W świecie, gdzie technologie takie jak AJAX, pozwalają publikować na stronie nowe treści bez jej odświeżania, ilość czasu spędzonego przez użytkownika na danej witrynie – wraz z liczbą unikalnych użytkowników – zastąpiły wskaźnik liczby odsłon, jako najważniejsze narzędzie pozwalające na określenie sposobów kontaktu internautów z daną stroną. Pozostaje jednak otwartą kwestią, co dzieje się w czasie kiedy strona nie jest odświeżana i jak można dokładnie zmierzyć to, co na stronie robi dana osoba podczas czasu spędzanego na niej.
Laurent Nicolas udostępnił na swojej stronie demonstracyjną wersję narzędzi pozwalających rozwiązać problemy pomiarów audytorium związanych z opisanymi wyżej trudnościami. Demo w obecnej postaci pojawiło się w sieci już w październiku, jednak wieści o nim przedostały się do szerokiej publiczności dopiero kilka dni temu, kiedy to Dion Almaer „podlinkował” je na Ajaxian blog.
„Czas spędzany na danej stronie, jest jednym z najważniejszych wskaźników dotyczących stron Web 2.0” napisał na swojej stronie Nicolas. „Zastępuje on liczbę odsłon, które przestają mieć znaczenie w sytuacji, gdy odświeżane są one fragment po fragmencie (Ajax)” – stwierdza Nicolas. Czas spędzany na stronie jest jednak bardzo trudny do zmierzenia w sytuacjach gdy internauta patrzy na nią lub wchodzi z nią w interakcję.
Dodaj komentarz