Nareszcie pojawiła się oficjalna wersja 64-bitowa Flash Playera 10 m.in. dla Linuksa.
Co prawda jest ona jeszcze oznaczona jako Preview 1, ale wiadome jest, że niektóre dystrybucje Linuksa już ją wciągnęły do swych gałęzi oprogramowania.
Nareszcie pojawiła się oficjalna wersja 64-bitowa Flash Playera 10 m.in. dla Linuksa.
Co prawda jest ona jeszcze oznaczona jako Preview 1, ale wiadome jest, że niektóre dystrybucje Linuksa już ją wciągnęły do swych gałęzi oprogramowania.
żadnych reklam, sama wiedza.
Zarejestruj się na BEZPŁATNY NEWSLETTER i raz w tygodniu otrzymuj najważniejsze wiadmości
ze świata IT, nowych technologii i kryptowalut.
Bez reklam.
Nareszcie pojawiła się oficjalna wersja 64-bitowa Flash Playera m.in. dla Linuxa (co prawda jeszcze oznaczona jako Preview 1), ale wiem, że niektóre dystrybucje Linuxa już ją wciągnęły do swych gałęzi oprogramowania.
Uzywam 64bit wersji flash’a jak tylko pojawił sie w LABie – chyba była to wersja 9 albo 8 – dokładnie nie pamietam. Nie miałem problemów ani razu.
ale wiem, że niektóre dystrybucje Linuksa już ją wciągnęły do swych gałęzi oprogramowania
ale wiem, ale nie powiem 😛 takie mało newsowe to wyszło 🙂 Może napisz po prostu, które dystrybucje rozprowadzają tę wersję.
W Gentoo jest, chyba od dwóch dni – ale nie jest jeszcze oznaczone jako stabilne.
😉 Jest też w Debianie. A news rzeczywiście taki dość ubogi.
ppa w Ubuntu z 64bit flashem też to wciągnęło.
a tak przy okazji jest w planach oficjalny firefox 64 bitowy na windows?
http://wiki.mozilla-x86-64.com/Firefox:Download
Mozilla starts to build x64 binary from 3.7a5. If you want to get official packages, go to ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/nightly/latest-mozilla-central/. It supports autoupdate.
Jeśli oficjalne buildy są, to pewnie w planach jest.
Ma być w ogóle oficjalny 64-bitowy Firefox 4, w każdym razie na OS X i MS Windows (premiera za momencik):
http://en.wikipedia.org/wiki/Mozilla_Firefox_4#64-bit_release
W nightlybuild na ftp mozilli masz dostępne.
Już na mobilkach jest lżejszy niz HTML5 jak tak dalej bedzie to wszyscy beda chcieli FP a nie HTML5 😀
Nie jest lzejszy.
Jezeli piszesz o testach canvas zrobionych przez Chrisa Blacka, to sa to.. testy canvas w HTML5.
Zreszta po szybkiej optymalizacji wyniki HTML5 i Flasha sa podobne.
Jak widac jakosc kodu i wybor przegladarki ma tu decydujace znaczenie.
tak o te testy chodzi:
http://blogs.adobe.com/jnack/2010/09/flash-runs-faster-more-efficiently-than-html5-on-mobile.html
jednak flash to glownie canvas as HTML tez plus js, w kazdym tescie prowadzi flash, ba jest wydajniejszy i mniej obciaza cpu
Ale ten test jest na niezoptymalizowanym kodzie HTML5. Poczytaj komentarze, ktos z komentujacych zoptymalizowal kod i HTML wyciaga to samo co Flash.
Zreszta, w moich testach moj produkt zawsze wychodzi najlepiej i nie, nie oszukuje. Odpowiednio dobieram testy…
chetnie się zapoznam z tym zoptymalizowanym kodem, ze wyciaga tyle samo..
http://www.blackcj.com/blog/2010/09/17/flash-outperforms-html5-on-mobile-devices/
Warto do porównania dołączyć jeszcze Javę FX i to Microsoftowe .NETowe coś, bo obie te technologie uważane są za konkurencję Flasha.
@konski_pytong
http://www.blackcj.com/blog/2010/09/20/optimizing-javascript-with-canvas-for-mobile-devices/
Przecie to jest rozwiniecie:
http://www.blackcj.com/blog/2010/09/22/canvas-flash-and-svg-mobile-comparison/
po „optymalizacji” dalej HTML5 odstaje i dostaje w dupala, dalej krócej trzyma na baterii (bardziej obciąża system)..
@konski_pytongno
ale jakie wygodne jest linkowanie do wynikow 3x gorszych , niz 20% gorszych
I nie pisz „HTML5 odstaje i dostaje w dupala” tylko „canvas w HTML odstaje i dostaje w dupala”.
Calkiem sprytnie pominiete sa pozostale aspekty technologii. Za Jakob Egger:
Chris: I’m a bit skeptic about such abstract test cases. Essentially, your demo shows that full screen refreshing is faster in Flash than in Canvas. Even if you will now come up with a benchmark that changes every pixel in every frame, what will this benchmark tell us? Is this the kind of metric that determines which technology is better?
There are so many other things that affect performance, eg: How large is the code that needs to be downloaded? How long does the browser need to initialise a canvas object vs. a flash object? How responsive is the finished program to user interaction? How well can the program adapt to the hardware (eg. draw a lower resolution version when running on a 3G iPhone vs a 3GS)?
These are all factors that no benchmark will ever measure, and yet they will influence the perceived performance at least as much as raw frame rate comparisons.
a co za różnica przecie widać jak nic, ze canavas w przegladarce to kpina,,, wnioski jakie były takie sa dalej..
android apple bezpieczeństwo biznes google hardware internet iphone kaspersky media microsoft mobile open-source press-release programowanie software UNIX windows Wydania Wydarzenia
Dodaj komentarz