Artykuł sponsorowany
Na korzystaniu z platformy zyskuje zarówno każdy dział z osobna, jak i przedsiębiorstwo jako całość. Pełna historia interakcji z danym kontaktem czy firmą znacznie ułatwia utrzymanie relacji oraz segmentację potencjalnych klientów i tych już obecnych w bazie przedsiębiorstwa.
To jednak tylko część możliwości HubSpota. Platforma jest podzielona na 5 części (tzw. hubów) dostępnych w 3 wersjach, jednak decydując się już na jedną z nich, pozostałe otrzymamy w podstawowej formie bez dodatkowych opłat. Dzięki temu możemy zdecydować się tylko na konkretne, potrzebne w danym momencie opcje. Jeśli np. zależy nam na kwestiach marketingowych, newsletterach i integracji z social mediami, to nie ma potrzeby uiszczania opłat za moduł sprzedażowy – otrzymamy go bezpłatnie w wersji Starter.
Potęga technologii w zasięgu ręki, czyli HubSpot CRM
W tym schemacie najważniejsze są dwie funkcje. Po pierwsze, HubSpot oferuje potężne możliwości w zakresie automatyzacji procesów – niemal każdy element interakcji z prospektem możemy zautomatyzować. W zależności od wielkości i struktury firmy przekłada się to na setki, a nawet tysiące godzin rocznie zaoszczędzonych na czasochłonnych czynnościach.
Po drugie, HubSpot ma ogromny potencjał analityczny – każdy z hubów oferuje raportowanie w zasadzie każdego aspektu w swojej „specjalizacji”. Oprócz dużej bazy predefiniowanych raportów system umożliwia również stworzenie ich od zera – na przykład w formie tabeli przestawnej.
W dużym skrócie: moduł marketingowy pozwala na zarządzanie treścią i działania inbound marketingowe (marketing oparty na produkcji contentu – newsletterów, postów, opisów itd. – jego założeniem jest to, że klient sam przyjdzie do danej marki, jeśli tylko otworzy mu się drzwi). To integracje z systemami takimi jak Google Ads/Linkedin Ads, publikacja postów w mediach społecznościowych czy wysyłka masowych maili. Moduł sprzedażowy ułatwia pracę handlowców – zapisuje korespondencję, pozwala zorganizować spotkania i zarządzać transakcjami. Moduł sprzedażowy dba o relacje z klientem – ułatwia organizację zgłoszeń posprzedażowych, moduł CMS to wygodne tworzenie stron i blogów przy pomocy kreatora, z kolei moduł operacyjny umożliwia stworzenie wielu zaawansowanych integracji z zewnętrznymi platformami.
Jak wygląda wdrożenie HubSpot z Verseo?
Wdrożenie systemu CRM w firmie nigdy nie jest łatwe. Oprócz spełnienia wymagań technicznych czy przygotowania infrastruktury CRM wymaga również najważniejszego i często pomijanego aspektu, czyli odpowiedniego przeszkolenia pracowników. Ogromną barierą jest zwykle opór użytkowników przed korzystaniem z narzędzia – a jedynym sposobem na to jest przeprowadzenie właściwych szkoleń przez zespół wdrożeniowy. Dzięki temu użytkownicy nie są rzucani na „głęboką wodę”.
W Verseo wdrożenie HubSpot składa się z 4 etapów:
- Implementacja techniczna, czyli stworzenie „surowej” wersji systemu i podpięcie firmowych domen, skrzynek pocztowych itd.
- Konfiguracja HubSpota z tzw. kluczowymi użytkownikami, czyli analiza firmowych procesów i dostosowanie systemu do nich – to tutaj HubSpot wrasta w DNA firmy.
- Szkolenia użytkowników – bardzo ważny element, który trudno przecenić. Użytkownicy nie są stawiani przed faktem dokonanym, a przechodzą merytoryczny trening z obsługi systemu z pełnym uwzględnieniem „czynnika ludzkiego”.
- Finalny feedback i ostatnie poprawki na jego podstawie – tak, by dostosować HubSpota w taki sposób, aby perfekcyjnie łączył się z działalnością firmy.
Dzięki takiej organizacji wdrożenie HubSpot obejmuje wszystkie newralgiczne elementy systemu i zostawia firmę w pełni przygotowaną do dokonania technologicznego skoku.
Zapewnij swojej firmie technologiczną przewagę i zdecyduj się na wdrożenie HubSpot z Verseo
Myślisz o wprowadzeniu swojego przedsiębiorstwa na wyższy poziom organizacyjny? Skontaktuj się z Verseo i zaufaj doświadczonym ekspertom w stworzeniu indywidualnego planu implementacji systemu. Już kilka tygodni później firma w pełni przejdzie na nową platformę i zacznie wykorzystywać jej ogromny biznesowy potencjał.
Dodaj komentarz