Adobe ogłosiło wczoraj, że zamierza przenieść swój popularny produkt – Flasha, który jest obecnie jedną z głównych platform konstruowania internetowych wideo, gier, czy reklam, do telewizji, set-top boksów, odtwarzaczy Blu-ray i innych urządzeń, które mają zapewniać rozrywkę w domu.
Adobe Flash Platform for the Digital Home umożliwia teraz dostarczanie sieciowego wideo HD do domowych urządzeń cyfrowych poprzez format Flash Video (FLV). Konsumenci będą mogli cieszyć się bogactwem interaktywnego doświadczenia treści HD w telewizji. Oparte na Flashu aplikacje pozwolą im na szybkie przełączanie pomiędzy programami telewizyjnymi a treściami sieciowymi poza przeglądarką internetową – czytamy w informacji.
Może to oznaczać, że już wkrótce nadawcy telewizyjni będą w stanie oferować atrakcyjne treści wprost do naszych urządzeń, bez konieczności podłączania komputera do telewizora. Przykład? Hulu na 42-calowej plazmie bez konieczności podłączania zewnętrznych urządzeń.
Adobe informuje, że pierwsze urządzenia z Adobe Flash Platform for the Digital Home, pojawią się pod koniec tego roku. Firma porozumiała się już z wieloma partnerami takimi jak Comcast, Disney, Netfix, czy The New York Company. Współpracę nawiązała również z dostawcami chipów (Intel, STMicroelectronics, NXP Semiconductors i Sigma Designs).
Flash jest jednym z hitów internetu. Czy może odegrać podobną rolę w przypadku telewizji?
Dodaj komentarz