Firefox, Chrome i IE ochronią przed reklamami behawioralnymi

Firmy Microsoft, Google oraz Mozilla zapowiedziały wprowadzenie w kolejnych w wersjach swoich przeglądarek funkcję, która uniemożliwi przesyłanie do serwerów WWW prywatnych danych. To jednak coś więcej niż tylko zabezpieczanie prywatności – funkcja ma zapobiegać śledzeniu użytkownika przez systemy reklamowe, co w praktyce utrudni prosperowanie tzw. reklamom behawioralnym.

System odpowiedzialny za reklamę behawioralną analizuje działania użytkownika, a także przykładowo historię odwiedzanych stron WWW. Pierwszy w tej sprawie wypowiedział się Microsoft, oznajmiając, że w przeglądarce Internet Explorer 9 pojawi się możliwość zdecydowania, jakie informacje użytkownika mają być przesyłane witrynom.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

3 odpowiedzi na „Firefox, Chrome i IE ochronią przed reklamami behawioralnymi”
  1. Awatar hind
    hind

    najlepszą ochroną i tak jest adBlock

  2. Awatar Dziadek
    Dziadek

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama_behawioralna

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *