Posiadający 19 milionów członków serwis społecznościowy LinkedIn pod adresem m.linkedin.com uruchomił swój odpowiednik przeznaczony na telefony komórkowe.
Według danych LinkedIn w styczniu 2008 roku z normalną, niezoptymalizowaną pod urządzenia mobilne, stroną łączyło się poprzez telefon około 100 tys. osób. Według LinkedIn, uruchomienie wersji mobilnej portalu spowodowane jest tym, że wielu członków społeczności, to osoby, które dużo podróżują i wersja dla komórek ułatwi im korzystanie z serwisu.
“Spodziewamy się, ze z możliwości tej skorzystają setki, czy nawet miliony osób.” – powiedział Reutersowi Brandon Duncan, szer rozwoju LinkedIn.
Mobilny serwis na razie jest w wersji beta. Użytkownicy komórek mogą przeszukiwać profile, zawierać znajomości oraz zapraszać do serwisu osoby, które jeszcze do niego nie należą. Dostępny jest w 6 językach: angielskim, francuskim, niemieckim, hiszpańskim, japońskim i chińskim.
Konkurencyjne serwisy społecznościowe, takie jak Bebo, MySpace (110 mln użytkowników) czy Facebook (65 mln użytkowników), również planują lub stworzyły już swoje komórkowe odpowiedniki.
Specjaliści z LinkedIn przewidują w dalszej perspektywie, wprowadzenie ułatwień w kontaktowaniu się ze znajomymi, pochodzącymi z tej społeczności, np. za pomocą automatycznych połączeń telefonicznych (click to call).
Dodaj komentarz