Artykuł partnera
Zarządzanie zasobami jest niezbędne w każdej firmie. Nie da się tego uniknąć. W lepszej organizacji i kontroli pomagają programy CRM albo ERP, czym się różnią i dlaczego warto je połączyć?
W każdym przedsiębiorstwie ma się do czynienia z zarządzaniem. Jeśli będzie się odbywać nieumiejętnie lub nieświadomie, bez przemyślanych metod i strategii, może pojawiać się mnóstwo błędów i niedociągnięć. Bardzo szybko można stracić panowanie nad wszystkim, a to przełoży się na wydajność, efektywność, gorszą jakość usług i negatywne postrzeganie wśród Klientów. Można jednak pójść w drugą stronę i korzystać z przemyślanych rozwiązań, dostosowanych do specyfiki branży i samej firmy. Wśród najczęstszych są różnego rodzaju programy CRM i ERP. Co się za tym kryje i który wariant jest lepszy?
ERP a CRP – czym się różnią?
Zarówno jedne jak i drugie oprogramowania służą do optymalizowania procesów firmy i pomagają w jej zarządzaniu. Są jednak między nimi pewne różnice i skupiają się na nieco innych potrzebach. Co ciekawe, w większości przypadków mogłyby się uzupełniać, o czym będzie nieco dalej. Przyjrzyjmy się im bliżej.
System CRM dotyczy przede wszystkim kontroli, zarządzania kontaktami i relacjami z Klientami. Z kolei system ERP pomaga w organizacji globalnych/całościowych procesów w przedsiębiorstwie. CRM ma mniejszy zasięg, ale jest nieoceniony podczas usprawniania obsługi Klienta, marketingu i sprzedaży. Najważniejszym celem, jaki przedsiębiorca chce osiągnąć w związku z ERP, jest zintegrowanie procesów biznesowych w jednej bazie danych. Wiele mikroprzedsiębiorstw, zwłaszcza tych o charakterze usługowym, zaczyna od inwestycji w program CRM. W miarę rozwoju, w tych właśnie firmach, system ERP staje się również przydatny. Firmy produkcyjne i te, w których zarządza się towarami, najczęściej od razu stawiają na rozwiązanie typu ERP.
Inwestować w jeden czy dwa rodzaje oprogramowania?
Na to pytanie powinien sobie odpowiedzieć sam przedsiębiorca, po dokładnym przeanalizowaniu potrzeb firmy. Oba systemy doskonale funkcjonują osobno, ale można pójść o krok dalej i postawić na ich integrację. Jak było wyżej wspomniane, CRM i ERP wielokrotnie się przenikają i uzupełniają, dlatego myśląc o kompleksowym rozwiązaniu, warto wziąć to pod uwagę. Ale wcale nie trzeba ich kupować osobno, co naraziłoby przedsiębiorstwo na dodatkowe koszty. Dużo bardziej ekonomiczną opcją jest inwestycja w jedno oprogramowanie, które łączy w sobie CRM i ERP, czego przykładem jest system ERP enova365 – dzięki modułowej strukturze odpowiada on na potrzeby swoich użytkowników, którzy wybierają funkcjonalności wspierające ich biznes spośród ponad 50 modułów funkcjonalnych (w tym z obszaru CRM, księgowości, magazynu czy zarządzania zasobami ludzkimi).
Wśród najważniejszych zalet tego oprogramowania, wymienić można znaczącą eliminację błędów, bezpieczeństwo przechowywanych danych, redukcję kosztów, możliwość generowania raportów i wiele innych. Istotną cechą jest elastyczność – każde przedsiębiorstwo potrzebuje nieco innych funkcjonalności, które można dopasować bezpośrednio do jego potrzeb. Przed podjęciem decyzji o inwestycji w oprogramowanie ERP można pobrać wersję demo systemu enova365 i prześledzić, czy korzystanie z niego jest wygodne i intuicyjne w takim stopniu, jak się tego oczekuje. System enova365 można bezpłatnie testować przez 7 dni pobierając darmową wersję demonstracyjną lub umówić się na bezpłatną prezentację z Autoryzowanym Partnerem wdrożeniowym, aby lepiej poznać program.
Dodaj komentarz