YouTube przez ostatni rok bardzo się zmienił. Pojawiły się filmy w wyższej rozdzielczości, panoramiczne oraz dodano różne przydatne funkcje jak na przykład adnotacje do filmów. Mimo szeregu zmian użytkownicy nadal narzekali na brak możliwości dodania filmów pełnometrażowych. Dzisiaj wiadomo, że Google planuje zmienić przeznaczenie serwisu, zachowując jednak stare funkcje.
Największym problemem Google jest trudna monetyzacja serwisu. Zmiany, które niedługo zauważymy w YouTube mają to zmienić. W serwisie nadal pozostanie to co przyniosło mu największą popularność – możliwość umieszczania filmów przez użytkowników.
Nowy profil zarobkowy będzie obejmował współpracę między firmami fonograficznymi oraz stacjami telewizyjnymi, które za dodatkową opłatą będą udostępniać materiały „premium”. Google podpisało umowy z takimi firmami jak: Sony Pictures, UMG, BBC, Discovery, National Geographic, wytwórnią Metro-Goldwyn-Mayer oraz CBS. Usługa jest już dostępna w USA i obejmuje kilka utworów audiowizualnych. Nie wiadomo jeszcze kiedy płatne materiały trafią do internautów z Europy i innych kontynentów.
Dodaj komentarz