Otwarto źródła Dooma 3!

Doom 3 cover Dziś Timothee “TTimo” Besset z id Software LLC opublikował kod źródłowy gry Doom 3 na licencji GNU GPL.

Kod nie zawiera żadnych danych, takich jak grafiki, muzyka czy scenariusze, które wciąż chronione są licencją EULA. Jednak od teraz każdy może bez najmniejszych przeszkód wykorzystać istniejący kod źródłowy do stworzenia własnej wersji Dooma lub udoskonalenia tego leciwego już silnika i dostosowania go do wymagań stawianych nowościom pojawiającym się na rynku.

Repozytorium z kodem umieszczono w serwisie GitHub wraz z wszelkimi informacje wyjaśniające jak zbudować silnik na najpopularniejszych systemach operacyjnych oraz treści licencji chroniących poszczególne biblioteki wykorzystane w silniku.

Happy hacking!

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

13 odpowiedzi na „Otwarto źródła Dooma 3!”
  1. Awatar Rafal
    Rafal

    Genialnie nie tylko ze względu na mozliwosc wykorzystania silnika w projektach ale takze jako doskonale zrodlo edukacyjne wprost od najlepszych w brazny !!

    1. Awatar Pryka.Iluvatar
      Pryka.Iluvatar

      Jacy oni najlepsi, raz mieli przełomowy pomysł przy Quake nic więcej odkrywczego nie wymyślili.

      A ostatnio się popisali przy żałosnym RAGE

      1. Awatar kwahoo
        kwahoo

        W chwili premiery Q1 byli najlepsi pod każdym względem (nie sprzeczać się ze mną:), w chwili premiery D3 byli najlepsi pod względem grafiki (choć grywalność leżała). W chwili premiery Rage… no cóż, wg opinii graczy, są niemal najgorsi. Pod każdym względem.

      2. Awatar Pryka.Ciota
        Pryka.Ciota

        Frajerze, słyszałeś o kimś takim jak John Carmack? Wolfenstein, Doom, Quake, to są legendy gier komputerowych.

        1. Awatar marcinsud
          marcinsud

          a przy okazji wolfa dzieje się coś po uwolnieniu kodu?

          1. Awatar morsik
            morsik

            Widać, że się nie interesujesz ani trochę (-; http://www.moddb.com/mods/etxreal http://www.splashdamage.com/forums/showthread.php… http://www.gamesboard.pl/viewtopic.php?f=92&t… tutaj trochę poodpowiadałem.
            Przy następnym wydaniu napiszę jakiegoś sensownego niusa.

        2. Awatar Pryka.Iluvatar
          Pryka.Iluvatar

          O a to kultura w naszym kraju. Z jakości Twojej wypowiedzi wnoszę, że masz może z ~14 lat a gry które wymieniłeś to widziałeś co najwyżej na screenach 🙂

          Wiem kto to John Carmack i nic odkrywczego poza Quakiem nie wprowadził, reszta to tylko ulepszone kopie. Żyje swoją legendą jak twórcy Duke Nukem który również się popisał przy ostatniej premierze i próbowali pociągnąć na niczym niezmienionej grze sprzed ponad dekady.

          Jednorazowe wiktorie żyjące epoką minionych czasów, w zderzeniu z dzisiejszymi czasami okazały się niczym.

          1. Awatar XTC
            XTC

            No nie masz racji.
            Pierwszy zrobił scrolling na PC do gier a'la mario.
            Pierwszy zrobił grę quasi 3D – Wolfa.
            Pierwszy zrobił grę z modulowanym oświetleniem zależnym od odległości i wieloma
            poziomami wysokości gry – Doom.
            Pierwszy zrobił engine 3D z postaciami 3D – Quake.
            Pierwszy zrobił engine 3D z dynamicznym oświetleniem Quake2.
            Potem pojawił się Unreal i inne studia miały już wybór jakiego silnika używać.
            Doom3 był bodaj pierwszą grą z całkowicie dynamicznym oświetleniem.

            Co do Rage – wg mnie trudny krok w dobrym kierunku.
            Jeśli chcemy fotorealistycznej grafiki w przyszłości – nie ma się co oszukiwać proceduralnymi teksturami lub powielaniem patternów.
            Szczegółowość i różnorodność świata w Rage nie da się porównać z niczym na dzień dzisiejszy.

          2. Awatar Speaktrap
            Speaktrap

            No nie do końca – pierwszy był Hovertank, potem Catacombs 3D – ale to nie ma żadnego znaczenia, bo to też dzieła Carmacka =D

  2. Awatar yoda
    yoda

    Czy tytuł nie powinien brzmieć: "otwarto źródła id tech 4?"

    1. Awatar kwahoo
      kwahoo

      To sprawa sporna, bo IDT 4 jest szerszym pojęciem niż silnik Doom-a 3. Do tej pory na kolejnych mutacjach IDT 4 powstają gry (Brink, Prey 2).

  3. Awatar Bogdan z Tczewa
    Bogdan z Tczewa

    W Wolfa (Enemy Territory) tnie tysiace ludzi – zobacz liste serwerow…

    1. Awatar frozenrider
      frozenrider

      tak, ale w 90% to boty postawione na serwerze i udaja graczy 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *