Wiele lat temu, Electronic Frontier Foundation (EFF) wyszła z pomysłem marki produktów “DRM Free”. W obecnych czasach tego typu oznaczenie robi się coraz bardziej konieczne, biorąc pod uwagę Windows Vista, IPody czy Kindle od Amazona.
Firma Neuros wyszła klientom na przeciw i zarejestrowała znak towarowy oraz logo “Unlocked Media” (“Niezabezpieczone Media”). Dzięki temu posunięciu, będzie można oznaczyć sprzęt (m. in. Neuros OSD), który umożliwia nagrywanie plików bez zabezpieczeń oraz późniejszą wymianę pomiędzy wszelkiego rodzaju urządzeniami zaczynając od PC (z Windowsem, Linuksem czy MacOSX), przez IPody i IPhone’y a na smartfonach kończąc.
Pomysł jest prosty, definiujemy “otwartość” jako niezależność od firmy bądź konkretnego produktu, jako typowe pliki, które mogą być przez każdego sprzedawane bądź tworzone bez zabezpieczeń. Wtedy połączenie tego znaku z produktem bądź sklepem, wzmacnia jego znaczenie. W końcu, z czasem, mamy nadzieję że użytkownicy będą łączyć znak “otwartości” z kompatybilnością i wszechstronnością, oraz powstanie różnica, która zawstydzi wszystkich dostarczycieli zabezpieczeń DRM.
Firma nawołuje również do pomocy każdego z nas.
W tej kampanii, by przetrwać potrzebujemy Twojej pomocy. Po pierwsze, pomóż nam szerzyć wieść o niezabezpieczonych mediach, przekazuj wiadomość, stworzyliśmy kilka filmów, w których użyty jest OSD by zilustrować problem: krótką i długą wersję.
Po drugie, zachęcaj swój ulubiony projekt do przyjęcia tego znaku. Jak każdy zaznajomiony z tą walką wie, gra toczy się o wiele więcej niż tylko przyszłość jednego czy dwóch urządzeń. DRM i ustawodawstwo zasiane przez ich propagatorów może zagrozić nie tylko rozwojowi otwartych produktów, ale ogólnie innowacji. W jaki lepszy sposób przeciągnąć opinię publiczną na swoją stronę, aniżeli przez przekazanie im znaku jasno ilustrującego korzyści, które mogą stracić jeżeli wielkie media pójdą w swoją stronę?
Na stronie EFF została zamieszczona wypowiedź potwierdzająca dostępność znaku towarowego “Unlocked Media”.
Idea przyświecająca znakowi towarowemu “Unlocked Media” jest taka, że jest on swobodnie dostępny dla innowatorów tworzących produkty pozwalające na przechowywanie i odtwarzanie mediów gdziekolwiek się tego chce.
Dodaj komentarz