Zune — przenośny odtwarzacz multimedialny Microsoftu — sprzedał się już w dwóch milionach egzemplarzy. To ciągle o wiele mniej niż lider rynku — iPod od Apple — ale mimo wszystko można to nazwać sukcesem. Zune ma już 3-4% amerykańskiego rynku.
Jego liderem pozostaje oczywiście iPod, który tylko w ostatnim kwartale kupiło ponad 10 milionów osób. Na drugim miejscu z 11 procentami rynku pozostaje SanDisk, ale Creative wyraźnie stracił w związku z rosnącą sprzedażą Zune (z 4% do 2%).
Rynek przenośnych odtwarzaczy multimedialnych jest jednak mimo wszystko na równi pochyłej. Zune wkroczył na niego tuż przed początkiem recesji i wydaje się, że na dogonienie Apple nie ma już co liczyć, co oznacza, że Microsoftowi nie zwróci się raczej spora inwestycja, związana ze stworzeniem i późniejszą reklamą Zune.
Dodaj komentarz