Alien Arena 2010 wydana

Pojawiła się wersja 2010 (7.40) Alien Areny, darmowej gry FPS bazującej na uwolnionym kodzie od id Software (silnik CRX) oraz używającej własnościowych zasobów multimedialnych. Nowe wydanie przynosi wiele nowości oraz poprawek.

Główne nowości to między innymi:

  • pięć nowych poziomów;
  • ulepszone renderowanie i cienie;
  • nowe modele niektórych broni;
  • zmiany w trybie rozgrywki, w tym poprawiony balans uzbrojenia;
  • poprawki błędów (w tym bezpieczeństwa).

Pełna lista zmian.
Pobierz nową wersję.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

  1. Awatar kamo
    kamo

    tej grze jeszcze tylko brakuje dodatku pokroju ENB series albo ewentualnie zmiany silnika na tego z unreala:D. Mimo wszystko stwierdzam ze graficznie stoi na wysokim poziomie.Jest powod do zadowolenia:D

    1. Awatar 3ED
      3ED

      Och, quake II, świetna gra.. Dobry silnik, może pod względem graficznym nie powala ale id software zawsze wiedziało jak robić fps'y. Trochę dziwny silnik od quake III, niby lepszy ale to już nie to.. 😉

  2. Awatar Jakub
    Jakub

    Ehh nadal męczą kod z id Tech 2? Toż to gorsza masakra niż twarz Jacksona musi być.

    1. Awatar Linuksiarz
      Linuksiarz

      A co mozna powiedziec o programistach rozwijajacych gry Nexuiz, ktora bazuje na silniku Quake1?
      A teraz odpal gre i zobacz co mozna zrobic z tak starym silnikiem!

      1. Awatar Jakub
        Jakub

        Prawda, brak na screenach jakiegokolwiek wygładzania krawędzi. Na mapach kompletny brak oznak AO, za to przeładowanie flar, czy te mapy mają przynajmniej sensowne lightmapy? Już nie mówię o geometrii która woła o pomstę do nieba.
        Co do silnika graficznego 😛 struktura plików i katalogów jest (na oko poza biblioteka do jpg) identyczna, sam kod niewiele też się różni, dodano tylko tak podstawowe sprawy jak VBO, "przejscie" na shadery, postprocess ładniejsze cząsteczki i sun-flares. W dodatku to przejscie na shadery jest "bo nie dało się inaczej zrobić czegoś", I tak mamy animacje na cpu(sic!).
        A to co tam jest używane to chora fixed pipeline i shaderów aka OpenGL 2.1 🙂

        Naprawdę ten silnik od strony graficznej ma ulepszone tylko cieniowanie i cienie, do tego garść bajerów. Czyli praktycznie możliwości oryginalnego silnika. Ja się pytam z czym do ludzi?

        IMHO nie można juz nic zrobić z tym silnikiem, wymagało by to przepisania 90% kodu i stworzenie/użycie nowych formatów plików.

        Podsumowując:
        Z tym silnikiem nic nie można zrobić, widziałem kilka amatorskich silników pisanych przez jedną osobę które gniotą tego starocia.

        Ps. Mówiłem że brakuje normalmap za to mamy bumpmapy? A kod Nexuiz chyba oglądałem i był lepszy.

        1. Awatar marcinsud
          marcinsud

          Spoko wyjdzie doom4, albo rage i może się rzucą na nowy silnik.

        2. Awatar mor
          mor

          Co komu po super grafice, jak się w to grać nie da. Przypomnij sobie jak ubogi jest silnik Q3, a jak grywalne jest CPMA. To samo z pierwszym Quake i QuakeWorld.

    2. Awatar Sławek
      Sławek

      Nie spoglądałem w kod, ale chyba to już nie jest ten sam silnik. Sam nie wierzę, że tle można wyciągnąć ze starych silników. Po prostu – jest to ich autorski silnik, ale bazujący na jakimś innym.

  3. Awatar xc3jKPtQYAUYQ0g2
    xc3jKPtQYAUYQ0g2

    Czekam kiedy ktos wreszcie zrobi gre z renderowaniem sceny. normalnym pelnym renderowaniem nawet niech bedzie w povrayu

    Mozna by nagrac np. kilka minut grania w grę z realnymi przeciwnikami i potem sobie odtworzyc calą gre jeszcze raz zrenderowaną.

  4. Awatar Bastian
    Bastian

    A mnie sie marzy, żeby powstałą gra na takim silniku, która nie będzie tylko bezsensowną nawalanką, ale byłaby jakimś dobrym rozwijanym przez społeczność RPG..coś jak Fallout

    1. Awatar revcorey
      revcorey

      Z grami opensource jest taki problem że się tego nie chce specjalnie nikomu rozwijać, bo to nastręcza kłopotów jak się chce coś takiego zrobić jak profesjonalne studia robią.A są otwarte silniki ogre3d(swoją drogą http://openmw.com/wiki/index.php?title=Main_Page ),irrlicht, czy crystal space a nawet jmonkey tylko oprócz programistów trzeba grafików a to już inna historia. Chociaż poniekąd otwartych silników używa się w niektórych programach do wizualizacji wyników.

  5. Awatar dave
    dave

    A ja chetnie pogralbym sobie w singleplayerowego FPSa z ciekawą fabułą, ale nic takiego na Linuksa jeszcze nie powstało… wiem wiem jest Wine i komercja, ale przeciez nie o to chodzi:)

    1. Awatar marcinsud
      marcinsud

      Single FPS mają to do siebie, że po wydaniu jako finalny produkt za bardzo nikomu się już nie chce grac w nowe wersje bo i po co? Fabuła zamknięta. W tym przypadku rozwój ciągły może się nie sprawdzać.

    2. Awatar Bastian
      Bastian

      Co do komercji to nie jest to jeszcze taka wielka sprawa, szczególnie, że całkiem fajne i grywalne gierki potrafię kosztować dzisiaj grosze (Superseller, kolekcja klasyli itp) Problem jest taki, że pod wine bezproblemowo chodzi niewiele z nich..Co wersja Wine to inne zachowanie takich gierek.. czasem siada wydajność, czasem nie wszysto działa, a w najlepszym wypadku trzeba przeczesać WineHQ, żeby zorientować się co trzeba zrobić aby ruszyło. Chciałbym doczekać czasów, kiedy pod wine bęzdzie chodziła znakomita większość tytułów bezproblemowo. Oczywiście można zapomnieć o nowościach, bo te wykorzystują często najnowsze technologie (DX10.1 chociażby) ale zeby chociaż gierki 3 letnie i starsze podlegały tym wymogom. Przykładowo, obecnie gdy mam troche wolnego czasy (którego tak naprawdę nie mam) i ochotę grywam w 3 gierki: LockON 1.2, Silent Hunter 3, i Close Combat3. Lock On jest z 2001 roku i w niego nie pogram w ogóle na wine (juz pomijam obsługę wszystkich kontrolek na joyu), w SH3 które jest mniejwięcej z tego samego okresu pogram po lekkich gimnastykach ale co chwila brakuje jakiejś tekstury, albo nie pojawia się dym z kominów statków (co jest mega ważnym elementem przy ocenianiu prędkości celu). Jedyna gierka która chodzi bezproblemowo to CC3 który jest z 97 roku ? I to jeszcze po lekkiej zmianie w rejestrze, zeby wyłączyć intro na początku gry bo wtedy się sypie.. Tak więc, dla tej przyjemności pogrania w te starawe gry musze trzymiać XPka..

  6. Awatar Treadstone
    Treadstone

    Grałem w poprzednią wersje Alien Areny i z przykrością muszę stwierdzić, że ta gra ma wszystko oprócz grywalności 🙁

  7. Awatar Korro
    Korro

    "Alien Arena 7.40 for Windows(release date December 28th, 2009)" to już jakiś czas temu…

    1. Awatar Emdek
      Emdek

      Tu piszą co innego, chyba, że mają jakiś dziwny system numerowania lub wydają dwa razy to samo jako dwie różne wersje. 😉
      http://corent.proboards.com/index.cgi?board=promo…

  8. Awatar handwriting recognition
    handwriting recognition

    I am impressed, I will need to say. Really hardly actually do I encounter a web site which is both equally educative and entertaining, and let me let you know, you’ve hit the nail on the head. Your considered is outstanding; the situation is a thing that not enough persons are speaking intelligently about. I’m extremely blissful that I stumbled during this in my search for a person issue referring to this

  9. Awatar sfsfs
    sfsfs

    Thanks for your publication. One other thing is that often individual American states have their unique laws which affect homeowners, which makes it very hard for the our lawmakers to come up with a fresh set of guidelines concerning foreclosures on property owners. The problem is that every state has own regulations which may work in an undesirable manner when it comes to foreclosure policies.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *