Nielsen Online opublikował oszacowane statystyki najszybciej rozwijających się serwisów społecznościowych w Stanach Zjednoczonych na miesiąc wrzesień. W czołówce jest Twitter, Tagged, Ning i LinkedIn.
Według Nielsena, mikroblogowy serwis Twitter.com zanotował aż 343% wzrost w ciągu ubiegłego roku. Tylko nieco gorzej wypadł serwis Tagged.com z wynikiem 330%. Na wysokich miejscach są też Ning — platforma do budowania serwisów społecznościowych i LinkedIn — profesjonalny social-networking, wszystkie z ponad trzykrotnym wzrostem swojej popularności.
Na dalszych miejscach jest Facebook, MyYearbook, Bebo, Multiply oraz Reunion.com.
Najpopularniejszą siecią społecznościową w Stanach jest nadal MySpace, ale ruch na niej wzrósł jedynie o 1% (co daje ciągle 60 milionów użytkowników miesięcznie).
Ciekawe jak podobne statystyki przedstawiałyby się na naszym rynku. Kiedy w końcu Blip trafi do mainstreamu? Czy stanie się to dopiero jak konto na nim założy Doda (ostatnio na Twitterze pojawiła się Britney, co TechCrunch określił jako najlepszy dowód, że serwis wchodzi wreszcie do głównego nurtu)? Czy Socjum.pl powtórzy sukces Ninga? Co z GoldenLine (lub Profeo)? I w końcu — jaki jest polski odpowiednik Tagged.com?
Dodaj komentarz