Wyciekła specyfikacja kolejnej wersji Kinecta

Jednym z najlepszych produktów Microsoftu jest konsola Xbox. Wraz z pojawieniem się Kinecta stała się jeszcze lepsza, głównie dzięki możliwości kontrolowania konsoli oraz grania bez konieczności korzystania z kontrolera. Gry jakie pojawiły się na Kinecta, wprowadziły nową jakość, dzięki której nawet zagorzali przeciwnicy gier, znaleźli coś dla siebie. Poza Xboksem, Kinect doskonale sprawdził się jako obiekt eksperymentów domorosłych konstruktorów, a projekty budowane z jego wykorzystaniem niejednokrotnie zadziwiały wszystkich fanów NUI (natural user interface).

Nie ma więc co się dziwić, iż kolejne doniesienia na temat następcy pierwszej wersji Kinecta, nazwanego Durango, budzą duże zainteresowanie. A jest się czym interesować, ponieważ Durango wprowadzi wiele ulepszeń.

kinect

Na pierwszy ogień poszło pole widzenia (FOV – field of view), które zostało zwiększone do 70 stopni w poziomie i 60 stopni w pionie. Przy zachowaniu obecnej głębokości „widzenia”, nowy Kinect będzie w stanie obserwować obszar o szerokości do 5.6 m i wysokości do 4.6 m. Pozwoli to na swobodne granie czterem osobom, przy czym sam Kinect będzie obsługiwał do sześciu graczy na raz.
Poza powiększeniem obszaru widzenia, wprowadzono rozpoznawanie dodatkowych punktów na ciele gracza oraz rozpoznawanie dodatkowych gestów (np. ruchy dłonią).
Kolejne ulepszenia spotkały wbudowane kamery. Duragno będzie w stanie przesyłać strumień ze standardowej kamery o rozdzielczości 1920×1080 pikseli z prędkością 30 klatek na sekundę. Kamera odpowiedzialna za skanowanie głębi będzie przesyłać strumień o rozdzielczości 512×424 pikseli. Do tego wszystkiego dodany został jeszcze jeden strumień – z obrazem rejestrowanym przez kamerę podczerwieni. Strumień ten również będzie posiadał rozdzielczość 512×424 pikseli.
Kinect będzie wykorzystywał USB 3.0, a opóźnienie w przesyłaniu przetworzonego obrazu zmniejszono do 60 ms.

Kolejny odcinek z serii „zobacz co mogę zrobić z moim Kinectem” zapowiada się niezwykle interesująco.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

22 odpowiedzi na „Wyciekła specyfikacja kolejnej wersji Kinecta”
  1. Awatar o_O
    o_O

    Czy w specyfikacji jest coś o tym, że będzie wreszcie poprawnie działać, czy to nadal ma być marnej jakości bubel i lanserski gadżet dla amatorów?

    1. Awatar dafus
      dafus

      Ależ Ty jesteś nudny. Masakra.

      1. Awatar o_O
        o_O

        Wiem, że dzisiaj odmóżdżonej lewackiej młodzieży zależy jedynie na próżnej rozrywce i większość poważnych tematów uznaje za nudne, śmieszne, żałosne i w ogóle niegodne rozważania.

        Ale skoro już przeczytałeś mój wpis i postanowiłeś zabrać udział w tej nudnej dyskusji, to spróbuj rozgrzać trochę z dawna nieużywana mózgownicę i napisać jakiś merytoryczny argument przeciw mojej opinii.

        1. Awatar herr
          herr

          Oczekujesz profesjonalizmu po czymś co służy do zabawy?

          Czy mógłbyś sprwadzić co to jest kinect zanim zabierzesz głos?

          1. Awatar o_O
            o_O

            Ale Kinekt zwyczajnie nie działa!
            Możesz bezwładnie machać rękoma, a on uzna to za spodziewany przez grę ruch.
            Nie działa także wycinanie postaci z tła i to na poziomie absolutnego dna, studenci są w stanie napisać lepsze algorytmy na zaliczenie.

            Więc nie piszcie o tym jako o jakiejś przełomowej technologii, bo to niedopracowany badziew. Do tego wcale nie przełomowy, bo prace nad takimi rzeczami trwają od dawna, tylko nikt nie ośmielił się wypuścić niedopracowanego bubla. Nikt poza Microsoftem. Jak zwykle.

          2. Awatar herr
            herr

            "Możesz bezwładnie machać rękoma, a on uzna to za spodziewany przez grę ruch."

            Witaj w cudownym świecie gier konsolowych! 😉

          3. Awatar michalsc
            michalsc

            > Ale Kinekt zwyczajnie nie działa!

            SOA#1

          4. Awatar cutugno
            cutugno

            "Ale Kinekt zwyczajnie nie działa! "

            To na pewno żydowski spisek dla odmóżdżenia, zlewaczenia i obrzezania czystokrwistej słowiańskiej młodzieży!

        2. Awatar dafus
          dafus

          Nie dość, że nudny to jeszcze prymitywny. I ja miałbym z Tobą dyskutować? Nie kpij sobie.

          1. Awatar o_O
            o_O

            Jak na razie to ty bardzo ładnie udowadniasz własny prymitywizm i niemożliwość podjęcia jakiejkolwiek dyskusji.

          2. Awatar dafus
            dafus

            Nie kompromituj się człowieku 🙂

          3. Awatar o_O
            o_O

            Obawiam się, że kompromitujesz się jedynie ty. Na razie poza kilkoma pustymi wrzutami nie napisałeś jeszcze nic merytorycznego. Lepiej się ogarnij…

          4. Awatar Budyń
            Budyń

            Tobie od wielu lat to się nie udaje 😉

  2. Awatar jan
    jan

    Jako zagorzały linuksiarz z bólem stwierdzam, że kinect microshitowi się udał. Możliwość poruszania się przy kompie sprawia, że naprawdę jest to genialne urządzenie – np. robi furorę wśród płci pięknej, dzięki fajnemu aeorobikowi.

    Ktoś się orientuje jak długo przyjdzie nam czekać na jaką konkurencje w tym zakresie? Zdaje się, że miał być jakiś ASUS?

    1. Awatar fri.K
      fri.K

      Pomysł jest fajny, ale dokładność wypadało by im poprawić. Oczywiście jest lepiej niż w TV Samsunga, ale do gier konkurencyjny PS Move się wg. mnie bardziej nadaje. Niech przykładem będą ludzie, którzy w wielkim boomie na Kinekta go kupili, a później sprzedali zastępując Movem ponieważ pozwala lepiej odwzorować ruchy.

    2. Awatar herr
      herr

      Aerobik na pewno, przy czym jednocześnie prawdziwej kariery w tradycyjnie pojętych grach nie zrobił. Przynajmniej konsola stała się czymś więcej niż graj-maszynką i cieszy fakt, że ms nie porzuca pomysłu.

    3. Awatar liju
      liju

      I jest 🙂 zwie się Xtion http://www.asus.com/Multimedia/Xtion_PRO/

  3. Awatar yalky
    yalky

    przypadkiem wyciekła tuż po pokazaniu czegoś o ps4 – hehe

    1. Awatar o_O
      o_O

      Microsoft umiera 🙂

  4. Awatar 123
    123

    Niech ktoś obeznany się wypowie: swego czasu dochodziły mnie słuchy, że Kinect ma problem z czasem reakcji – ty skaczesz sobie przed ekranem, a twoja postać robi to dopiero pół sekundy później.
    Czy faktycznie tak było? I co ważniejsze: czy nadal tak jest?

    1. Awatar jan
      jan

      Ułomność tego kontrolera to fakt. Rzeczywiście często gubi postać, często niedokładnie odczytuje ruchy itd.
      Nie zmienia to jednak faktu, że (zasłużenie) robi on furorę w grupach, do których do tej pory gry/konsole w ogóle nie docierały (kobiety z jogą, aerobikiem, tańcem itd.), oraz w grupach, dla których gry nabrały zupełnie nowego fizycznego aspektu – najmłodsze dzieci.

      Dla wytrawnych graczy to oczywiście bezużyteczny badziew, ale zdaje się, że nie są oni grupą docelową tego urządzenia.

    2. Awatar Budyń
      Budyń

      Oryginalny Kinect (Project Natal), na etapie prototypu, przetwarzał dane bezpośrednio w urządzeniu przed wysłaniem ich do konsoli. Z pierwszej wersji produkcyjnej tę funkcjonalność przesunięto do urządzenia centralnego ze wszystkimi tego konsekwencjami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *