FreeOrion, ambitny projekt, którego celem jest stworzenie gry, wzorowanej na popularnej niegdyś i do dziś cenionej przez fanów serii Master of Orion, doczekał się nowego wydania rozwojowego.
Rozgrywka, podobnie jak w pierwowzorze, polega na próbie stworzenia międzygwiezdnego imperium, obejmującego całą galaktykę. W początkowym etapie główny nacisk położony jest na rozwój macierzystej kolonii oraz opracowywanie technologii, umożliwiających loty do odległych układów planetarnych.
W miarę rozrastania się imperium, gra staje się coraz bardziej kompleksowa. Na swojej drodze napotykamy obce cywilizacje. Możemy prowadzić z nimi wojny lub zawierać sojusze (w tym handlowe oraz naukowe). Dodatkowym smaczkiem jest możliwość samodzielnego projektowania statków kosmicznych. Zwycięstwo natomiast możliwe jest zarówno na drodze militarnej, jak i dyplomatycznej.
W wersji 0.3.12 główną zmianą jest zapoczątkowanie prac nad wprowadzeniem trójwymiarowego pola bitwy. Efekty prac można obejrzeć, uruchamiając poniższym poleceniem demo technologiczne:
freeorion --tech-demo
Drugą ważną zmianą w stosunku do poprzedniej wersji jest możliwość wyłączenia graczy komputerowych i wolna rozgrywka w „trybie piaskownicy”. Oto szczegółowa lista zmian:
- Nowe (zaledwie zapoczątkowane) demo technologiczne bitwy w trybie 3D, korzystające z silnika Ogre. Od teraz gra wymaga OpenGL 2.0
- Dodanie opcji „Szybkiego startu” w menu głównym. Która rozpoczyna nową rozgrywkę wykorzystując poprzednie ustawienia (rozmiar i rodzaj galaktyki, ilość przeciwników, poziom trudności, itd…)
- Poprawiono błąd wywieszania się gry podczas zmiany nazwy floty lub statku
- Poprawiono błąd, pojawiający się w przypadku próby przydzielenia większej ilości punktów produkcji, niż było ich dostępnych oraz błąd w wyświetlaniu bardzo małych liczb
- Umożliwiono grę jednoosobową bez komputerowych przeciwników. Można teraz zagrać w trybie „SimGalaktyka”
- Dodano czarne obramowania wokół nazw systemów gwiezdnych na głównej mapie w celu poprawy ich czytelności
- Dodano szybki podgląd ilości produkowanych i wykorzystywanych przez system surowców w postaci „dymku”
- Wprowadzono drobne poprawki w wyglądzie bocznego panelu
- Dodano niektóre z brakujących w niemieckim tłumaczeniu tekstów
- Dodano parametr –external-server-address, pozwaląjący rozpocząć grę obsługiwaną przez serwer zdalny (autor newsa zakłada, że „remove server” było w istocie „remote server”)
Gra dostępna jest na większość popularnych systemów operacyjnych.
Poniżej znajduje się kilka screenów:
Dodaj komentarz