Artykuł partnera
Social media to dziś nieodzowny element internetowej codzienności. Miliardy internautów sprawdza swoje tablice, aby być na bieżąco z informacjami ze świata. Między innymi interesują się działaniami swoich ulubionych marek. Dlaczego więc warto zlecić obsługę social media? O tym piszemy w poniższym artykule!
Social media marketing – co powinieneś wiedzieć?
Social media to media, platformy społecznościowe, nazywane również nowymi mediami. Zbudowane zostały w taki sposób, aby cały koncept skupiał się wokół relacji – właśnie to powinieneś wykorzystać w działaniach swojej marki. To, co odróżnia nowe media, od starych, to dwustronna komunikacja, czyli dialog z potencjalnymi Klientami. Dzięki odpowiedniemu contentowi możesz lepiej poznać Klientów: ich potrzeby, preferencje, a to z kolei ułatwia udoskonalanie i dopasowywanie oferty do danej grupy odbiorców.
Korzyści prowadzenia social media marketingu
Do najważniejszych korzyści prowadzenia social media marketingu należą:
- wzrost świadomości na temat marki,
- budowa wizerunku marki (odpowiednio, na jakim zależy firmie),
- budowa relacji z Klientami, wzrost zaufania do marki,
- funkcja informacyjna np. na temat oferty, rabatów, promocji,
- potencjalny wzrost sprzedaży,
- poznanie preferencji grupy odbiorców,
- stosunkowo niedrogi kanał komunikacji; mogą pozwolić sobie na to zarówno mniejsze, jak i większe biznesy.
Social media – jak otrzymywać dobre efekty?
Aby działania związane z social media przynosiły efekty, konieczne jest wykonanie kilku czynności. W pierwszej kolejności agencja przeprowadzi za Ciebie analizę konkurencji: nie po to, by zaczerpnąć inspiracji, ale po to, by znaleźć Twój wyróżnik marki w e-komunikacji. Zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć z treściami oraz jakie są cele tych działań. Zgromadź w jednym miejscu przydatne materiały związane z działalnością firmy (zdjęcia, wideo, artykuły eksperckie, plan sprzedaży i inne) – to pozwoli ustalić początek działań.
Social media marketing to nie wymysł agencji marketingowych, ale odpowiedź na realne potrzeby Konsumentów, którymi są: potrzeba lepszego poznania marki; kto za nią stoi, jakie wartości wyznają, czym się kierują i jak działają, ale także potrzeba bycia na bieżąco. Social media ułatwiają obie te rzeczy: platforma umożliwia różnorodne formy prezentacji firmy, a post możesz wrzucić w okamgnieniu. Nie oznacza to jednak, że powinieneś działać bez wcześniej opracowanej strategii. Nie wiesz, jak się za to zabrać? Powierz to specjalistom, aby mieć gwarancję dobrych efektów! Wspólnie wyznaczcie cele, a resztę zostaw swoim partnerom!
Dodaj komentarz