Witaj w nowoczesnym e-commerce

Artykuł sponsorowany

Biznes internetowy rządzi się wieloma własnymi prawami, za którymi osobie prowadzącej do tej pory jedynie biznes stacjonarny, musi być trudno nadążyć. Samo zbudowanie sklepu, jego optymalizacja, a potem połączenie z dotychczasowym biznesem, musi się jawić jako poważne wyzwanie. Na szczęście, powstaje coraz więcej firm, które potrafią i chcą nam w tym wyzwaniu pomóc.

Od czego zacząć?

Przede wszystkim od technologii. Przed nią nie da się uciec. Zbudowanie samego szkieletu sklepu internetowego to podstawa. Aby jednak miał on powodzenie, to warto szukać projektu maksymalnie dobrze dostosowanego do naszych potrzeb. Warto więc najpierw wylistować sobie: co, jak, kiedy, gdzie chcemy sprzedawać. Jaka jest charakterystyka naszych produktów, jaką zakładamy skalę sprzedaży, jakie mamy moce przerobowe, jak prezentują się stany magazynowe. To wszystko cenne informacje, które pomogą nam rozwiązać problem wyboru odpowiedniej technologii. Dzisiaj nie musimy zatrudniać już zespołu informatyków, którzy taki sklep nam “postawią”. Większość sprzedawców korzysta ze sklepów magento. Na rynku dostępnych jest coraz więcej firm odpowiedzialnych za wdrożenia magento. Słowa wdrożenia używam tutaj bardzo świadomie, bo nie chodzi tylko o kupno software’u, ale także o pomoc, porady, których przy takich działaniach możemy oczekiwać od strony sklepu.

Optymalizacja

Świat e-commerce, podobnie jak tradycyjny biznes, nie istnieje bez marketingu. Na szczęście i tutaj nie musimy stawiać na osobnego pracownika dedykowanego takim zadaniom, choć nie jest to złe rozwiązanie. Wiedzy i narzędzi po raz kolejny dostarczają nam firmy odpowiedzialne za wdrożenia magento. Dzięki temu nasi pracownicy są w stanie poradzić sobie z zagadnieniami takimi jak: optymalizacja strony, reklama Google Adwords, SEM/SEO. Oczywiście, rozwinięcie działań marketingowych w obszarze e-commerce wymaga nakładów czasu, pieniędzy i rozwiązań, ale przy rosnącym zainteresowaniu klientów i konkurencją na rynku, chyba warto takie inwestycje poczynić.

Spójność

To jedno z zagadnień, które dominuje obecnie w dyskusji nad kształtem rynku usług e-commerce. Coraz częściej pojawia się bowiem postulat skutecznego i atrakcyjnego dla klienta połączenia wszystkich kanałów komunikacji z marką. Dlatego też pełna informacja o ofercie stacjonarnej, pojawiająca się w sklepie internetowym to żadna nowość. To konieczność, którą określamy mianem omnichannel. Dzięki niej, klient małe pełne poczucie spójności marki, otrzymuje wszystkie informacje szybko i sprawnie. Dość swobodnie może łączyć zakupy e-commerce z tymi stacjonarnymi. Im więcej kanałów, tym więcej zysku – to prawda. Warunek jest tylko jeden: powinny być one ze sobą sensownie połączone. I jeśli klient ma ochotę odebrać lub oddać swoją przesyłkę internetową w sklepie stacjonarnym, to nie powinien mieć z tym żadnych problemów.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *