Nadchodzi Far Cry 2

Zapowiada się gorąca jesień, bowiem właśnie po wakacjach będzie miała miejsce premiera drugiej części gry vCry.

28 czerwca 2008 roku w Warszawie odbyła się oficjalna prezentacja gry Far Cry 2. Panowie z Ubisoft poopowiadali nieco o grze, jej fabule, aspektach technicznych i wymaganiach. Jak zapewnili nas twórcy, gra będzie dostępna zarówno w wersji na konsole, jak i na nasze ukochane komputery.


Far Cry 2

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

  1. Awatar Thar
    Thar

    Panowie z Ubisoft poopowiadali nieco o grze, jej fabule, aspektach technicznych i wymaganiach.

    Więc rozumiem, że w przeciwieństwie do części pierwszej gra ma mieć fabułę?

    1. Awatar marcinsud
      marcinsud

      pierwszą część maiła fabułe, płytką bo płytką, ale czego chcieć od fpsa. Swoją drogą to gra jest na dx czy opengl?

    2. Awatar Tomahawk
      Tomahawk

      Pierwsza cześć też miała fabułę. Prostą bo prostą, ale właściwie poco więcej?:P

      Z niecierpliwością oczekuję premiery gry i na pewno ją zakupie 😉

      Co do wymagań to mam nadzieję, że moje C2D, GF8800GT i 4GB Ram pociągną to na max detalach 1280×1024. Więc spodziewajcie się recenzji na moim blogu.

      Gra zapewne graficznie(i sprzętowo) będzie musiała walczyć z Crysis:Warhead co może tylko pozytywnie wpłynąć na optymalizacje obu gier.

      Szkoda jedynie, że nie będzie natywnej wersji na Linuksa 🙁

      1. Awatar abec
        abec

        A czemu ma walczyć? Jedno Crytek i drugie Crytek, chyba, że coś się zmieniło?

        1. Awatar sobik
          sobik

          Nie. Tylko Crysis jest robiony przez CryTek. Far Cry 2 to dzieło jakiegoś studia należącego do Ubisoftu.

        2. Awatar Tomahawk
          Tomahawk

          Crytek zrobił pierwszego Far Cry dla Ubi przez co wszystkie prawa do marki posiada właśnie Ubi.

      2. Awatar Maciek
        Maciek

        Gra zapewne graficznie(i sprzętowo) będzie musiała walczyć z Crysis:Warhead co może tylko pozytywnie wpłynąć na optymalizacje obu gier.

        ….W czasie pokazu gra została uruchomiona na maszynie wyposażonej w procesor Core 2 Quad, 4 GB RAM oraz dwie karty Geforce 8800 działające w trybie SLI (jakie, tego nie podano).

        Nawet jak grę przyspieszą 2-krotnie, i zadowoli się jedną kartą graficzną oraz Core 2 Duo, to i tak nie zapowiada się rwewlacyjnie.

        1. Awatar Tomahawk
          Tomahawk

          Pytanie w jakiej rozdzielczości to uruchamiali, bo mogli np. w Full HD 😉

        2. Awatar Maciek
          Maciek

          Innej nie traktuję poważnie. Jeśli autor gry wymaga odemnie, bym wymieniał pół PC by odpalić ją na rozdzielczości natywnej swojego monitora, to mam powody, by przypuszczać, że autor jest bezczelny leniuch, niechętny do dopracowania swojego programu.

          I żeby nie było, że jestem "niegrający malkontent" co "zrzędzi by zrzędzić": kupuję gry i gram w gry. Oczywiście gry pisane z myślą o normalnym PC, a nie gry, które powinny być sprzedawane w paczce z mikroprockiem i kartą graficzną gratis.

          Zauważyliście, że wydawcy wielu z nowych superhitów zakładają, że gracz ma komputer najwyżej dwuletni? Czy jak technologia układów scalonych idzie w górę, umiejętność programowania musi iść w dół ?

        3. Awatar wojtekm
          wojtekm

          Bez przesady, to coś jest też kierowane na rynek konsol, które raczej nie dorównują wydajnością najnowszym pecetom. Na youtube są nawet krótkie filmy z rozgrywki na Xboxie i wygląda to całkiem dobrze, więc nie jechał bym tak po programistach Far Cry 2 na zapas.

        4. Awatar trasz
          trasz

          @Maciek: Sprzet jest tani. Czas pracy programistow nie jest.

        5. Awatar LCF
          LCF

          Jeśli autor gry wymaga odemnie, bym wymieniał pół PC by odpalić ją na rozdzielczości natywnej swojego monitora, to mam powody, by przypuszczać, że autor jest bezczelny leniuch, niechętny do dopracowania swojego programu.

          Z pewnością wydawca wziął pod uwagę jaki target kupi tą grę i czy mu się to opłaca. Najwidoczniej nie jesteś targetem tej gry.

      3. Awatar scapegoat
        scapegoat

        8800GT ? to chyba tylko w sferze marzeń.. obawiam się, że nawet najnowsze dziecko ATI/AMD 4870 może okazać się nie wystarczające 😉 .

      4. Awatar foobar
        foobar

        "mam nadzieję, że moje C2D, GF8800GT i 4GB Ram pociągną to na max detalach 1280×1024"

        Chwalisz się czy żalisz?

  2. Awatar michug
    michug

    Pójdzie na E8400 i 8800GTX? 2GB RAM w Dualu?

    1. Awatar cvcvx
      cvcvx

      Piszesz po to by pochwalić się sprzętem, czy co? No chyba, że jest już jakaś gra, której minimalne wymagania sprzętowe przekraczają możliwości Twojego PC'ta? Widać, że już mamy wakacje. Coraz więcej dzieci przed komputerami.

    2. Awatar de_tox
      de_tox

      Słuchaj panie michug aka dziecko neo. Twoje trollowskie wypowiedzi coraz bardziej mnie wqrwiają (np. taki trasz mimo iż dużo osób twierdzi, że jest trollem, to jednak jego wypowiedzi w przeciwieństwie do twoich są na temat – po prostu ma on inny punkt widzenia). Więc proponuję zrobić sondę na temat zbanowania twojego adresu ip, żebyś przestał nadawać swoje głupie komentarze.

      P.S. I przestań podszywać się pod Michuka, bo to jest po prostu żałosne.

  3. Awatar 2M1R
    2M1R

    Kolejna gra która używa tego g… DX i jest tylko na ten jedynie słuszny system. Jak bym mógł to bym takim pseudo programistą nogi z d… powyrywał.

    Sorry za moje ostre opinie ale ja już tak mam, może ugryzł mnie ten sam pingwin co Linusa:)

    1. Awatar Identyfikator (wymag
      Identyfikator (wymag

      Piszą w czym chcą (tu masz przykład wolności wyboru) i tylko z tego powodu nie można nazwać i "pseudo programistami", a pozatym gra będzie nie tylko na "jedyny słuszny system" ale również na konsole.

    2. Awatar wojtekm
      wojtekm

      To Playstation 3 korzysta z Direct X? Sony mówiło, że to OpenGL ES + Cg…

      1. Awatar trasz
        trasz

        @2M1R: Rozumiem, ze wedlug ciebie powinni pisac gry pod PHIGS, bo to uznany przez ISO standard, a OpenGL nie?

        Wlasciwie jedyny argument przemawiajacy na korzysc OpenGL to MacOS X i Playstation. Widocznie firma uznala, ze dodatkowy naklad sie nie zwroci.

        @wojtekm: Kogo obchodzi Playstation? Xbox 360 korzysta z DirectX.

        1. Awatar Identyfikator (wymag
          Identyfikator (wymag

          Na PS3 też będzie, ale w przypadku wersji na PlayStation 3 pójdą na pewne ustępstwa (cokolwiek to znaczy?).

        2. Awatar wojtekm
          wojtekm

          Tzn. kto pójdzie – Sony względem Ubisoftu (DX@PS3) czy na odwrót (FC2@OGL)?

        3. Awatar Identyfikator (wymag
          Identyfikator (wymag

          Tzn. kto pójdzie – Sony względem Ubisoftu (DX@PS3) czy na odwrót (FC2@OGL)?

          Jasne że programiści – poprostu trochę sobie odpuszczą.

        4. Awatar wojtekm
          wojtekm

          Jasne że programiści – poprostu trochę sobie odpuszczą.

          Hehe, nad konsolą PS3 od początku krąży jakieś fatum. Cena, spóźniona o rok premiera, posucha na rynku gier, a jak już coś wychodzi to… programiści sobie odpuszczają. 😉

          Zainwestowałem, w X360, i nie żałuję, jedyne co mi przeszkadza to hałs, choć w wersji Halo (kupowałem to w czasach gdy była tańszą wersją z HDMI) to i tak podobno jest już znacznie lepiej. Strach pomyśleć co było na początku. No ale kontroler rekompensuje mi wszystkie niedogodności, każdy inny jakoś tak nie leży, jak się potrzyma chwilę tego xboksowego ;).

          I na koniec to XNA, jakby udało się kiedyś odpalić na nim IronPythona, to już w zasadzie nawet to DirectX przeżyję.

          Swoją drogą, skoro Xenos jest protoplastą linii R600 i R700 to może w przyszłości zrobią update DX do wersji 10-tej, albo przynajmniej rozszerzą ją o shadery geometrii i bardziej elastyczny potok graficzny pozwalający na zrzucenie geometrii do bufora przed rasteryzacją. Pytanie, na ile budowa Xenosa na to pozwala… i jaki mieli by mieć w tym interes – oczywiście lepszą jakość grafiki!

          Hehe, trochę w tym siedzę i nie widzę związku, co nawyżej da to większą łatwość w implementacj dynamicznie tworzonej geometrii, ale kosztem dotychczasowej mocy jak była zarezerowowana wyłącznie dla shaderów. Zważywszy jednak na fakt iż współtraca CPU-GPU na Xboksie jest od początku projektowana pod kątem "syntezy geometrii" (GPU jest jednocześnie mostkiem północnym w Xboksie, zawiadującym całą komunikacją z pamięcią, i ma dedykowany eDRAM, a komunikacja z CPU jest specjalnie zoptymalizowana pod szybki przesył danych geometrycznych z wybranego rdzenia) raczej marne szanse na zmiany w tym kierunku.

    3. Awatar LCF
      LCF

      Kolejna gra która używa tego g… DX i jest tylko na ten jedynie słuszny system. Jak bym mógł to bym takim pseudo programistą nogi z d… powyrywał.

      Piszą na to, na co im wygodniej. Nie chcesz nie musisz kupować. Uważasz, że potrafisz lepiej, nie ma żadnych przeciwwskazań żebyś napisał własną grę napisaną w czym tylko chcesz i odniósł zamierzony sukces (zysk).

    4. Awatar foobar
      foobar

      "Jak bym mógł to bym takim pseudo programistą nogi z d… powyrywał."

      Zanim zaczniesz obrażać pewną grupę zawodową, to uświadom sobie, że programiści nie mają wpływu na to w czym będą pisać.

  4. Awatar 2M1R
    2M1R

    id software i inny jakoś piszą pod OpenGL lub robią w nim porty pod linuksa ale firmy takie jak ubisoft i ea idą TYLKO NA KASĘ i mają w d… konsumentów którzy używają system spod znaku pingwina. Smutne ale prawdziwe.

    EA i Apple są wyjątkowo perfidne bo EA portuje gry na Mac OS X a o linuksie który używa tego samego OpenGL zapomina…

    I nie mówię tego na darmo bo niektóre gry są warte kupna i bym je kupił np. takie Spore jest tego przykładem(zależy od gustu:))

    1. Awatar Identyfikator (wymag
      Identyfikator (wymag

      firmy takie jak ubisoft i ea idą TYLKO NA KASĘ

      A na co mają iść – firma to nie instytucja charytatywna i to na jaki system piszą gry jest tylko i wyłącznie ich sprawą.

    2. Awatar foobar
      foobar

      EA nic nie programuje. Najczęściej duże firmy, takie jak EA, zlecają robienie gier podwykonawcom (którzy zwykle w creditsach nawet nie są wymienieni). Tak samo z portowaniem. Zobacz np. jakie rzeczy portował Ryan Gordon: http://icculus.org/~icculus/resume.txt I nie pracuje w żadnej z tych firm, jest raczej freelancerem.

      Co z tego wynika? Że jak się opłaca zapłacić komuś za portowanie, to się portuje. Jak Linuks ma udziały w rynku jakie ma, to po co wydawać kasę na portowanie? I co z tego że port na Mac OS jest robiony? Za port na Linuksa i tak trzeba zapłacić osobno.

      Nie wiem czemu ludzie nie chcą zrozumieć, że każda firma ma jeden najważniejszy cel: zarabiać pieniądze. Chyba dopiero ci, którzy pracowali w większej firmie to zrozumieją.

  5. Awatar umlaut
    umlaut

    Co w tym dziwnego, że firmy 'idą tylko na kase'. Firmy, które nie idą na kasę nie nazywają się firmami tylko fundacjami 🙂 a o ile mi wiadomo Ubisoft nie jest fundacją.

  6. Awatar 2M1R
    2M1R

    A co stoi na przeskodzie żeby od razu pisać kod gry w taki sposób żeby był przenośny? Wtedy odpada koszt portów tylko firmy muszą zapewnić komputery z platformami na które gra ma być przeportowana, bo czym różni się kod np. takiego Nexuiza na wondowsa i linuksa?

    p.s. Jakoś id software obłaczało się pisać port pod linuksa

    1. Awatar trasz
      trasz

      @2M1R: Nie ma czegos takiego, jak "napisanie od razu w taki sposob, aby byl przenosny". Kod czegos wiekszego, zeby byl przenosny, trzeba przeportowac i wrzucic poprawki z powrotem do glownej galezi. Systemy nie sa do tego stopnia do siebie podobne, zeby wystarczylo przekompilowac.

      Oczywiscie portowanie jest trudniejsze, jesli pisze sie pod API, ktore jest tylko pod jednym z systemow. DX uzywa sie dlatego, ze ma lepsze sterowniki, a co za tym idzie mozliwosci, i wygodniej sie pod to pisze.

      A co do id Software – ciezko powiedziec, czy im sie oplacalo. Lubia Linuksa, to w wolnych chwilach przeportowali.

    2. Awatar LCF
      LCF

      A co stoi na przeskodzie żeby od razu pisać kod gry w taki sposób żeby był przenośny?

      Zbędna strata czasu, a co za tym idzie i pieniędzy. Nie opłaca się tego robić, żeby później stanowiło to 1% sprzedanych egzemplarzy.

  7. Awatar 2M1R
    2M1R

    sorry zamiast przeportowana miało być skompilowana

  8. Awatar 2M1R
    2M1R

    sorry za literówki

    p.s jak by co to niech ktoś skasuje ostatnie(ten i poprzedni mój) 2 posty. Jest tu opcja edycji postów bo nie widzę?

    1. Awatar much
      much

      Nie ma. Każdemu tego brakuje chyba, ale nie ma. Co nie zmienia faktu że śmiecisz, szczególnie tym ostatnim postem(bo wiadomo-drugi to poprawka do pierwszego)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *