Facebook udostępnił narzędzie, które da reklamodawcom dostęp do danych o zachowaniu klientów i pozwoli śledzić ich poczynania na różnych platformach.
Dzięki nowej funkcji reklamodawcy będą mogli zobaczyć, jak potencjalni klienci reaguj na reklamy na komputerach stacjonarnych, telefonach czy tabletach, wskazując, która platforma sprawdza się najlepiej. To pozwoli dostosować przekaz do konkretnego klienta: jeśli okaże się, że producent dużego AGD ma lepszą konwersję na stacjonarkach, będzie projektował reklamy pod komputery, zaś dystrybutorzy biletów czy restauratorzy skupią się na rozwoju reklamy mobilnej. Takie rozwiązanie umożliwi rozszerzenie wpływu z najbardziej rokujących źródeł, co w efekcie może przyczynić się do wzrostu obrotów.
Facebook zaprezentował na swoim blogu grafikę, wyjaśniającą jak sposób projektowania reklam pod konkretny kanał komunikacji wpływa na statystyki:
Wprowadzenie wieloplatformowej analizy oglądalności jest naturalnym rozwinięciem już dostępnych narzędzi. Skoro Facebook zdecydował się na wprowadzenie różnych reklam dla różnych urządzeń, było tylko kwestią czasu, kiedy udostępni dane pozwalające maksymalizować zyski z kampanii.
Dla osób zajmujących się marketingiem niezwykle istotne jest rozpoznanie, skąd generowany jest największy ruch reklamowych. Czasami może bardziej opłacić się zrezygnowanie z jednego kanału dystrybucji, by przerzucić środki na zintensyfikowanie kampanii w innym środowisku. Z drugiej zaś strony ci, którzy będą chcieli prowadzić spójną kampanię we wszystkich kanałach, w końcu będą wiedzieć, jak zmiana konkretnej formy przekazu wpływa na odwiedzalność ich witryny.
Dodaj komentarz