Zbieranie danych w marketingu – jak wykorzystać je do osiągnięcia sukcesu?

Artykuł sponsorowany

W ostatnim czasie coraz częściej możemy usłyszeć o tak zwanym „zbieraniu danych”, które służy za jedno z wielu skutecznych narzędzi marketingowych. Zebrane dane naszych Klientów mogą podpowiedzieć nam jak działać dalej, aby firma prosperowała coraz lepiej – co więcej, przedsiębiorcy, którzy nie dysponują żadnymi danymi, bardzo często zostają w tyle, pozwalając na to, by wyprzedziła ich konkurencja. To właśnie poprzez zebranie danych możemy stwierdzić, które z prowadzonych przez nas działań marketingowych przynoszą pozytywny skutek, a które – być może – nie dają nam takiego rezultatu, jakiego byśmy mogli się spodziewać. Dlaczego zbieranie danych jest tak bardzo ważne, w jaki sposób je pozyskiwać, aby były w pełni wiarygodne i jakie zalety niesie ze sobą budowanie strategii marketingowej w oparciu o nie? Przychodzimy z odpowiedzią!

Po co zbierać dane?

Czy zbieranie danych w ogóle ma sens? Jak się okazuje – jak najbardziej! Chociaż wielu z nas proces ich pozyskiwania może kojarzyć się z niepotrzebną „papierologią” – dziś zbieranie danych może odbywać się w nowoczesny, w pełni wygodny, a przede wszystkim komfortowy dla naszych Klientów sposób. Zebrane dane pozwalają na tworzenie takich strategii marketingowych, które rzeczywiście odpowiadają na potrzeby naszych dotychczasowych oraz potencjalnych Klientów – znacznie łatwiej jest wdrożyć określone działania wtedy, kiedy doskonale wiemy co wymaga poprawy i jak dany Klient postrzega określoną kwestię. Nic dziwnego, że tak wielu świadomych przedsiębiorców decyduje się dziś na skorzystanie z nowoczesnych, praktycznych narzędzi, pozwalających na pozyskanie danych – ponieważ to właśnie ich zbiór może doprowadzić firmę do wprowadzenia kolejnych kroków i zmian, które wesprą ją w rozwoju, a co za tym idzie – znacząco zwiększą zyski przedsiębiorstwa.

Formularze – do czego się przydają?

Możliwość zbierania danych poprzez wygodne formularze znajdziemy w ofercie systemu do sprzedaży biletów Ekobilet – który umożliwia skorzystanie z szerokiej gamy raportów predefiniowanych, począwszy od tych sprzedażowych, przez dedykowane dla celów danej branży i pomocnicze (pozwalające na przykład na rezerwacje i sprzedaż u partnerów). Dzięki wielu opcjom formularzy – przedsiębiorca może wybrać ten odpowiadający jego potrzebom, a wykorzystane dane spożytkować między innymi w budowaniu strategii marketingowej. System do sprzedaży biletów Ekobilet uwzględnia takie pola w formularzu jak – między innymi – imię i nazwisko Klienta, numer telefonu (na który zostaną wysłane bilety czy wejściówki na dane wydarzenie) oraz osie liczbowe (od 1 do 10), które pomagają wypełniającemu formularz w określeniu chociażby zadowolenia z danej usługi. Formularz może zawierać też pytania otwarte z okienkiem– w którym uczestnik eventu swoimi słowami opisuje wrażenia na temat danego aspektu wystawy, wydarzenia sportowego czy koncertu.

Wykorzystanie danych do budowania strategii marketingowej – jakie korzyści niesie ze sobą to podejście?

Dane to fundament budowania strategii marketingowej – bez nich przedsiębiorca nie jest w stanie określić rezultatu, jaki powinny przynieść projektowane przez niego działania. Bez korzystania z danych pozyskanych od Klientów – strategia będzie zaledwie szkicem, briefem, bez konkretnych wytycznych i aspektów, na które warto zwrócić szczególną uwagę. Dopiero po poznaniu preferencji, oczekiwań i potrzeb Klientów – możemy stworzyć taki rodzaj strategii marketingowej, która rzeczywiście ukierunkowana będzie na zadowolenie uczestników naszego przedsięwzięcia. Strategia bazująca na danych jest więc konkretna, precyzyjna i jasna – pozwalająca między innymi na określenie grupy docelowej działań oraz na osadzenie ich w czasie.

Zdobycie opinii Klienta to ważny krok do uzyskania upragnionego celu – jakim zwykle jest zwiększenie zainteresowania danym eventem, a co za tym idzie, do podniesienia zysków. Im więcej jako właściciele obiektów i organizatorzy ciekawych wydarzeń (zarówno artystycznych, jak i sportowych) zrobimy w kierunku Klienta – tym większe prawdopodobieństwo na otrzymanie szczerej i wiarygodnej odpowiedzi na zadane w formularzu pytania. Klient, który otrzymuje nowoczesny formularz, czuje się „zaopiekowany” przez przedsiębiorstwo – mając świadomość, że liczy się ono z jego zdaniem.

Oparcie przemyślanych działań marketingowych na danych pozyskanych w nowoczesnych formularzach pozwoli firmom na dalszy rozwój, co przełoży się na zwiększenie zysków z organizacji eventów.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *