Podczas zorganizowanej w Mountain View w Kaliforni sesji dla prasy, przedstawiciel Microsoftu wraz z Markiem Zuckerbergiem ogłosili współpracę dotyczącą wykorzystania przez Binga informacji z Facebooka.
Bing zaczyna korzystać z funkcji Instant Personalization serwisu Facebook, która, wraz z protokołem Open Graph, umożliwia wybranym zewnętrznym serwisom pobierać dane użytkowników Facebooka. Dotyczy to nie tylko sytuacji, gdy dany użytkownik loguje się w zewnętrznym serwisie za pomocą Facebook Connect, czy „lubi” Fan Page danego serwisu – dane udostępniane są zawsze, ale tylko wybranym partnerom.
Pomysłem Microsoftu na wykorzystanie oferowanej przez Facebooka funkcji jest uwzględnienie w wynikach wyszukiwania Binga „polubione” strony naszych znajomych. Za Sprawnym Marketingiem:
Podczas prezentacji podano przykład zapytania do wyszukiwarki dotyczącego knajpy ze stekami w twoim mieście. Normalnie Bing wyświetliłby 5 najbliższych barów. Jeśli natomiast któryś z twoich facebookowych znajomych „zalajkował” knajpę spoza tej listy, w wynikach wyszukiwania znajdziesz ramkę „Liked by your Facebook friends”.
Rekomendacje dotyczyć mają także innych rzeczy – filmów, muzyki, najnowszych informacji etc. W przyszłości rekomendacje zostaną scalone z wynikami organicznymi – nie będą wyświetlane w osobnej ramce.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć w niusie źródłowym.
Dodaj komentarz