Tworzenie zoptymalizowanego sklepu internetowego

Artykuł sponsorowany

Codziennie do polskiego internetu wchodzi od kilkunastu do kilkudziesięciu sklepów internetowych. Większości z nich nie uda się utrzymać na rynku i odnieść sukcesu w sprzedaży internetowej. Za porażką tych sklepów internetowych stoi wiele czynników. Jednym z nich jest przedsionek z którego startujemy z pozycjonowaniem sklepu internetowego. Okazuje się, że możemy wydać i kilkaset procent więcej na działania związane, z pozycjonowanie sklepu internetowego niż konkurencja, a i tak przegramy, z nią wyścig. Brak optymalizacji skreśla każdy sklep internetowy z wyścigu o lepsze pozycje w wyszukiwarkach internetowych.

Codziennie do polskiego internetu wchodzi od kilkunastu do kilkudziesięciu sklepów internetowych. Większości z nich nie uda się utrzymać na rynku i odnieść sukcesu w sprzedaży internetowej. Za porażką tych sklepów internetowych stoi wiele czynników. Jednym z nich jest przedsionek z którego startujemy z pozycjonowaniem sklepu internetowego. Okazuje się, że możemy wydać i kilkaset procent więcej na działania związane z pozycjonowanie sklepu internetowego niż konkurencja, a i tak przegramy z nią wyścig. Brak optymalizacji skreśla każdy sklep internetowy z wyścigu o lepsze pozycje, w wyszukiwarkach internetowych.

Co daje optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja sklepu internetowego daje kilka wymiernych korzyści. Po pierwsze znacznie przyśpiesza jego wczytywanie, dzięki czemu likwidujemy problem zbyt długiego wczytywania się serwisu i związanej z tym ucieczki użytkownika. Po drugie optymalizacja sklepu internetowego poprawia jego wyniki, w wyszukiwarkach internetowych, zwłaszcza tej od Google. W tym artykule skupię się na przedstawieniu czynności prowadzących do optymalizacji sklepu internetowego. Na stronie Optymalizacja sklepu internetowego opartego na Opencart, znajdziecie instrukcję jak przeprowadzić optymalizację, krok po kroku w systemie Opencart.

Optymalizacja prędkości wczytywania sklepu internetowego

Optymalizacja prędkości wczytywania sklepu internetowego polega na wdrożeniu odpowiednich zabiegów, które zmniejszą wagę sklepu internetowego, przez co mniej pamięci ten zużywa i tym samy szybciej jest wczytywany do przeglądarki. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza dla urządzeń mobilnych, które wolniej renderują strony internetowe przez mniejszą moc oraz często mają wolniejszy transfer zwłaszcza gdy użytkownik przebywa poza miastem.

Optymalizacja kodu sklepu internetowego

Optymalizacja kodu polega na jak najbardziej skróceniu go. Krótszy kod to nie tylko mniejsza waga plików, które go zawierają, to też krótsza analiza jego przez silnik przeglądarki. Przy optymalizacji kodu stosuje się dwa zabiegi. Pierwszy polega na usunięciu nieużywanego kodu, a drugi polega na jego minifikacji poprzez usunięcie spacji, enterów, skrócenia nazw zmiennych. Ciekawe rozszerzenia tego typu oferuje serwis x-CMS.

Optymalizacja obrazów w sklepie internetowym

Obrazy to najcięższy element każdego sklepu internetowego i za pomocą optymalizacji obrazów można znacząco przyśpieszyć wczytywanie sklepu internetowego. Optymalizacja polega na stosowaniu odpowiednich wielkości obrazów. Jeżeli mamy mały blok ze zdjęciem produktu to zdjęcie powinno mieć rozmiar, wpisujący się, w maksymalny rozmiar bloku. Częstym błędem jest stosowanie zbyt dużych rozmiarów zdjęć. Dobrym rozwiązaniem są generatory miniatur w sklepach internetowych. Kolejnym ważnym zagadnieniem jest kompresja zdjęć. Plik JPG można poddać takiej obróbce, że zdjęcie po odpowiedniej kompresji ma niezauważalną stratę w jakości, a zajmuje kilkaset kilobajtów mniej. Zmiana ta najwięcej pomaga w sklepom internetowym przy optymalizacji zdjęć w banerze.

Omawiając optymalizację obrazów w sklepie internetowym, powinniśmy jeszcze wspomnieć o obrazach w formatach nowej generacji. Formaty te pozwalają na jeszcze większą kompresję bezstratną. Przykładem takiego formatu jest webp. Webp osiąga lepsze wyniki w porównaniu z jpg, format ten obsługuje przezroczystość z wydajną kompresją co deklasyfikuje kompletnie format png, który nie posiada żadnej kompresji. W przypadku dużych banerów z koniecznością obsługi przezroczystości możemy zaoszczędzić nawet ok 1 MB, to jest ogromna oszczędność.

 

Cache w sklepie internetowym

Jest to ostatnie rozwiązanie z grupy tych przyśpieszających prędkość ładowania się sklepu internetowego. Czym jest cache? To pamięć podręczna, w przypadku sklepów internetowych działa nie co inaczej niż na komputerze.

Wyrenderowany sklep internetowy to wynik działania tak naprawdę złożonego programu jakim jest system e-commmerce. Każdy program działa tak szybko jak na to pozwala mu maszyna na której jest zainstalowany. Podobnie jest ze sklepami internetowymi, które są zainstalowane na serwerach o określonej mocy procesora, ilości pamięci ram. Wiele elementów sklepu internetowego nie zmienia się, więc można by było pominąć pracę programu na wyrenderowaniem tych elementów. Tu z pomocą przychodzi nam pamięć cache. Pamięć cache pozwala przechowywać raz wyrenderowane elementy, wygenerowane miniatury obrazów. Dzięki przechowywaniu tych elementów system nie musi tracić czasu na wytworzenie ich ponownie, przekłada się to na znaczne oszczędności czasu, w szybkiej prezentacji sklepu internetowego klientowi.

Optymalizacja SEO sklepu internetowego

To druga grupa działań związanych, z optymalizacją sklepu internetowego. Działania z tej grupy mają wpływ głównie na pozycję sklepu internetowego, w wyszukiwarkach internetowych, a więc sprowadzają do sklepu klientów. Optymalizacja SEO to głównie działania związane z treścią i jej prezentacją.

Przekierowania adresów zawierających kopie

Każdy system posiada kilka adresów dla strony głównej. Praktycznie wszystkie systemy zarządzania treścią w tym latformy e-commerce wyświetlą nam stronę główną pod adresem z index.php oraz i bez. Do tego dochodzą jeszcze adresy domeny z www oraz bez oraz wersje sklepu internetowego z szyfrowanym połączeniem oraz bez. Daje nam to już mnogą ilość kopii. Do tego dochodzą adresy z parametrami get.

Optymalizacja adresów sklepu internetowego polega na działaniach prowadzących do tego aby adresy były jak najkrótsze ale i zrozumiałe dla użytkownika i przyjazne wyszukiwarkom. Aby każda z podstron sklepu internetowego nie posiadała kopii, była unikalna. Do tego celu służą nie tylko przekierowania ale i odpowiednie oznaczenie linków kanonicznych.

Dane meta w sklepie internetowym

Obecnie z danych opisujących podstronę serwisu internetowego znaczenie ma jedynie tag „title”. Na stronie Design Cart znajdziesz szczegółowy opis jak zoptymalizować tytuł zakładki aby był idealnie zoptymalizowany zarówno dla użytkownika jak i wyszukiwarki.

Opisy produktów i kategorii

Treść to najważniejszy element każdego serwisu internetowego, dla Google również treść jest bardzo ważna. Za merytoryczną, bogatą treść Google nagradza wyższymi pozycjami, w wyszukiwarce internetowej, za treść ubogą, kopie treści karze słabszymi pozycjami lub całkowitym wykluczeniem z wyszukiwarki. Problem dotyczy głównie właśnie sklepów internetowych. Kopiowanie opisu produktów od producenta, powielanie tego opisu, w bliźniaczych produktach to standard jeszcze wśród sklepów internetowych. Optymalizacja treści w opisach produktów oraz kategorii polega na wdrożeniu opisów długich oraz merytorycznych, naturalnie nasyconych słowami kluczowymi.

Blog na sklepie internetowym

Blog pozwala na wprowadzenie do sklepu internetowego gigantycznej ilości treści. Wartościowe, merytoryczne posty nie tylko są pomocne użytkownikom, nie tylko pozwalają zdobyć nowych klientów oraz nowe naturalne linki ale i zwiększają wartość sklepu internetowego w oczach Google, co przekłada się znowu na pozycję. Dzisiaj blog na sklepie internetowym to podstawa i jego wartości już nikt nie próbuje podważyć.

Podsumowanie

Ładny graficznie sklep internetowy z intuicyjnym interfejsem to konieczność aby wystartować do świata e-commerce. Niestety nie osiągniemy zbyt dużo bez optymalizacji sklepu internetowego. Główny ruch sklepów internetowych, które odniosły sukces pochodzi z wyszukiwarek internetowych, a aby efekty pozycjonowania były widoczne musimy zacząć od optymalizacji sklepu internetowego. Zagadnienia opisane w artykule nie są wszystkimi zagadnieniami, ale tymi najważniejszymi.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Jedna odpowiedź do „Tworzenie zoptymalizowanego sklepu internetowego”
  1. Awatar gate.io登录
    gate.io登录

    Reading your article has greatly helped me, and I agree with you. But I still have some questions. Can you help me? I will pay attention to your answer. thank you.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *