Artykuł sponsorowany
Wizytówka – nieduży, prostokątny kartonik wręczany przy różnych okazjach. Z punktu widzenia właściciela najważniejsze jest to, by wizytówka okazała się skuteczna – czyli wywołała określony rezultat w postaci zainteresowania ze strony osoby, która ją otrzymała. Aby jednak tak się stało, wizytówka musi spełnić szereg wymogów – bardzo ważne jest zatem to, by została we właściwy sposób zaprojektowana.
Ważne aspekty
Stworzenie naprawdę dobrej wizytówki nie jest wcale prostą sprawą. Zastanawiając się nad właściwym projektem, trzeba mieć na względzie wiele aspektów. Wizytówka powinna prezentować się profesjonalnie i nawiązywać do branży, w której działa właściciel bądź do jego zainteresowań, jeśli w rachubę wchodzi wizytówka osobista. Nie bez znaczenia jest to, jakie informacje zostaną umieszczone na wizytówce oraz jak będzie się ona prezentować. Warto przy tej sposobności mieć na uwadze również obowiązujące aktualnie trendy, spośród których wymienić można m. in.:
– stosowanie błyszczących elementów,
– oryginalne kształty,
– niestandardowe materiały, na których wizytówka jest drukowana,
– używanie tłoczonych elementów.
W praktyce jedyną rzeczą, która z mody nie wychodzi nigdy, jest profesjonalny, dobry design.
Najistotniejsze zasady projektowania wizytówek
O czym pamiętać, projektując wizytówkę? Oto przesłanki, jakie najczęściej pojawiają się przy tej okazji.
– Prostota. Wiele osób zapomina o tej zasadzie, a tymczasem wizytówka ma przekazać ściśle określone informacje. Im mniej skomplikowany przekaz, tym większe szanse na to, że trafi do odbiorcy.
– Obie strony do zagospodarowania. Nabiera to szczególnego znaczenia zwłaszcza przy wizytówkach biznesowych. Na jednej stronie umieszcza się podstawowe dane właściciela takie jak jego imię i nazwisko, sprawowane stanowisko, numer telefonu i nazwa firmy, druga zaś strona jest zwykle od tego, aby zawrzeć na niej informacje o profilu działalności firmy. Tutaj ważna uwaga – niech na wizytówce zostanie nieco wolnej przestrzeni. Osoby otrzymujące karty wizytowe często na nich coś dopisują.
– Przejrzystość. Podstawą jest stosowanie czytelnej i wyraźnej czcionki, unikanie nadmiernej ilości kolorów – trzy to absolutne maksimum, a także bardzo rozsądne gospodarowanie grafikami. Rozmieszczenie poszczególnych elementów trzeba przemyśleć i zaplanować.
– Wysokiej klasy papier. Wizytówka w żadnym wypadku nie może prezentować się tandetnie, stąd też odpadają wszelakie tanie i niekoniecznie dobre gatunkowo papiery. Na materiale nie ma co oszczędzać.
– Solidny druk. Oszczędności nie są wskazane również i w tym obszarze. Zły jakościowo druk niszczy najlepszy nawet projekt, stąd też należy ostrożnie wybierać drukarnię, której zlecone zostanie. Rzecz jasna przesłany do drukarni plik musi odpowiadać pewnym kryteriom dotyczącym m. in. formatu czy przestrzeni kolorystycznej.
– Właściwy rozmiar. Międzynarodowym standardem jest zgodność z wymiarami kart kredytowych, a zatem 85,60 mm x 53,98 mm. Ponadto w Polsce dopuszczalne są również wymiary 90 mm x 50 mm. Wizytówka ma bez problemu zmieścić się w portfelu.
Artykuł powstawał przy współpracy Gajet Druk z Warszawy