Yahoo! postanowiło otworzyć się bardziej na deweloperów i dostawców umożliwiając im zbudowanie własnej wyszukiwarki (BOSS) w oparciu o udostępnione API. Firma atakuje też rynek Web 2.0 publikując nową wersję serwisu My Yahoo.
BOSS (Build Your Own Search Service) to rozwinięcie istniejącego API wyszukiwania od Google. Opiera się na operacjach w stylu RPC z wykorzystaniem metod GET i POST protokołu HTTP. Rezultaty pobierać można w formatach XML lub JSON.
Na początek Yahoo! udostępnia zewnętrzym stronom serwisy Yahoo Web, News, Image i Spelling Suggestions. Przy kolejnych edycjach pojawiać się będzie wsparcie dla kolejnych serwisów.
Co ciekawe, cała usługa dostępna jest za darmo i bez żadnych opłat. Jest jednak haczyk. Yahoo! zastrzega sobie prawo do prezentowania swoich reklam kontekstowych w tak powstałych serwisach.
Drugą nowość, przeprojektowany w stylu Web 2.0. serwis My Yahoo opisał szczegółowo ReadWriteWeb.
Wygląda na to, że firma Jerrego Yanga nie składa broni i przed sierpniowym zebraniem akcjonariuszy mającym przesądzić o losach aktualnego zarządu zaprezentuje nam jeszcze niejedną nowość.
Dodaj komentarz