Pomysły na słowa kluczowe w kampanii linków sponsorowanych

Artykuł partnera

Jeżeli rozpoczynasz dopiero swoją przygodę z Google Ads na pewno zastanawiasz się w jaki sposób możesz dowiedzieć się co wpisują Twoi potencjalni klienci w wyszukiwarce Google. Zapewne wyszukują oni słów związanych z Twoją ofertą – produktami lub usługami. Jest kilka sposobów, które pomogą Ci poznać słowa kluczowe na potrzeby kampanii linków sponsorowanych.

Stosując poniższe metody pozyskania fraz kluczowych, możesz stworzyć bardzo dobrą strukturę konta reklamowego. Kampanie linków sponsorowanych są bardzo skuteczną formą reklamy. Zaplanuj swoją kampanię reklamową w Google Ads tak, by móc zwiększać sprzedaż dzięki reklamie online.

Spis treści:

  • Czego szukają potencjalni klienci?
  • Co robi Twoja konkurencja?
  • Narzędzia do analizowania stron konkurencji w wyszukiwarce internetowej
  • Aktualne propozycje słów kluczowych z wyszukiwarki Google
  • Planer słów kluczowych w Google Ads
  • Google Trends
  • Answer The Public
  • Google Search Console

Czego szukają potencjalni klienci?

Zastanów się czego mogą szukać Twoi klienci. W jaki sposób szukają produktów lub usług, które sprzedajesz? Co jest dla nich istotne podczas podjęcia decyzji zakupowej? Wejdź „w buty” swoich klientów i zrozum, że oni nie są specjalistami w Twojej dziedzinie. Prawdopodobnie szukają usług, wpisując trochę inne słowa niż Ty jako specjalista w swojej branży. Bardzo często klienci nie znają fachowego nazewnictwa, dlatego zastępują je swoimi, prostszymi słowami. To naturalne, ponieważ też tak pewnie robisz kiedy jesteś klientem i kupujesz produkt, o którym nie jesteś w stanie wypowiedzieć się w fachowy sposób.

Co robi Twoja konkurencja?

Sprawdzasz co robi Twoja konkurencja? Jeżeli do tej pory zaniedbałeś ten obszar to nic straconego. Stale monitoruj to co robią inne firmy na rynku. Odwiedź ich stronę internetową i zobacz w jaki sposób komunikują swoją ofertę, produkty, usługi, o czym piszą na blogu. Zapisz się do newslettera innych firm, nie koniecznie wyłącznie konkurencyjnych firm. Chodzi o to, abyś wiedział co i jak robią inni. Zainspiruj się tym. Bardzo szybko wyłapiesz swoje braki, niedociągnięcia w ofercie Twojej firmy. Zainspiruje Cię to do dalszej pracy. Oczywiście nie mówię tu o kopiowaniu, ponieważ nie jest to dobra praktyka i tego unikaj! Warto wiedzieć co robią inni, by inspirować się, motywować do zmian w swojej firmie. Zachęci Cię to również do rozmyślań co nowego, innego, świeżego możesz zrobić, żeby odróżnić się od innych i zrobić coś równie dobrego, a zarazem nowego, oryginalnego.

Narzędzia do analizowania stron konkurencji w wyszukiwarce internetowej

Narzędziem, które pomoże również sprawdzić jak daleko, albo jak blisko jesteś za swoją konkurencją (lub oni za Tobą) są usługi takie jak Senuto czy Semstorm. To bardzo przydatne narzędzia, które pokażą Ci na przykład raport słów kluczowych, porównując pozycje Twojej strony internetowej i kilku innych konkurentów. Jeżeli ciągle myślisz o tym, żeby być wysoko w wyszukiwarce Google. Te narzędzia wskażą Ci gdzie jesteś obecnie i będziesz mógł kontrolować to na bieżąco, ponieważ statystyki są bardzo często aktualizowane. W tych narzędziach masz zarówno dostęp do raportów wyników organicznych jak i płatnych wyników czyli tych związanych z kampaniami linków sponsorowanych.

Aktualne propozycje słów kluczowych z wyszukiwarki Google

Nic nie da tak sprawdzonych pomysłów na słowa kluczowe jak sama wyszukiwarka. Pierwszym sposobem jest rozpoczęcie korzystania z wyszukiwarki Google. Podczas wpisywania słów kluczowych ukazują się podpowiedzi. Zmieniające się wraz z dodawaniem kolejnych liter i słów w polu wyszukiwania wyświetlają najpopularniejsze propozycje słów. Warto jest przetestować tę formę wyszukiwania słów w trybie Gościa lub Incognito, ponieważ propozycje słów kluczowych dostosowywane są również do naszego profilu w przeglądarce.

Jeżeli sprawdzisz powyższy sposób to zwróć również uwagę na dolną część strony wyników wyszukiwania, zaraz nad opcją wyboru kolejnych stron wyników wyszukiwarki. W tym miejscu również mogą ukazać się propozycje słów kluczowych. Google sam zaproponuje słowa, które mogą z dużym prawdopodobieństwem pasować do tego co zostało wpisane w polu wyszukiwarki. Tobie propozycje mogą przydać się przy tworzeniu struktury kampanii Google Ads, do której oczywiście będziesz potrzebować słów kluczowych.

Planer słów kluczowych w Google Ads

Kolejnym sposobem pozyskania informacji na temat popularnych słów jest znane każdemu marketerowi – Planer słów kluczowych. To rozwiązanie dostępne jest w systemie reklamowym Google Ads. Planer słów kluczowych pomoże Ci dobrać słowa kluczowe na potrzeby stworzenia kampanii reklamowej w Google Ads. Wystarczy, że podasz od 1 do 10 propozycji słów kluczowych, które chcesz użyć w kampanii Google Ads, a system pokaże Ci kolejne słowa kluczowe powiązane z tymi, które zostały przez Ciebie podane. Oprócz wykazu słów kluczowych można również dowiedzieć się jaka jest średnia miesięczna liczba wyszukiwań, a także jaki jest szacunkowy koszt kliknięcia dla określonych miejsc zarezerwowanych dla płatnych reklam tekstowych.

Google Trends

Następnym narzędziem, które pomoże nam ocenić potencjał oraz zobaczyć jakie są historycznie trendy wyszukiwań dla określonych słów kluczowych jest Google Trends. To narzędzie nie pokaże tak dokładnych wyników jak Planer słów kluczowych w Google Ads. Jednak warto wykorzystać również Google Trends jeżeli chcemy analizować pewne słowa pod kątem powtarzalności trendów lub też wyłapywać tematy szybko zyskujące na popularności. Wówczas można wcześniej dowiedzieć się jakich słów warto użyć w kampanii linków sponsorowanych.

Answer the public

Bardzo często w wyszukiwarkach internetowych zadawane są konkretne pytania. Jak, jaki, co, gdzie, dlaczego, po co i wiele innych słów kluczowych rozpoczyna się właśnie w ten sposób. Możesz wykorzystać Answer the public, aby poznać wszystkie popularne pytania powiązane z daną frazą kluczową. Te pytania pozwolą na przygotowanie bardziej szczegółowej struktury kampanii linków sponsorowanych oraz w stworzeniu o wiele lepiej spersonalizowanych stron landing page i treści reklam tekstowych.

Google Search Console

W tym narzędziu masz możliwość poznania słów kluczowych, na które wyświetlona została Twoja strona w dowolnie wybranym przez Ciebie czasie od momentu wdrożenia tego narzędzia w Twojej witrynie. To bardzo przydatny raport, który dostarcza cenne informacje nie tylko na temat słów kluczowych, ale również informuje o liczbie wyświetleń, kliknięć i średniej pozycji organicznych wyników wyszukiwania. Statystyki dotyczące naturalnych wyników w Google posłużyć mogą Ci oczywiście również w kampanii linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google. Dzięki temu zwiększysz szanse na interakcję z potencjalnym klientem będą obecnym zarówno w płatnych jak i bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Podsumowanie

Jak widzisz jest bardzo wiele narzędzi i sposobów na dowiedzenie się jakich słów kluczowych szukają Twoi klienci w Internecie, aby dotrzeć do firm takich jak Twoja. Warto zapoznać się szczegółowo z każdym z tych narzędzi, by móc ocenić przydatność w tworzeniu zarówno kampanii reklamowych w Google Ads jak i całej komunikacji od stron landing page po teksty reklamowe w kampanii.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *