Na swoim blogu PulkoMandy umieścił sprawozdanie z imprezy pod szyldem BeGeistert oraz Code Sprint, który po nim nastąpił, w których osobiście uczestniczył.
Poniżej znajduje się treść tego raportu.
W weekend odbyło się kilka zaplanowanych konferencji. W sobotni ranek odbyła się dyskusja na temat procesy wydawniczego Haiku. W jej wyniku padła tylko jedna ważna decyzja – po opóźnieniu w przejściu na system kontroli wersji git przy okazji Alpha 3, a później GSoC, termin migracji zaplanowany został na 12 listopada.
Przedstawiając Git, Oliver Tappe zaprezentował jak go używać, podstawowe różnice z bieżącym systemem Subversion, i przestawienie wykonanej pracy, tak by developerzy nie pogubili się.
Później odbyła się rozmowa z Ingo i Oliverem na temat zarządzania pakietami, z imponującą prezentację aktualnego stanu. To rozwiązanie działa, ale są pewne problemy, np. Replicants deskbar nie działa ze względu na pakiety, które mają charakter jako tylko do odczytu (który został rozwiązany później podczas Code Sprint).
Stippi przedstawił układ API i kilka przykładów, jak z niego korzystać. Układ API jest rozszerzeniem do interface kit, który umożliwia znacznie łatwiejsze projektowanie układów okien.
François Revol przedstawił nam propozycję UXA, jednolity rozszerzony system atrybutów by efektywnie współużytkować atrybuty pomiędzy różnymi systemami operacyjnymi. Podczas gdy wiele systemów plików i systemów operacyjnych obsługuje teraz atrybuty, takie jak Haiku (NTFS, ReiserFS, …), wszystkie używają ich we własnym schemacie i konwersja z jednego do drugiego nie zawsze jest odwracalnym procesem.
Mieliśmy również prezentacja aplikacji o nazwie VOPTOP, który jest ładnie wyglądającym komunikatorem peer-to-peer VoIP. Główną cechą jest użycie routingu p2p do komunikacji. To sprawia, że potrzebuje szyfrowania do bezpiecznego korzystania, by mieć pewność, że żaden z użytkowników nie szpieguje transmisji.
Matt Madia opowiedział nam o statusie Haiku Inc. Oprócz pomocy w finansowaniu Begeistert, płacą mmlr za pełny rok pracy nad Haiku, co może znacznie zbliżyć do wydania R1. Wpłaty na rzecz Haiku Inc. w tym roku robią wrażenie, co pozwala myśleć o większej ilości kontraktów dla developerów Haiku, ale także rzeczy, takich jak wręczanie koszulek Haiku dla ludzi pokazujących Haiku na różnych konferencjach wolnego oprogramowania(w celu wzmocnienia obrazu projektu).
Axel zaproponował „godzinę poprawek” w niedzielę. Bieżącycm problemem w Haiku jest niezdolność do obsługi poprawek zgłoszonych przez użytkowników na Tracu. Polityką Haiku jest przegląd patcha, i spytanie autora o jej poprawę. Często potrzebny jest dłuższy cykl ulepszenia, a ludzie nie reagują zbyt szybko lub rezygnują z ilością pracy niezbędnej do uzyskania poprawki. Poprawki mają tendencję do gromadzenia się w tracu i nigdy nie są dodane. Axel wziął listę 144 poprawek czekających na tracu i zapisał id każdego z nich na kartce papieru. Każdy z programistów dostał 5 ticketów by się przyjrzeć i podjąć decyzję. Albo oczyszczenia kodu i zatwierdzenia łaty, bądź jej odrzucenie, jeżeli nie działa. Pod koniec tej godziny, około 40 ticketów były zamkniętych. Niektórzy z programistów nadal przeglądają liste w ciągu tygodnia.
Po weekendzie rozpoczął sie tygodniowy Code Sprint. Obecnych w tym roku było 9 programistów: Matt Madia, François Revol, Adrien Destugues, Olivier Coursiere, Ingo Weinhold, Michael Lotz, Oliver Tappe i Rene Gollent. Pracowano w nim nad buildbotem potrzebnym po przejściu na Git, portem na procesory MC 68k, Lazarusem – bazującym na Qt klonem Delphi, wyeliminowano błąd w DriveUsage, rozpoczęto śledzenie błędu w uszkodzeniu pamięci, który może być przyczyną kilku pozostałych błędów w systemie plików, pracowano nad debugerem, który ma wkrótce zastapić GDB debugger jako domyślny w systemie. Ponownie przerobiono systemu notyfikacji oraz poprawiono API efektów dźwiękowych w systemie.
Dodaj komentarz