Co warto wiedzieć o reklamach w wyszukiwarce Google?

Artykuł partnera

W obecnych czasach nikogo już nie zadziwia fakt obecności reklam w internecie. Są one powszechne, a do tego całkiem przydatne, za sprawą czasem wręcz doskonałego dopasowania przekazu do naszych potrzeb, czego świetnym przykładem są reklamy w wyszukiwarce Google.

W naszych obecnych czasach wielu wierzy, że nie wystarczy tylko “istnieć”. Dziś trzeba “zaistnieć”, tak w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Jest to o tyle istotne, że reklama online to dla wielu przedsiębiorców, przysłowiowe, być albo nie być. By podjąć działania mające na celu dotarcie do jak największej liczby odbiorców, a tym samym powiększyć szansę zdobycia większej ilości potencjalnych klientów, musimy im o sobie umiejętnie przypominać. Oto jedna z funkcji nowoczesnej reklamy. Kolejną jest odpowiadanie na potrzeby konsumentów.

O ile pierwszą funkcję z powodzeniem realizować można tradycyjnymi metodami, o tyle dostosowywanie się do potrzeb odbiorców to coś, w czym z pomocą muszą przyjść nam nowoczesne mechanizmy. Idealnym przykładem sprawnie realizowanej funkcji dopasowywania się do oczekiwań jest reklama w wyszukiwarce Google. Pojawia się ona w wynikach wyszukiwania i bezpośrednio nawiązuje do wpisywanych zapytań i poszukiwanych informacji. Przykuwa nasz wzrok na nieco dłuższą chwilę niż odpowiedzi znajdujące się poniżej, więc warto o nią zadbać.

Reklama bezpośrednia, a reklama spersonalizowana

Poszukując rozwiązań mających rozpromować naszą firmę, należy zadać sobie dwa pytania. Jaką formę reklamy wybrać i na jakich klientach się skupić? Reklama bezpośrednia jest idealna dla firm skoncentrowanych na względnie wąskim gronie odbiorców, bardzo często zajmujących się jakimś szczególnym lub specyficznym typem rzemiosła. Polega ona na bezpośrednim kontakcie z klientem – wysyłaniu mu ulotek, broszur czy ofert rabatowych. Innymi słowy, w ten sposób próbujemy utrzymać go przy sobie i przy dobrach lub usługach oferowanych przez naszą firmę.

Inaczej ma się jednak sprawa z reklamą spersonalizowaną. W tym przypadku cała nasza oferta dotrze do wszystkich obecnych i potencjalnych klientów. Będzie przy tym tak skonstruowana, że odpowie na ich potrzeby. Wybór odpowiedniego typu reklamy, a także grupy docelowej to trudne zadania. Zwłaszcza w internecie, gdzie możliwości są nieograniczone. By uniknąć problemów i frustracji oraz zadbać o to, by wysiłki reklamowe przyniosły pożądany skutek, warto skorzystać z pomocy agencji interaktywnych, SEO/SEM czy reklamowych, takich jak specjalizująca się w pozycjonowaniu oraz realizująca szeroki zakres działań internetowych Grupa iCEA S.A.

Należy tutaj dodać, że firmy takie jak Google również mają w swojej ofercie przeróżne sposoby reklamy oraz własne typy kampanii. Część z nich jest wręcz idealna dla przedsiębiorców, którzy dopiero wchodzącą na rynek, inne zaś są dopasowane do firm z wieloletnim stażem, bogatym portfolio dóbr czy usług oraz gronem oddanych klientów. Wszystkie oferty łączy jednak jedno – Google AdWords.

Nieoceniona rola Google AdWords

Google to obecnie najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie. Istny monopolista pozbawiony jakiejkolwiek konkurencji, poza lokalnie silnymi Baidu (Chiny) i Yandex (Rosja). Jak więc nietrudno się domyślić, najczęściej poszukujemy informacji właśnie w wyszukiwarce stworzonej przez giganta z Mountain View. Fakt ten sprawia, że firmy chcące znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania muszą zadbać o dobre pozycjonowanie, a te, którym zależy na reklamie wśród najpopularniejszych witryn – podjąć współpracę z internetowym potentatem. I tu w grę wchodzi Google AdWords.

Pamiętajmy, że Google oferuje swoje usługi każdemu, kto korzysta z poczty Gmail. Znajduje się tam również AdWords, który pozwala na tworzenie dynamicznych reklam. Polegają one na tym, że Google za pomocą wyszukiwanych przez internautów haseł, wyłapuje ich zainteresowania, by potem zaprezentować je na szczycie wyników wyszukiwania. Reklamy te, choć podpisane, w pewnym sensie udają prawdziwe rezultaty prowadzonych poszukiwań. Są skuteczne oraz spersonalizowane, gdyż zawsze korespondują z potrzebami potencjalnych lub stałych klientów.

Największymi korzyściami płynącymi z używania Google AdWords są: oszczędność czasu, aktualizacje reklam w sposób bieżący, wyświetlanie właściwych ofert potencjalnym i stałym klientom oraz pełna kontrola nad przekazem. To idealne rozwiązanie dla wszystkich przedsiębiorców chcących zaprezentować swoim klientom konkretne produkty i usługi, którym zależy na przykuciu uwagi, a nie na zasypywaniu odbiorców niepotrzebnymi informacjami.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *