Samodzielne SEO? To się nie uda…

Pozycjonowanie to jedna z bardziej efektywnych metod promocji w Internecie. Nie bez powodu usługą tą interesuje się coraz więcej firm, chcących nie tylko skuteczniej dotrzeć do klienta, ale i realnie zwiększyć sprzedaż. Wraz z taką świadomością rośnie też potrzeba zgłębienia zagadnienia SEO, co często prowadzi do podjęcia samodzielnych prób wypozycjonowania własnej strony. W Internecie dostępnych jest całe mnóstwo artykułów oraz poradników dotyczących podstaw pozycjonowania. Lepsza widoczność witryny bez ponoszenia dodatkowych kosztów? Brzmi kusząco, tylko… czy ma szansę się sprawdzić?

Dlaczego samodzielne działania nie przynoszą efektów?

Owszem, możesz spróbować podjęcia się samodzielnych działań pozycjonujących, jednak niewykluczone, że Twoje pozycje ani drgną, a Ty stracisz jedynie swój cenny czas. Nawet, jeśli stosować się będziesz do wskazówek ekspertów. Chcesz wiedzieć, dlaczego tak jest? Dlaczego samodzielne SEO na ogół nie przynosi oczekiwanych rezultatów?

Brak kompetencji i specjalistycznej wiedzy

Po pierwsze, możesz – niestety – nie mieć wystarczających do prowadzenia takich działań umiejętności. To prawda, że Internet jest niekończącym się źródłem informacji, a zatem możesz znaleźć w nim wiele przydatnych porad, wskazówek i instrukcji, jednak zastanów się… Jaki sens miałaby działalność wielu obecnych na rynku agencji SEO, gdyby pozycjonowanie było procesem, z którym bez problemu poradzić mógłby sobie przeciętny zjadacz chleba?

Problem samodzielnego pozycjonowania może zacząć się już na samym początku. Optymalizacja witryny na ogół rozpoczyna się od jej modernizacji pod kątem potrzeb pozycjonowania. Wiele cennych wskazówek na ten temat posiadają właśnie fachowcy SEO, którzy z chęcią przekażą Ci swoją wiedzę. Specjalista z pewnością doradzi oraz znajdzie rozwiązanie, które będzie dla Ciebie najlepsze.

Brak znajomości zasad oraz panujących trendów

Pozycjonowanie wymaga również nieustannego śledzenia obowiązujących zasad i trendów. Może więc okazać się, że dostępne w Internecie rady, z których chciałbyś skorzystać, są już po prostu nieaktualne. Google ciągle wprowadza zmiany w swoich algorytmach, a ci, którzy jak nikt inny są z nimi na bieżąco, to właśnie specjaliści SEO. Nie oszukujmy się, lata doświadczeń oraz nieustanne zgłębianie wiedzy sprawiają, że znają oni najskuteczniejsze metody osiągania lepszej widoczności.

Brak świadomości popełnianych błędów

Idźmy dalej. Jeśli zdecydujesz się samodzielnie podjąć działań SEO, może okazać się, że popełniać będziesz wiele błędów, o których nawet nie będziesz wiedzieć (bo nie będziesz w stanie ich zidentyfikować). Tym sposobem wracamy do początku – brak wystarczającej wiedzy w temacie pozycjonowania oraz znajomości aktualnych trendów (np. modyfikacje w algorytmach), jest nie do przeskoczenia. A już na pewno nie samodzielnie…

Problem z mierzeniem efektów

Co równie istotne, raczej trudno będzie Ci samodzielnie zmierzyć efekty pozycjonowania. Specjaliści SEO przygotują dla Ciebie natomiast szczegółowe analizy prowadzonych działań oraz przedstawią relację kosztów do zysków. Dzięki temu będziesz w pełni świadomy postępów, jakie osiągnęła Twoja witryna. To jak, chcesz sprawdzić, jak, proste, wygodne, a przede wszystkim skuteczne jest powierzenie usług pozycjonowania profesjonaliście? Sprawdź ofertę Eactive – https://www.eactive.pl/.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Jedna odpowiedź do „Samodzielne SEO? To się nie uda…”
  1. Awatar octamediator
    octamediator

    Nie zawsze wypromowanie się w internecie będzie wymagało specjalistycznej wiedzy na temat pozycjonowania, czasami wystarczy że strona jest zbudowana w prawidłowy sposób – coraz więcej gotowych szablonów jest już zoptymalizowana pod wyszukiwarki – zwłaszcza tych płatnych dla wordpressa. Jeżeli dołożymy do tego trochę dobrej treści, która będzie coś dawać użytkownikom, jest szansa że uda się zdobyć sporo wejść z wyszukiwarek. Oczywiście nie mówię tu o jakiś dużych stronach, które jednak wymagają dużo pracy ale moim zdaniem właściciel małego biznesu jest wstanie się wypromować samodzielnie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *