Pozycjonowanie stron www i audyt UX, czyli SXO w pigułce

Artykuł sponsorowany

W świecie marketingu internetowego coraz częściej można spotkać się z terminem SXO. To nic innego jak pozycjonowanie stron www i user experience połączone w jedną usługę. Choć oba te obszary przez lata funkcjonowały raczej oddzielnie, okazało się, że razem generują jeszcze większy potencjał. Przekonaj się jak to działa w praktyce.

Pozycjonowanie stron www – co musisz o nim wiedzieć?

Kampanie SEO trwale zapisały się w świadomości odbiorców. Dla wielu przedsiębiorców pozycjonowanie stron stanowi narzędzie marketingowe pierwszego wyboru. W praktyce proces ten można podzielić na trzy podstawowe obszary.

Fundamentalną kwestią jest optymalizacja strony internetowej. Na tym etapie należy przejrzeć wiele obszarów tworzących strukturę domeny. Powinny one zostać w jak największym stopniu dostosowane do standardów wyznaczanych przez algorytm Google. Dzięki temu można spodziewać się, że widoczność marki w wyszukiwarce będzie się sukcesywnie poszerzać. Wśród przykładowych komponentów uwzględnianych w optymalizacji strony internetowej można wskazać:

  • responsywność (przystosowanie strony do wyświetlania się na różnych rodzajach urządzeń),
  • wewnętrzne linkowanie,
  • meta tagi,
  • plik robots.txt.

Głównym motorem napędowym kampanii SEO jest dodawanie nowych tekstów. Wynika to z tego, że Google w pewnym sensie żywi się treścią. W związku z tym trzeba dostarczać nowe materiały, aby algorytm miał pod dostatkiem bodźców do przetworzenia. Przy dodawaniu opisów i artykułów należy zadbać o odpowiednią strukturę. Istotne są nagłówki i słowa kluczowe. Korzystną praktyką jest również stosowanie numeracji, wypunktowania, a także wyróżnienia części tekstu przy pomocy pogrubienia bądź kursywy. Taki tekst jest bardziej przyswajalny dla odbiorcy, a poza tym jest lepiej odbierany przez algorytm wyszukiwarki. Poprzez połączenie walorów technicznych i użytkowych jesteś w stanie zadowolić czytelników, jak i roboty.

Poza tym pozycjonowanie stron wymaga podejmowania działań poza własną witryną. W tym przypadku najważniejszą rolę odgrywa budowanie struktury linków. Należy poszukiwać miejsc, w których można umieścić odnośnik do swojej strony internetowej. Taką lokalizacją mogą być fora internetowe, inne blogi czy też portale informacyjne. Możliwości jest cała masa. Każde przekierowanie sprawia, że Twoja witryna wydaje się atrakcyjniejsza i bardziej godna zaufania z perspektywy mechanizmu wyszukiwarki. Im większą mocą dysponują strona, na której umieszczasz link, tym bardziej spektakularnych przyrostów można oczekiwać.

Konsekwentne podejmowanie działań na tych trzech płaszczyznach zaowocuje zwiększeniem widoczności marki w ramach wybranych słów kluczowych. W dłuższym horyzoncie czasowym możesz spodziewać się też wzmożonego ruchu na swojej witrynie. Ten z kolei powinien pociągnąć za sobą wyższy współczynnik konwersji. Jeśli jednak ścieżki zakupowe urywają się w pewnym momencie, a klienci z różnych powodów opuszczają stronę internetową, warto sięgnąć po audyt UX. Przyczyną często bywają mankamenty w konstrukcji interfejsu i innych aspektów techniczno-wizualnych.

Audyt UX od podszewki

To nic innego jak przegląd strony pod kątem funkcjonalności i komfortu użytkowania z perspektywy użytkownika. Celem tej usługi jest wychwycenie niedociągnięć sprawiających, że strona nie spełnia oczekiwań odbiorcy. Mankamenty mogą przybierać bardzo prozaiczną formę, np. niefortunnie dobrany kolor tła albo przycisk umieszczony w niewidocznym miejscu. Tak błahe kwestie mogą jednak bardzo negatywnie odbijać się na osiąganych wynikach.

Warto zaznaczyć, że audyt UX nie jest przeznaczony wyłącznie dla stron internetowych, które funkcjonują już od pewnego czasu i dysponują dużą ilością danych na temat zachowania użytkowników. W takich okolicznościach na pewno będzie więcej podstaw do wyciągnięcia przełomowych wniosków. Niemniej można podjąć interwencję już na stronie, która dopiero została zbudowana.

Witryna stanowi owoc współpracy deweloperów, grafików i copywriterów. Przedstawiciele tych profesji nie muszą posiadać specjalistycznej wiedzy z zakresu UX. Konstruują witrynę w ramach znanych sobie środków i narzędzi, a tym samym mogą umknąć im kwestie związane z komfortem użytkownika. Dzięki szybkiej interwencji jesteś w stanie zaoszczędzić sporo czasu i środków. W końcu witryna znacznie szybciej zacznie spełniać swoje zadania.

Jak powstaje SXO, czyli pozycjonowanie stron i audyt UX w duecie

SXO wprowadza nowe spojrzenie na pozycjonowanie stron i audyt UX. W rezultacie podczas kampanii SEO od razu uwzględniane są kwestie związane z użytecznością i komfortem odbiorcy. Dzięki temu można bardzo usprawnić cały proces pozycjonowania. Podejmowane działania mają pełniejszy charakter ze względu na uwzględnienie różnorodnych potrzeb i perspektyw. W efekcie dysponujesz narzędziami służącymi pozyskaniu użytkownika oraz utrzymaniu jego zainteresowania. SXO ma już za sobą wiek młodzieńczy i stało się dojrzałą usługą. Z całą pewnością nie można mówić o tym rozwiązaniu w charakterze tymczasowego trendu. SXO z całą pewnością stanie się nowym standardem w marketingu internetowym.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *