Artykuł partnera
Potwierdzenie zakupu wycieczki, wiadomość powitalna czy potwierdzenie subskrypcji. To tylko kilka przykładów wykorzystania maili transakcyjnych. Jak jeszcze z nich korzystać i z jakiego powodu warto je wdrożyć do swojego biznesu?
Co to są maile transakcyjne?
Wiadomości transakcyjne są to komunikaty wysyłane po wykonaniu akcji na stronie lub w aplikacji. Są wykorzystywane do potwierdzenia subskrypcji, zakupu, płatności, przypominania hasła, jako wiadomości automatyczne, powitalne i zawierające podziękowanie. Umożliwiają także sprawne wysyłanie faktur i innych powiadomień.
Pewnie chociaż raz w życiu pamiętasz sytuację, w której zapłaciłeś za drogi sprzęt i gorączkowo odświeżałeś pocztę w oczekiwaniu na potwierdzenie zakupu. Zniecierpliwiony zastanawiałeś się pewnie: „gdzie jest ta wiadomość?!” Zaufanie do firmy zostało nadwyrężone, a Ty zamiast cieszyć się z nowego zakupu, marnowałeś energię na negatywne emocje.
Maile transakcyjne – dlaczego warto wykorzystać je w biznesie?
Twoi klienci oczekują od wiadomości transakcyjnych dwóch rzeczy. Po pierwsze ważne jest to, aby trafiały do nich jak najszybciej, a po drugie, aby nie wpadały do spamu. Gwarancją jest dostęp do nowoczesnej infrastruktury i specjalistów, którzy wiedzą jak wysyłać maile.
Czy wiesz, że maile transakcyjne są otwierane aż osiem razy częściej niż inne wiadomości? Masz, więc doskonałą szansę dotarcia do grupy docelowej z szerszą ofertą. Warto korzystać z programu, który pozwoli na zachęcenie ich do kolejnych zakupów. Przykładowo: klient kupił wycieczkę w Twoim biurze podróży? Wraz z podziękowaniem za zakup wyślij krótką wiadomość zawierającą ofertę dostępnych wycieczek fakultatywnych w pobliżu hotelu, w którym wkrótce się zatrzyma.
Pamiętaj, że klient lubi być informowany o statusie swojego zamówienia, dlatego warto być z nim w kontakcie. Maile transakcyjne to gwarancja dla klienta, że jego zakup doszedł do skutku. To także dobry sposób na prośbę o opinię po zakupie oraz na zaangażowanie klientów do aktywności w firmowych kanałach social media.
Dodaj komentarz