Artykuł sponsorowany
Według danych z 2021 roku na Allegro zakupy robi ponad 13,2 miliony użytkowników. Przeciętne roczne wydatki na jednego kupującego to aż 2880 zł. Jak widać, gra toczy się o wysoką stawkę! Pamiętaj jednak, że o uwagę użytkownika walczysz z setkami innych sprzedawców. Jak wygrywać z konkurencją i generować coraz wyższe zyski? Jednym z rozwiązań są Allegro Ads. Jakie korzyści mogą dać Ci Adsy na Allegro? Sprawdźmy.
Allegro Ads – co to takiego?
Allegro Ads to system reklamowy w środowisku Allegro. Przeglądający natrafia na Adsy wtedy, kiedy korzysta z drzewka kategorii lub wpisuje interesujące go hasło do wewnętrznej wyszukiwarki. Oferty sponsorowane – dopasowane np. do wyszukiwanego hasła – wyświetlają się użytkownikowi w najbardziej widocznych miejscach Allegro:
- w wynikach wyszukiwania – na dwóch pierwszych oraz dwóch ostatnich pozycjach, a także jako pojedyncze oferty pomiędzy innymi ofertami na liście,
- po lewej stronie od wyników wyszukiwania – na pozycji pod filtrami,
- na stronie samego przedmiotu – jako sponsorowana oferta tej samej kategorii.
- przed ofertami innych sprzedających,
- a ponadto na wszystkich urządzeniach, także w aplikacji mobilnej.
To, czyją reklamę zobaczy użytkownik, jest uzależnione od wyniku wewnętrznej aukcji. „Wygrywa” oferta z najlepszym stosunkiem CPC, CTR oraz jakości.
Rozliczenie w Allegro Ads
Allegro Ads są rozliczane w modelu CPC (cost per click). Określasz w nim, ile maksymalnie chcesz zapłacić za pojedyncze kliknięcie w reklamę. Jeżeli jeszcze nie wiesz, jak ustalić stawkę, system automatycznie zaproponuje Ci korzystne rozwiązanie. Jeśli zaś korzystasz z usług agencji Allegro, jej specjaliści zadbają o to, aby wybrać opłacalną stawkę i jednocześnie „wycisnąć” z niej jak najwięcej.
Jeżeli jednak wybierzesz reklamy w sieci Facebook Ads lub Google Ads (taki wariant również jest możliwe), stawka zostanie określona automatycznie (nie ma możliwości jej edytowania) – tak, abyś zapewnić Ci jak największy wzrost z inwestycji.
System reklam Allegro jest bardzo elastyczny, jeśli chodzi o cel. Minimalny dzienny budżet wynosi 3 zł lub 10-20 zł, jeśli decydujesz się także na Facebook i Google Ads.
Dla kogo Allegro Ads?
Wspieranie sprzedaży za pomocą Allegro Ads to na pewno dobre rozwiązanie, jeśli w Twojej ofercie są popularne produkty. Możliwe, że bez tego klienci nie zauważą Twoich ofert (i skupią się na ofertach, które promuje Twoja konkurencja). Jeżeli jednak sprzedajesz niszowe produkty lub poruszasz się w dość specjalistycznej branży, Twoje oferty prawdopodobnie będą dobrze widoczne nawet bez wspomagania Allegro Ads.
Korzyści z Allegro Ads
Oczywistym atutem kampanii reklamowych w ramach Allegro Ads jest pozytywny wpływ na sprzedaż. Użytkownicy często skupiają się na pierwszych czy najlepiej widocznych pozycjach na stronie. Jeżeli zobaczą tam Twoją ofertę, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że klikną link. Jeśli dodatkowo zadbasz o precyzyjny tytuł, atrakcyjną miniaturkę oraz dokładny opis produktu, szanse na sprzedaż będą jeszcze większe.
Allegro Ads znakomicie sprawdzają się w prezentowaniu nowych produktów na rynku. Reklama zostanie zaprezentowana nad lub obok podobnych ofert, dzięki czemu jest spora szansa, że użytkownik zainteresuje się nowymi rozwiązaniami. Podobnie w przypadku sprzedaży produktów sezonowych, jak wyprawki szkolne czy stroje kąpielowe.
Sprzedaż na Allegro z powodzeniem wesprze Twój sklep internetowy, a w wielu przypadkach nawet go zastąpi. Jeśli chcesz notować coraz lepsze wyniki, a także umocnić swoją pozycję lidera na rynku, pomyśl o zainwestowaniu w Allegro Ads. Reklamy Allegro – jako element przemyślanej strategii marketingowej – mogą przynieść naprawdę imponujące rezultaty. Jeżeli nie masz doświadczenia, w prowadzeniu kampanii pomoże Ci profesjonalna agencja Allegro.
Dodaj komentarz