Serwis Phoronix przeprowadził testy wydajnościowe siedmiu wersji WINE — implementacji API Windows dla systemów uniksowych. Przetestowano wersje 0.9.44, 0.9.45, 0.9.46, 0.9.47, 0.9.48 0.9.49 i 0.9.50 programu koncentrując się na wydajności grafiki na kartach 3DMark 2001 SE i 3DMark 2003.
Co ciekawe, mimo wielu ulepszeń dodanych do WINE między wersję 0.9.44 a 0.9.50 (w tym m.in. do obsługu OpenGL, Direct3D), testy nie wykazały progresu — wręcz przeciwnie, w niektórych testach (vertex shader, pixel shader) można zauważyć duży regres wydajności.
Zapraszam do zapoznania się z wynikami wszystkich testów (przedstawione są one za pomocą łatwych do odczytania wykresów). Zainteresowanym rozojem WINE polecam też śledzić RSS serwisu Phoronix, ponieważ w najbliższym czasie mają ukazać się kolejne testy wydajnościowe, koncentrujące się na innych aspektach działania tego nie-emulatora.
Dodaj komentarz