ogłosił w zeszłym tygodniu, że najnowsza odsłona ich flagowego produktu – Windows 7 – zostanie wydana w niskobudżetowej wersji Starter Edition, przeznaczonej specjalnie dla netbooków. Równocześnie firma z Redmond poinformowała o zamiarze wprowadzenia w niej limitu trzech równocześnie uruchomionych programów.

Microsoft argumentuje taki zamiar dbałością o swoich klientów i chęcią zapewnienia im wygody pracy oraz możliwie dobrego wykorzystania ograniczonych zasobów sprzętowych, którymi dysponują netbooki. Równocześnie firma zaprzecza, jakoby zamierzała narzucić limit arbitralnie, by zachęcić producentów sprzętu do wyboru droższej wersji Home Premium. „Przeprowadziliśmy badania, które zasugerowały nam, że typowy konsument używa zaledwie dwóch programów równocześnie” – twierdzi Laurence Painell. „Spodziewamy się, że limit trzech aplikacji nie będzie dotyczył zbyt wielu osób”. Stoi to jednak w oczywistej opozycji do zeszłorocznych twierdzeń Microsoftu z konferencji PDC, gdzie można było usłyszeć, iż typowy użytkownik systemu Windows ma równocześnie od 8 do 15 otwartych okien.

Limit trzech aplikacji nie będzie dotyczył programu antywirusowego, ale uwzględni programy działające w tle. Można więc sobie łatwo wyobrazić sytuację, gdy mając włączony komunikator internetowy, przeglądarkę WWW oraz edytor tekstu, będzie trzeba zrezygnować ze słuchania muzyki albo włączenia kalkulatora.

Painell stwierdza również, że Microsoft zamierza zalecać producentom netbooków instalowanie droższą wersję systemu Windows w komputerach przeznaczonych na rynek w Wielkiej Brytanii. Istnieje obawa, że może to wpłynąć negatywnie na końcowy koszt zakupu tych urządzeń.

[EDIT]: Warto dodać, że Starter Edition w poprzednich odsłonach Windowsa była wersją przeznaczoną dla krajów rozwijających się, znaną z restrykcji – jak na przykład ograniczenia maksymalnej dostępnej rozdzielczości ekranu. Można więc dojść do wniosku, że Microsoft zmienia politykę i rozszerza grupę docelową dla tej wersji systemu.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

  1. Awatar Camelek.AmigaRulez
    Camelek.AmigaRulez

    Nie no, oni są genialni 😛

    1. Awatar Hrabia
      Hrabia

      Einstein powiedział, że ludzka głupota i wszechświat są nieskończone, aczkolwiek tego drugiego nie mozna być w 100% pewnym.

      Na pierwsze właśnie macie dowód.

      1. Awatar Quinn
        Quinn

        Nie przewidział biedaczek Mody na sukces 😀

        1. Awatar c-nik
          c-nik

          W zasadzie to po co uzytkownikowi jakies 3 aplikacje ?

          Niech zaplaci i tylko patrzy na Pulpit albo Wygaszacz ekranu !

      2. Awatar Kamil Sałaś
        Kamil Sałaś

        http://pl.wikipedia.org/wiki/Paradoks_Olbersa
        A tu masz, że wszechświat jest skończony.

        1. Awatar woowek
          woowek

          Paradoks Olbersa nie jest paradoksem, ponieważ dalsze galaktyki oddalają się od nas szybciej niż wynosi prędkość światła
          http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Hubble'a
          Powodowane jest to rozszerzaniem się "przestrzeni" wszechświata, jak w nadmuchiwanym balonie.

  2. Awatar bartmarian
    bartmarian

    jestem zdecydowanie ZA, droższe wersje powinny mieć limit ustawiony na 4 hahaha

  3. Awatar adrian5632
    adrian5632

    Microsoft to niech lepiej od razu opatentuje to rozwiązanie, bo jeszcze ktoś im je ukradnie ;P

  4. Awatar Tomipnh
    Tomipnh

    Znaczy się, że Gimpa na tym się nie odpali tak? 😉

    1. Awatar romanw
      romanw

      Gimp otwiera się teraz w jednym oknie 😉

    2. Awatar pijaczek
      pijaczek

      Gimp to jedna aplikacja tylko tworzy wiele okienek, więc to akurat nie problem… ale problem zaczyna się jak chcesz odebrać pocztę jak masz włączony komunikator, przeglądarkę i odtwarzacz muzyki ;p

  5. Awatar .
    .

    Microsoft argumentuje taki zamiar dbałością o swoich klientów i chęcią zapewnienia im wygody pracy oraz możliwie dobrego wykorzystania ograniczonych zasobów sprzętowych, którymi dysponują netbooki.

    ŻE HĘ???
    To już nawet nie można zdecydować co jest dla nas. wygodne?

  6. Awatar Rsh
    Rsh

    Wow, to już mój P60 64MB N-lat temu uruchamiał więcej niz 10 aplikacji, a netbooki według Microsoftu mają nie wyrobić z jakimś Quasruple Core Ultra i 2G ramu? 🙂

    1. Awatar Magnes
      Magnes

      Moja Amiga 500 odpalała 20 czy też 21 aplikacji jednocześnie w 1990 roku.

  7. Awatar cactusik
    cactusik

    wliczajac w to uslugi systemowe?

    1. Awatar Teodorka
      Teodorka

      nie, programy tray i inne programy działające w tle się nie wliczają. Według mnie to dobry pomysł, bo raczej 3 aplikacji naraz nie kożystam – nawet jak to wystarczy ustawić winampa na tray, gadu jest w tray i możemy odpalić firefoksa, oo.o i xnview.. co chcieć więcej?

      1. Awatar mike987
        mike987

        Ty nie korzystasz ale może inni korzystają… a co jeśli Ty też zechcesz?
        Ja osobiście mam to gdzieś, używam systemu który nie nakłada na usera żadnych ograniczeń.

      2. Awatar niedzwiedz_2
        niedzwiedz_2

        Gdybyś jeszcze nie kłamała to bym jeszcze mógł się zgodzić. Ale problem polega na tym że programy działające w tle się WLICZAJĄ. Jak dla mnie to cieżko korzystać z mniej jak 3 aplikacji zwłaszcza biorąc pod uwagę że więlu ludzi nie wie że są multikomunikatory (czyli 1 to gadu, 2 to Skype bo zakładam, że MSN się nie liczy). Nie mówiąc już o tym, że same programy zabezpieczające to więcej jak 3 programy

      3. Awatar SajberGuru
        SajberGuru

        Ty babo chyba zgłupiałaś, nawet jak w trayu to co? MicroShit i tak będzie wliczał uruchomione PROCESY (winamp.exe, gg.exe), na pewno nie będą zawracali swojej mądrej głowy tworzeniem czegoś co odróżnia te trayowe aplikacje od pozostałych, a poza tym kto normalny używa TYLKO 3 aplikacje? Toż to nie możliwe! (odpalisz neta, włączysz muzę i co?, ja mam min uruchomione 7 aplikacji na pasku zadań, 40 procesów)

        A tak wogóle to Mikromiekki jest całkowicie niepoważny, ale napewno nie wprowadzą tego w życie.

    2. Awatar Pablo
      Pablo

      Ciekawe, czy technicznie byłoby możliwe utworzenie jakiegoś wrappera będącego jedną aplikacją, wewnątrz której można uruchamiać kolejne (np. aby były traktowane jako usługi).
      Dużo gorsze są ograniczenia rozdzielczości ekranu – toż to szkoda wyrządzana zdrowiu użytkowników!

      1. Awatar halish
        halish

        VirtualBox albo VMWare:)

  8. Awatar marcinsud
    marcinsud

    a czy starter nie był już w vista dla krajów rozwijających się?

    1. Awatar michuk
      1. Awatar mith
        mith

        Tylko, że tam chyba ograniczono jedynie rozdzielczość. Co w przypadku netbooków nie robi w zasadzie większej różnicy. Chyba, że ktoś sobie sprawi projektor HD 😉

        Ale i owszem, nazwę wykorzystali tą samą.

        1. Awatar t0m3k_
          t0m3k_

          Ilość aplikacji też ograniczyli, również do trzech 🙂
          Nie wiem w jakim celu to robią, wzrośnie wskaźnik pirackich systemów na netbookach ;]

        2. Awatar kamild
          kamild

          Wydaje im się, że ludzie będą masowo korzystać z opcji aktualizacji systemu do wyższej wersji (oczywiście za dopłatą), a tak na prawdę dają ludziom kolejny powód do przejścia na otwarte systemy operacyjne.

          Chociaż z drugiej strony patrząc może się to okazać dobrym (choć wrednym) chwytem marketingowym.
          Najprostszy przykład: przeciętny Kowalski idzie do sklepu komputerowego w celu zakupu netbooka. Ogląda komputery i porównuje ceny. Nagle wpadła mu w oko maszyna za cenę ok. 30% niższą niż inne. Po przejrzeniu parametrów, okazuje się że posiada ona tyle samo RAMu, taki sam procesor, a nawet taki sam system – Windows 7 (oczywiście przy droższym modelu widnieje nazwa Windows 7 Home Premium, natomiast przy tańszym Windows 7 Starter, ale jaka to różnica dla naszego Kowalskiego? Przecież to nadal Windows 7). O ile ów Kowalski nie zostanie poinformowany przez sprzedawcę, niechybnie kupi tańszy model, co gorsza gdy już spostrzeże, że wdepnął w wielkie g… zechce się z niego optrzepać. Możliwe więc, że gdy znajdzie w Panelu sterowania opcję "Aktualizuj system do wyższej wersji" postanowi z niej skorzystać (bo po co dzwonić po informatyka?), dając w ten sposób M$ dodatkowy zarobek.

        3. Awatar kamild
          kamild

          Jeszcze jeden powód przyszedł mi do głowy. Otóż podejrzewam, że Microsoft ma nadzieję na zmniejszenie ilości Linuksów instalowanych na netbookach – nie oszukujmy się, jest to całkiem spore zagrożenie dla Windows'a i Gigant doskonale o tym wie. Tendencja instalowania Pingwinów na najtańszych komputerach zdecydowanie wpływa na jego popularyzację, a co za tym idzie – na polepszenie wsparcia dla systemów open-source. Wyobraźmy sobie taką sytuację: Linux staje się jedynym słusznym systemem dla netbooków i wszelkiej maści laptopów, nie istnieje już nieobsługiwany przezeń sprzęt, nie ma problemów z konfiguracją, nadal utrzymał się wysoki poziom bezpieczeństwa i stabilności (zakładamy, że sterowniki wydawane przez producentów są całkowicie open-source oraz, że wydawane są na licencji GPL). Producenci prawdopodobnie ośmielili by się też na wprowadzenie Linuksa do komputerów stacjonarnych, natomiast firmy zajmujące się produkcją gier komputerowych, coraz częściej spoglądałyby w stronę tegoż systemu. Kto pozostałby wtedy przy Windowsie który stałby się istotnie trudniejszym w obsłudze i konfiguracji?
          PS. Wiem, że przedstawiona przeze mnie wizja jest nieco nadto ubarwiona, jednak jeśliby sprawy potoczyły się w sposób niekontrolowany przez Giganta z Redmond, to kto wie co mogłoby się zdarzyć. A wiadomo przecież, że żadna dominacja nie trwa wiecznie, więc również i M$ kiedyś upadnie. Jednak pytanie co będzie zamiast niego?

        4. Awatar mini
          mini

          Nie zdziwilbym sie gdyby taki Starter byl calkiem za darmo, zeby wykosic Linucha, a i tak wiekszosc ludzi po 1-szym dniu doplacilaby do lepszej wersji.

  9. Awatar matiit
    matiit

    Microsoft przeszedł samego siebie 😀

    1. Awatar morales
      morales

      Gdyby ta informacja pojawiła się 1. kwietnia to rozumiem, ale takie żarty w środku lutego?

  10. Awatar adix666
    adix666

    Ehh jakby nie mogli zrobić porządnie systemu i byłby problem z głowy. Nie wiem czy netbooki to są aż tak mało dopieszczone kompy pod względem bebechów żeby nie mogły obsłużyć w jednym momencie OOo, Pidigina, Firefoxa i np. dajmy już WMP ;D

    1. Awatar marcinsud
      marcinsud

      pewnie przy włączonym nowym paincie, notatniku, IE8 i WMP11 waliły bluescreenem, więc ograniczyli do 3 aplikacji 😛

      1. Awatar Grzegorz
        Grzegorz

        Rozwalił mnie twój komentarz ^^

        A co do sprawy- idiotyczny ograniczenie tylko po to, żeby kupować droższa wersję systemu… Ciekawe, czy będzie sposób na obejście tego 😉

        1. Awatar kamild
          kamild

          Jak znam M$, to pewnie umieszczą jakąś kretyńską blokadę w rejestrze. Podobnie zrobili z interfejsem Aero w Vista Home Basic. Niby Basic nie ma Aero, a w rejestrze można go włączyć, więc na 90% podobnie postąpią z Windows 7 w wersji Starter.

  11. Awatar bartmarian
    bartmarian

    mi się ten pomysł podoba 🙂

  12. Awatar niedzwiedz_2
    niedzwiedz_2

    Rozwiązanie jak najbardziej sensowne i dobre ale na palmtopy i komórki. Jak to ktoś powiedział – z MS nie trzeba walczyć, ich pomysły same wyniszczają firmę 😛

  13. Awatar rkowal
    rkowal

    Wycofają się z tego. Ze względu na negatywną reklamę, już widzę "nasz system potrafi uruchomić jednocześnie więcej niż 3 programy…"

  14. Awatar de_tox
    de_tox

    To jest oczywista oczywistość. Tak samo jak fakt, że do uruchomienia Windows 7 z tymi trzema aplikacjami wystarczy 640 kB pamięci RAM 😀

  15. Awatar Ponton
    Ponton

    Czyli nie zadziała kombinacja: przeglądarka + komunikator + odtwarzacz muzyki + program antywirusy?

    1. Awatar Ponton
      Ponton

      Oj, i jeszcze o kliencie BitTorrent zapomniałem.

    2. Awatar Althorion
      Althorion

      Antywirus ma się nie liczyć do statystyk. Możesz odpalić antywira + 3 inne programy.

      1. Awatar marcinsud
        marcinsud

        a skąd będą wiedzieć jaki program jest antywirusem? czyżby baza jedynych słusznych programów antywirusowych?

        1. Awatar Michal Tomaszewski
          Michal Tomaszewski

          A skąd windowsy teraz wiedzą że masz zainstalowanego antywirusa?

        2. Awatar t0m3k_
          t0m3k_

          MS udostępnił API dla producentów antywirusów, dzięki niemu można powiadamiać system, że jest w nim antywirus itp.

        3. Awatar vytah
          vytah

          Coś czuję, że producenci programów to podchwycą i zaczną umieszczać kod związany z tym API w innych aplikacjach:
          "Nasz program nie liczy się do limitu 3 w Windows 7 Starter!"
          Tylko że wtedy te programy będą latać z bardzo wysokimi uprawnieniami i cały nowy model bezpiewczeństwa szlag trafi.

        4. Awatar kric
          kric

          no tak API dla producentów wirusów już jest 😀 teraz czas na antywirusy 😛

      2. Awatar Otaq
        Otaq

        Czyli mamy: antywirus niewliczany do limitu i jeszcze
        1. firewall (o tym nie pomyśleli co? 😉 )
        2. anty-adware
        3. anty-spyware
        No i z tak zabezpieczonym systemem możemy zacząć… a sorki już nic nie możemy LOL

        1. Awatar soda2
          soda2

          a windows nadaje się jeszcze go czegoś oprócz zabezpieczania go? 😛

        2. Awatar skiter
          skiter

          Robienia fotek Bluescreen, bo prtscr nie dziala 😉

        3. Awatar Althorion
          Althorion

          Wiesz, z drugiej strony taki system będzie już w pełni zabezpieczony – nic więcej się na nim nie uruchomi. Microsoft dba o Twoje bezpieczeństwo :P.

    3. Awatar mith
      mith

      Powinna zadziałać, bo program antywirusowy NIE jest uwzględniany w limicie.

  16. Awatar sebcioz
    sebcioz

    Ja i tak jestem pewien, że 24h po premierze już ludzie znajdą dziury/cracki/tweakery i będzie można uruchamiać tyle programów ile dusza zapragnie 😛

    1. Awatar morales
      morales

      No właśnie. Ci ludzie zainstalują cracki zamiast porządnego systemu operacyjnego typu Debian, openSUSE czy Ubuntu.
      Zastanawia mnie jak Microsoft po takiej wtopie z Vistą i takich jak ta rewelacjach nadal utrzymuje się na topie. W jaki sposób zdołał przekonać do siebie miliony ludzi podejściem "wiemy lepiej czego potrzebujesz", podczas gdy Linux ofertując pełną wolność (i darmowość) zyskał przez dobre 10 lat rozwoju (mówię o boomie) 5% desktopów.

      Tylko że niestety Windows jest dla większości osób darmowy, bo go najprościej w świecie krakują, taki zwyczaj i mam niestety znajomych, którzy pomimo grubego portfela ciągle kombinują jakby tu nie płacić.

      1. Awatar Karl
        Karl

        Utrzymuje się, bo mimo wszystko posiada największy udział na rynku systemów operacyjnych dla firm i użytkowników domowych… Ci ludzie z dnia na dzień nie przesiądą się na linuksa. Jeśli masz do wyboru bubel (windows 7 starter) i dobry system (linux)… to i tak zainstalujesz to co znasz. Większość ludzi 'zna' windows, więc zainstalują tam windows, nie przejmując się licencją.

        1. Awatar Plichu
          Plichu

          BA! większość ludzi nawet niewie że jak kupuje viste to tak naprawde wykupuje tylko licencje na użytkowanie jej.

      2. Awatar Ice-Rik
        Ice-Rik

        Windows utrzymuje się na topie ponieważ mimo wielu błędów które przeszkadzają świadomym użytkownikom dla kowalskiego jest wciąż łatwiejszy w obsłudze. Kowalski wie że na nim sobie pogra w to co kupi, że jak podłączy sprzęt to on będzie działał bo nie ma pojęcia co to jest sterownik.
        Świadomy użytkownik wie jak sobie poradzić na Linuxie ale kowalski nie widzi problemu dlatego Windows będzie wciąż na topie.
        Poza tym jak powiedział pewien student informatyki : "system operacyjny ma być ładny a nie wydajny. czy jakoś tak…"

  17. Awatar mkkot
    mkkot

    Taki pomysł już był kiedyś, chcieli zrobić darmowego XP czy coś. Raczej nie przejdzie.

  18. Awatar Paweł Ciupak
    Paweł Ciupak

    Ech, ten news to czysta „gówno prawda”. Po pierwsze, „Starter Edition” jest przeznaczony na rynki krajów rozwijających się, nie na netbooki. Po drugie, Microsoft nie wymyślił tego dopiero teraz, tylko już za czasów Windowsa XP.

    1. Awatar revcorey
      revcorey

      tak starter edition był za czasów xp tyle skąd ta pewność że nadal ma być dla rynków rozwijających się? Wnioski wyciągasz prosto z powietrza

    2. Awatar vytah
      vytah

      Starter Edition był dla krajów rozwijających się w przypadku Visty i XP. W przypadku siódemki ograniczenia geograficzne dotyczą Home Basic, który w Polsce (kraj "rozwinięty") dostępny nie będzie.
      Więc albo Starter, albo bulisz za Home Premium

      1. Awatar Paweł Ciupak
        Paweł Ciupak

        Home Basic w Polsce nie będzie? Ech, szkoda.

  19. Awatar MakG
    MakG

    To ja mam otwarte więcej niż 3 aplikacje na samym starcie systemu…

  20. Awatar Bananikus
    Bananikus

    LOL. To mnie po prostu rozwaliło, jeśli to wejdzie w życie to będzie to prawdziwy samobój dla MS. No chyba, że mają jakąś tajną strategię i aby jej nie zdradzić rozbawiają nas takimi wiadomościami. Toć ja na Windows 95 z 100mb na dysku 4mb (lub 8) ramu i jakimś prockiem poniżej 100mhz używałem więcej niż 3 aplikacji naraz.

    1. Awatar zuo
      zuo

      A ja na Amidze 1200 (14 MHz, 2 MB RAM), bez HDD.

  21. Awatar sirsimon
    sirsimon

    To dlatego w IE wprowadzili zakładki… 😉

    1. Awatar Lukasz
      Lukasz

      Strach pomyśleć jakby nie było tych zakładek

      1. Awatar matiit
        matiit

        karty?

        1. Awatar sirsimon
          sirsimon

          Karty są w Operze/Firefoxie. W IE jest po ichniejszemu 😉

        2. Awatar Cobra
          Cobra

          Karty są w Operze/Firefoxie. W IE jest po ichniejszemu 😉

          Nie pamiętam jak jest w IE, ale jeśli nawet polski oddział Microsoft źle tłumaczy to należy używać poprawnych określeń. Karty są teraz także w IE.

        3. Awatar Bananikus
          Bananikus

          A kto powiedział, że karty jest poprawnie, a zakładki nie? Jak ci ktoś powie, że od dzisiaj ziemniaki są ziemniakami i nie wolno na nie mówić kartofle to też będziesz się do tego stosował??

        4. Awatar ZuLuS
          ZuLuS

          Zauważ że np w FF zakładki i karty to dwa zupełnie różne pojęcia (nawet masz menu z zakładkami :P) 😉

        5. Awatar Cobra
          Cobra

          @Bananikus
          Microsoft może zatrudniać niekompetentnych pracowników za granicą, ale w USA słów nie zmieni. Odpal sobie IE w wersji angielskiej – tab. "Bookmark" to zakładka (book-mark, łatwo się nauczysz, jeśli zechcesz), "tab" można tłumaczyć na kilka sposobów ale przyjęło się karta.

        6. Awatar Bananikus
          Bananikus

          Czyli jeśli bookmark to zakładka, to już tab zakładką być nie może?

    2. Awatar asab
      asab

      oj trole trole: http://www.imageshock.eu/?img=3816378~kty4q.jpg

      jakies watpliwosci co do terminologii jeszcze macie?

      1. Awatar Cobra
        Cobra

        Nazywanie innych trollami podczas chwalenia się niewiedzą -naraz- na temat standardów nazewnictwa GUI i języka angielskiego… Odsyłam do mojego komentarza powyżej, bo ja wątpliwości nie mam, a Ty nie masz racji.

        Jeśli twój znajomy napisze Ci

        spotkałem niedźwiedzia, ktUry spał

        to nawet jeśli komuś będziesz chciał to wiernie relacjonować, powinieneś napisać

        spotkałem niedźwiedzia, ktÓry spał

        Tab to karta, zakładka to bookmark – w angielskim IE jest poprawnie, polski oddział Microsoft źle przetłumaczył i teraz wielu ludzi kopiuje błąd.

        1. Awatar Led
          Led

          >Nazywanie innych trollami podczas chwalenia się niewiedzą -naraz- na temat standardów nazewnictwa GUI i języka angielskiego… Odsyłam do mojego komentarza powyżej, bo ja wątpliwości nie mam, a Ty nie masz racji.

          Popatrzyłeś na link, który przedmówca podał? Przecież tam jest to samo co ty podałeś.

  22. Awatar Odysseusz
    Odysseusz

    Ja tylko w kwestii ceny za system operacyjny…
    Tak przez przypadek otworzyła mi się strona torrenta torentcity a tam – 140 420 pobrańW kwesti ceny za system operacyjny wisty… A to jedna z wielu stron oferujących "darmową" wistę, pewnie jeszcze więcej jest z "darmowym" xp…

    I co mam sądzić o użytkownikach windowsa, powiedzcie mi…

    1. Awatar Maciek z Bogdańca
      Maciek z Bogdańca

      *vistę

  23. Awatar maciek
    maciek

    Słusznie. Też mam tylko 2 okna… przeglądarka www i emulator terminala. Ten okazjonalny 3ci to program graficzny albo gra – nigdy jednocześnie.

    1. Awatar matiit
      matiit

      fajnie, a jak ja mam (teraz np) 7, to jestem gorszy?

      1. Awatar Teodorka
        Teodorka

        myślę, że tak – nie możesz jednego dobrze zrobić, a chwytasz się za drugie

        BTW: po co 7 programów na raz?!

        1. Awatar Led
          Led

          > myślę, że tak – nie możesz jednego dobrze zrobić, a chwytasz się za drugie

          No tak. Skoro ty nie potrafisz robić więcej niż jednej rzeczy na raz to pewnie nikt inny też nie.

        2. Awatar niedzwiedz_2
          niedzwiedz_2

          @Teodorka:
          Rozwalasz mnie. Kilka aplikacji może spokojnie służyć do jednej rzeczy. Dajmy na to pisząc jakąś pracę do szkoły/pracy często używamy jakiegoś źródła z internetu. To daje nam co najmniej 2 otwarte programy. Jeśli jest to w obcym języku to dochodzi słownik. Tworzenie strony WWW często łączy się z tworzeniem grafiki – daje to znów 2 programy albo i więcej bo może nasz ulubiony edytor nie obsługuje FTP więc wtedy 3. Recenzja jakiegoś programu – edytor tekstu, przeglądarka internetowa no i oczywiście opisywany produkt – znow 3.

          Do tego dochodzi to co otwarte jest zawsze czyli muzyka i komunikator.

          No i są ludzie którym nie chce się za każdym razem uruchamiać wszystkich programów do wszystkiego więc zostawiają je otwarte, najczęściej na osobnych pulpitach, i hibernują komputer. A mocy wystarczy na pewno skoro wytrzymywały to komputery sprzed kilku(nastu) lat

    2. Awatar t0m3k_
      t0m3k_

      nie chodzi o otwarte okna a o uruchomione programy, spójrz w swój zasobnik ;] Będziesz musiał z systemowego (blee) programu do zarządzania WiFi korzystać bo inny Ci policzy, komunikator, jak mamy av bez Firewalla (większość darmowych) to jeszcze Firewall i przeglądarka i już nic nie zrobisz. Inaczej, jak uruchomisz komunikator, przeglądarkę i program do muzyki to archiwum innego niż ZIP nie rozpakujesz (ZIPowe są rozpakowywane przez systemowy proces) ;]

      Z drugiej strony wątpię by Windows Seven Starter był przeznaczony do Netbooków, MS aż ta głupi to chyba nie jest ;]

      1. Awatar jrs
        jrs

        Najpierw Będzie marketingowa zagrywka taktyczna:
        MS wypuści dedykowaną dla netbooków wersję systemu – "Windows Vista Special Netbook Starter Edition".
        Jak ludzie się wystarczająco naklną, pojawi się "Windows Seven Ultimate Starter" i zewsząd usłyszymy peany na cześć owegoż produktu 😛

        1. Awatar jrs
          jrs

          Czas kimać. Zaczynam pisać gorsze bzdury niż komentarze onecie…

  24. Awatar MichalK
    MichalK

    Oesu, odnosze wrazenie ze czesc piszacych tu komentarze nie umie za bardzo czytac. Gdzie tam jest mowa o oknach? Aplikacje, panowie, aplikacje. Podobnie antywirus jest wyrozniony. A sprawa juz byla i wraca po prostu. zadna sensacja jakby sie po komentarzach wydawalo.

    1. Awatar jrs
      jrs

      Czy za aplikację liczymy każdy proces? Wtedy nawet Windows nie ma prawa się uruchomić 😉

  25. Awatar bednar
    bednar

    Spoko, zaraz to ktoś zhakuje i będzie na Starterze chodzić ile dusza zapragnie. Trzeba przyznać, że się ośmieszają.

    1. Awatar marcinsud
      marcinsud

      po co płacić za windowsa skoro ma się zamiar zerwać umowę? Toż to dla portfela taniej od razu pirata, bo modyfikując windowsa raczej tracimy prawa do legalnego korzystania z niego.

  26. Awatar michalzxc
    michalzxc

    Antywirus, Firewall i Antyspyware?

  27. Awatar qwerty
    qwerty

    explorer, proces bezczynnosci i sheulde?
    racja! święta racja!

  28. Awatar ...

    Prawie darmowy, okrojony Windows 7 będzie oznaczał całkowitą dominację Microsoftu na rynku netbooków. Chcecie się założyć ?

    1. Awatar morales
      morales

      Zgadzam się z przedmówcą

    2. Awatar R
      R

      Nie prawie darmowy ale całkowicie darmowy i nie okrojony, lecz najbardziej wybajerzona wersja. W czasach xp-eka też podobno istniała jakaś wersja home ale kiedy obserwowałem jak ludzie włączają swoje kompy z win xp to zawsze dziwnym trafem ukazywał się napis professional. 😀

  29. Awatar Budyń
    Budyń

    MS to dziwna firma. Najpierw projektują świetne rzeczy, a potem ich nie publikują albo nie wspierają (Power Toys, Sysinternals, Power Shell świadkami) albo okaleczają (brak serwera – choćby 1 terminala w Windowsach HOME, brak możliwości pracy w domenie…) a teraz to…ale paradoks wyjdzie dopiero wtedy, gdy okaże się że Win 7 naprawdę nadaje się na netbooki (wymagnaia, możliwości) – i znowu okazja do wdeptania konkurencji w ziemię pójdzie do… no, nie żebym za tym rozpaczał, ale gdzie tu sens… gdzie tu logika firmy zorientowanej na ZYSK…

  30. Awatar Odysseusz
    Odysseusz

    No zwykle na jednym pulpicie mam Writera, czasem z Calc, bardzo często jest jeszcze Math i Draw – to wszystko biurowe, może za jeden liczyć?. Na drugim niemal zawsze jest firefox i poczta – kmail. Na trzecim amarok, lubię cichą muzyczkę w tle. Czwarty tak na wszelki wypadek. Ktorrent czasem, ale siedzi raczej w zasobniku, do tego nagrywanie płytek w k3b oczywiście. No, zapomniałem o jakimś monitorku systemowym pod suprkarambą – naprawdę czasem warto zerknąć na obciążenie czy temperaturę. Chodzi net, jakaś ikonka w zasobniku pokazuje poziom sygnału i dostępne połączenia wi-fi, ta sama ikonka czasem sobie zamiga takim żółtym znakiem drogowym, jak kto mi skanuje porty, więc i zapora działa. Zapomniałbym o aplecie aktualizacji – nie systemu, wszystkiego co mam w kompie, jakimś przypominaczu (kalarm), korganizerze. Od czasu do czasu konsola… Nie zauważyłem, by sobie zbytnio przeszkadzały, problem się zrobi, jak jakieś foty obrabiam – wtedy to faktycznie ciut się ograniczam, rawy duże są…
    Więcej programów włączonych na stałe lub często, nie pamiętam, za wszystkie szczerze żałuję, bo win tego nie ma…

  31. Awatar http://pioruns.myope
    http://pioruns.myope

    Aha, czyli jak słucham muzyki, piszę na gg i przeglądam strony w Firefoxie, to nie uruchomię już żadnego innego programu, choćby był to notatnik. No po prostu genialne:D Microsoft przeszedł sam siebie, jak to ktoś już ładnie napisał. Jak to dobrze, że mam Linuxa 😀

  32. Awatar szary
    szary

    To, że Microsoft zezwoli na uruchomienie 3 programów to kłamstwo!!!!!! Żądam sprostowania tego newsa. Oni zezwalają na uruchomienie JEDNEGO PROGRAMU + antywirus + firewall. Wstyd tak okłamywać czytelników;-)

    1. Awatar skiter
      skiter

      Ten jeden to oczywiscie IE, bo isntalator wymaga dwoch aplikacji 😉

  33. Awatar kj
    kj

    "Nie ma żadnego powodu, aby ktokolwiek posiadał w domu komputer" – Ken Olsen (1977)
    "3 procesy w systemie każdemu powinny wystarczyć" – Microsoft, 2009

    32 lata różnicy, a jakie podobne spojrzenie na świat…

    Windows 7 musi mieć jednak nieco zawyżone wymagania, jeśli dla netbooków wprowadzają takie "udogodnienia". Sam miałem przyjemność korzystać z 486 DX2 z 32 MB RAMu przy ~100 procesach (chyba na FreeBSD 5.0) i muszę stwierdzić, że nawet to działało.

    1. Awatar Magnes
      Magnes

      Jak wspominałem wyżej, na Amidze 500, 1MB ramu 20 albo 21 procesów – nie pamiętam ile dokładnie, był sprzętowy limit, który zresztą dało się go obejść programowo zdaje się i odpalić jeszcze więcej rzeczy – mogło działać i to całkiem sprawnie jednocześnie. Wystarczyło sobie poodpalać różne rzeczy z Workbencha (zegarki, notatniki, demka), żeby to zobaczyć w akcji.

  34. Awatar maikel
    maikel

    genialne:D to znaczy że będę miał teraz większy wybór :] tańszy lapek z tym czymś albo droższy z win7 (czy co tam od m$) 😀 co się tak oburzacie? jak brałem laptopa z rok temu to musiał być z wistą… bo xpków już nie było;/ a teraz "starter edition poproszę" a w domciu format i po problemie^^

  35. Awatar a
    a

    Ciekaw jestem jak rozwiązaliby w takim systemie problem np. wirusów, które po przedostaniu się do niego tworzyłyby takie trzy "bezsensowne" procesy i blokowały kompa.

    1. Awatar Hm
      Hm

      O, bardzo słusznie. Taki komputer mógłby być zainfekowany
      maksymalnie tylko trzema robakami jednocześnie. Bardzo ważny krok w kierunku bezpieczeństwa.

      1. Awatar jolsky
        jolsky

        Ja myślę, że to jest właśnie element nowej strategii bezpieczeństwa. Po uruchumieniu IE, Notepada i Painta braknie zasobów na uruchomienie się jakiegokolwiek wirusa 😉

        A tak na poważnie to pachnie mi to kaczką dziennikarską. Trudno mi uwierzyć, że ktoś wpadł na taki pomysł.

        1. Awatar niedzwiedz_2
          niedzwiedz_2

          Niby trudno, ale w końcu to MS wpadł na pomysł chociażby sprzedawania muzyki z DRM pomimo że rynek od tego ochodzi 😛 Po nich można się spodziewać różnych durnych pomysłów 😀

  36. Awatar daro
    daro

    Ja mam genialna propozycje dla MS, Dlaczego nie zrobia Windows 7 OEM z limitem na np 150 uruchomień ? Wtedy po tym czasie nowy klucz…. Zysk by był i to jaki!

  37. Awatar Uff
    Uff

    Genialne! A co będzie jako pierwsze w tym "systemie" odpalą się 3 różne wirusy?

  38. Awatar wujek_bogdan
    wujek_bogdan

    takie same plotki krążyły w sieci przed premierą visty, a jednak nie pojawiła się zapowiadana ograniczona wersja.

    1. Awatar szary
      szary

      wersja Srarter Visty pozwala na uruchomienie tylko trzech programów jednocześnie + rozdzielczość maksymalnie 800×600

    2. Awatar marcinsud
      marcinsud

      w Polsce się nie pojawiła, bo my 'cywilizowany kraj', wszystko byłoby ok, ale jak na razie win7 starter ma być na netbookach, a nie tylko w niecywilizowanych krajach.

  39. Awatar Moro
    Moro

    Czasy DOSa

    1. Awatar t0m3k_
      t0m3k_

      DOS jako 8 – bitowy system był w stanie zarządzać 255 procesami, Vista Starter odpowiadałaby raczej 4 bitowemu (15 procesów) systemowi pod tym względem ;p

      1. Awatar pascaal
        pascaal

        Jezu jak można takie bzdury pisać…

  40. Awatar wit3k
    wit3k

    Wcale nie taki zły pomysł na czasy kryzysu. Zarząd MS być może ma nadzieję powtórzyć krok apple które najpierw przez jakiś czas sprzedawało muzykę z DRM, a potem pobierało większe opłaty za wersję bez DRM. Czyli mówiąc krótko najpierw coś zepsujemy, a potem pozwolimy zapłacić wam za nie zepsutą wersję byście mogli mieć wewnętrzne poczucie rozszerzenia funkcjonalności.
    Może. Tak sobie tylko gdybam.

    1. Awatar niedzwiedz_2
      niedzwiedz_2

      Tylko, że swego czasu raczej sprzedawcy muzyki nie mieli specjalnie dużo do gadania – to wytwórnie kazały wciskać DRM. To, że potem Apple to potrafiło wykorzystać dla swojej korzysci to już inna sprawa 😉

  41. Awatar garulf
    garulf

    No tak, pod tą wersją Windows będzie można uruchomić tylko trzy aplikacje: firewalla, antywirusa i antyszpiega ;P

  42. Awatar wisznu
    wisznu

    to nie zadne "ediszyn" tylko zwykle demo.

    1. Awatar Hagar
      Hagar

      Demo jest za darmo a nie za 200$ bo tyle wedlug WP ma kosztowac ta wersja.

      1. Awatar wisznu
        wisznu

        no to mozna sie uczyc od nich biznesu, skoro nawet demo sprzedaja;)

  43. Awatar ireko
    ireko

    Moim zdaniem jest to zmuszenie ludzi do korzystania z aplikacji webowych, do których potrzebna jest tylko przeglądarka.

    1. Awatar niedzwiedz_2
      niedzwiedz_2

      No dobra, ale przecież pod tym względem to Google dominuje a nie MS który w zasadzie to nie ma nic oprócz planów i paru absurdalnych projektów 😛

      1. Awatar aegis maelstrom
        aegis maelstrom

        I dlatego może się to skończyć odstrzeleniem sobie przez MS stopy.

        Użytkownicy są wygodni – i dlatego ciągle trwają przy znanym MS.
        Niemniej, jeśli już coś wyczują i się przyzwyczają – to nie ma przebacz. Tak jak moi rodzice, kiedy podmieniłem im IE na FireFoksa i włączyłem AdBlocka… :):)

        Podobnie może być z aplikacjami webowymi. Jeśli netbook będzie rzeczywiście net, to w przyszłości muzyka i filmy pójdą z youtube, dokumenty z googledocs, słowniki, informacja, radio z sieci, poczta i komunikatory też będą webowe… I na to liczy Google.

        Rozumiem Microsoft, że chcą zjeść ciastko i mieć ciastko, ale zostawiają użytkownikom bardzo niebezpieczną (i dla użytkowników, i dla MS) drogę ucieczki.

  44. Awatar a!mLe$$
    a!mLe$$

    Hahahahaha 😀

    Żart kwartału 😀 Aż się boję co będzie później.

    Może ograniczenie do 3 ikon na pulpicie ? W trosce o to, że netbooki mają małe ekrany, to po co zaśmiecać…

    Przechodzą samych siebie !

    Wg mnie Windows 7 jest udanym systemem, ale "Starter Edition" to żenada z ich strony…

  45. Awatar tharkang
    tharkang

    To ja na swoim Androidzie mam jednocześnie więcej aplikacji uruchomionych.

    2010 rokiem Linuksa?

    1. Awatar Bananikus
      Bananikus

      Nie znasz się. 2010 rokiem Windows Seven Starter Edition. 🙂

  46. Awatar Loombago
    Loombago

    Ciekawe jak ktoś będzie miał aplikacje do uruchamiania internetu typu Play, Neostrada itd odpada już jedna, gg druga i przeglądarka 3.

  47. Awatar Radek
    Radek

    przeglądarka + tlen + foobar i co dalej?

  48. Awatar aegis maelstrom
    aegis maelstrom

    Proponuję, aby Starter Edition po prostu wywalał się średnio co godzinę.

    MS nie powinien mieć kłopotów z zaimplementowaniem tej funkcjonalności… >:]

  49. Awatar macb
    macb

    3 aplikacje, no i dobrze 🙂 znaczy się, będą działały jedynie co najwyżej 3 wirusy naraz 😀

  50. Awatar TR
    TR

    A wirusy i trojany też będą wpływać na limit?

  51. Awatar PACH
    PACH

    Z tego co pamiętam to idei netbooków przyświecał cel stworzenia taniego, niewielkiego, komputera przenośnego, który pozwoli na przeglądanie stron internetowych, a tymczasem w komentarzach widzę narzekanie że to za mało (niewiele brakuje by zaczęło się narzekanie że crysis na pełnych detalach się przycina). Przecież jak chce się szybki i wydajny samochód do jazdy po torach to nie kupuje się malucha (bo tańszy) tylko odpowiedni samochód.
    BTW nie to że popieram sztuczne ograniczanie możliwości, ale narzekanie że na netbooku nie można normalnie pracować jest co najmniej śmieszne (na telefonie też ciężko by było tworzyć strony internetowe).

  52. Awatar citan
    citan

    Ale o co cały krzyk? Jak komuś nie pasuje – wybór jest.

    Można więc dojść do wniosku, że Microsoft zmienia politykę i rozszerza grupę docelową dla tej wersji systemu.

    Można dojść do wniosku że autor nadinterpretuje, a zamiast tego zajrzeć do wikipedii.
    Windows w wersji Starter Edition nie pojawił się dziś – ograniczenia, zaczynając od XP, się nie zmieniły. Na lament i rwanie włosów z głów jest jakieś 3.5 roku za późno.

  53. Awatar siemens gigaset
    siemens gigaset

    I’m impressed, I ought to say. Actually hardly actually do I encounter a blog page that is definitely both educative and entertaining, and allow me to tell you, you might have hit the nail around the head. Your imagined is spectacular; the issue is something that not adequate individuals are chatting intelligently about. I am rather blissful that I stumbled all through this in my search for one particular matter referring to this

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *