Flash Player 10 Preview 64-bit dla Linuksa, Maca i Windows

Nareszcie pojawiła się oficjalna wersja 64-bitowa Flash Playera 10 m.in. dla Linuksa.

Co prawda jest ona jeszcze oznaczona jako Preview 1, ale wiadome jest, że niektóre dystrybucje Linuksa już ją wciągnęły do swych gałęzi oprogramowania.

żadnych reklam, sama wiedza.

Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.

Bez reklam.

  1. Awatar klonowacz
    klonowacz

    Nareszcie pojawiła się oficjalna wersja 64-bitowa Flash Playera m.in. dla Linuxa (co prawda jeszcze oznaczona jako Preview 1), ale wiem, że niektóre dystrybucje Linuxa już ją wciągnęły do swych gałęzi oprogramowania.

  2. Awatar Mieszko Kaczmarczyk
    Mieszko Kaczmarczyk

    Uzywam 64bit wersji flash’a jak tylko pojawił sie w LABie – chyba była to wersja 9 albo 8 – dokładnie nie pamietam. Nie miałem problemów ani razu.

  3. Awatar Zajec
    Zajec

    ale wiem, że niektóre dystrybucje Linuksa już ją wciągnęły do swych gałęzi oprogramowania

    ale wiem, ale nie powiem 😛 takie mało newsowe to wyszło 🙂 Może napisz po prostu, które dystrybucje rozprowadzają tę wersję.

    1. Awatar Ajnsztajn
      Ajnsztajn

      W Gentoo jest, chyba od dwóch dni – ale nie jest jeszcze oznaczone jako stabilne.

      1. Awatar ike
        ike

        😉 Jest też w Debianie. A news rzeczywiście taki dość ubogi.

        1. Awatar Tomasz Woźniak
          Tomasz Woźniak

          ppa w Ubuntu z 64bit flashem też to wciągnęło.

  4. Awatar marcinsud
    marcinsud

    a tak przy okazji jest w planach oficjalny firefox 64 bitowy na windows?

    1. Awatar MrBogus
      MrBogus

      http://wiki.mozilla-x86-64.com/Firefox:Download

      Mozilla starts to build x64 binary from 3.7a5. If you want to get official packages, go to ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/nightly/latest-mozilla-central/. It supports autoupdate.

      Jeśli oficjalne buildy są, to pewnie w planach jest.

    2. Awatar kocio
      kocio

      Ma być w ogóle oficjalny 64-bitowy Firefox 4, w każdym razie na OS X i MS Windows (premiera za momencik):

      http://en.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Firefox_4#64-bit_release

    3. Awatar sit
      sit

      W nightlybuild na ftp mozilli masz dostępne.

  5. Awatar konski_pytong
    konski_pytong

    Już na mobilkach jest lżejszy niz HTML5 jak tak dalej bedzie to wszyscy beda chcieli FP a nie HTML5 😀

    1. Awatar mini
      mini

      Nie jest lzejszy.
      Jezeli piszesz o testach canvas zrobionych przez Chrisa Blacka, to sa to.. testy canvas w HTML5.
      Zreszta po szybkiej optymalizacji wyniki HTML5 i Flasha sa podobne.
      Jak widac jakosc kodu i wybor przegladarki ma tu decydujace znaczenie.

      1. Awatar konski_pytong
        konski_pytong

        tak o te testy chodzi:
        http://blogs.adobe.com/jnack/2010/09/flash-runs-faster-more-efficiently-than-html5-on-mobile.html

        jednak flash to glownie canvas as HTML tez plus js, w kazdym tescie prowadzi flash, ba jest wydajniejszy i mniej obciaza cpu

        1. Awatar mini
          mini

          Ale ten test jest na niezoptymalizowanym kodzie HTML5. Poczytaj komentarze, ktos z komentujacych zoptymalizowal kod i HTML wyciaga to samo co Flash.
          Zreszta, w moich testach moj produkt zawsze wychodzi najlepiej i nie, nie oszukuje. Odpowiednio dobieram testy…

        2. Awatar konski_pytong
          konski_pytong

          chetnie się zapoznam z tym zoptymalizowanym kodem, ze wyciaga tyle samo..

          http://www.blackcj.com/blog/2010/09/17/flash-outperforms-html5-on-mobile-devices/

        3. Awatar maciek
          maciek

          Warto do porównania dołączyć jeszcze Javę FX i to Microsoftowe .NETowe coś, bo obie te technologie uważane są za konkurencję Flasha.

        4. Awatar mini
          mini

          @konski_pytong
          http://www.blackcj.com/blog/2010/09/20/optimizing-javascript-with-canvas-for-mobile-devices/

        5. Awatar konski_pytong
          konski_pytong

          Przecie to jest rozwiniecie:
          http://www.blackcj.com/blog/2010/09/22/canvas-flash-and-svg-mobile-comparison/

          po „optymalizacji” dalej HTML5 odstaje i dostaje w dupala, dalej krócej trzyma na baterii (bardziej obciąża system)..

        6. Awatar mini
          mini

          @konski_pytongno
          ale jakie wygodne jest linkowanie do wynikow 3x gorszych , niz 20% gorszych
          I nie pisz „HTML5 odstaje i dostaje w dupala” tylko „canvas w HTML odstaje i dostaje w dupala”.
          Calkiem sprytnie pominiete sa pozostale aspekty technologii. Za Jakob Egger:
          Chris: I’m a bit skeptic about such abstract test cases. Essentially, your demo shows that full screen refreshing is faster in Flash than in Canvas. Even if you will now come up with a benchmark that changes every pixel in every frame, what will this benchmark tell us? Is this the kind of metric that determines which technology is better?
          There are so many other things that affect performance, eg: How large is the code that needs to be downloaded? How long does the browser need to initialise a canvas object vs. a flash object? How responsive is the finished program to user interaction? How well can the program adapt to the hardware (eg. draw a lower resolution version when running on a 3G iPhone vs a 3GS)?
          These are all factors that no benchmark will ever measure, and yet they will influence the perceived performance at least as much as raw frame rate comparisons.

        7. Awatar konski_pytong
          konski_pytong

          a co za różnica przecie widać jak nic, ze canavas w przegladarce to kpina,,, wnioski jakie były takie sa dalej..

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *